Mededeling

Collapse
No announcement yet.

timor zebravink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • timor zebravink

    hallo allemaal
    een vraag, timor zebravinken man heeft toch geen zebratekening op de borst.ik kon een koppel kopen maar ik vond het wel raar dat de man wel de zebratekening had op de borst, de verkoper zegt dat het een echte timor man is. maar ik vertrouwde het niet , dus niet gedaan. de timor zebravink man nu wel of geen zebratekening op de borst,
    ik heb het boek van alois van mingeroet zebravinken,japanse meeuwen en padda s er bij gehad daar stond dat detimor man de zebratekening mist,
    dus ????

    groet aad

  • #2
    Timor zebravink mannen horen niet echt een zebratekening te hebben maar een brede borstreep. Door kruising met normale zebravinken kan het zijn dat de timor kenmerken van de normale zebravink gaat vertonen zoals de zebratekening.
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

    Opmerking


    • #3
      In de standaardeisen 2008 staat: De borststreep loopt over de volle breedte van de borst en is +/- 2 mm. breed en kan regelmatig zijn.
      Boven de smalle borststreep bevindt zich een vage zebratekening, die vooral aan de zijden van de borst en net boven de borststreep iets duidelijker van kleur zal zijn.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Een timor man heeft een donkergrijze zebratekening op een lichtgrijze ondergrond. Vandaar is deze niet duidelijk te zien. Zwarte tekening op een witte ondergrond wijst op inkweking van een normale zebravink.
        Groeten,

        Arjan

        Opmerking


        • #5
          mijn timor man heeft alleen een streep maar ik weet niet of dat hoort

          Opmerking

          Working...
          X