Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleuren van roseicollis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kleuren van roseicollis

    kan je de kleur van een roseicollis beinvloeden dmv voeding?
    En hoe krijg ik mijn vogels het best in show conditie?
    Moet ik dan aan andere voeding denken?
    Ik heb wel eens iets gelezen over zonnepitten omdat hier veel vet in zit zouden de vogels groter tonen ,maar dit zou weer niet goed voor de bevedering zijn.
    Wie kan mij verder helpen.
    Ik heb dit jaar verschillende shows meegedaan maar op de grotere shows zie je vogels die groter zijn maar vooral meer glans vertonen.

    Gr.Micheltje
    http://michelsfotosite.weebly.com

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Wessel bedankt voor je reactie.
      Hoe ga je te werk bij het showklaar maken van de vogels?
      Hoelang zijn ze op gekooid voor de show en krijgen ze andere voeding enz.

      Ik kooi mijn vogels(roseicollis en nigrigenissen)ongeveer 8 weken voor de eerste tt per 2 op in mijn broedkooien.
      Ik verwijder beschadigde pennen en controleer de nagels en tenen.
      De voeding verander ik ook.Ze krijgen in aanloop naar de tt's een voeding die vetrijk is en ik besproei ze om de dag.
      Regelmatig kooi ik ze een dag op in een tt kooi.
      Voor het inbrengen smeer ik de snavels en pootjes in met een beetje babyolie en dan maar hopen dat ze er op de keuring goed bij willen zitten.

      Fijne dagen en alvast de beste wensen voor 2009.
      http://michelsfotosite.weebly.com

      Opmerking


      • #4
        Hallo:

        Ik paats een vogel (na controle van nagels, tenen e.d. in een oude TT kooi.
        Hij/zij krijgt normale voer plus dagelijks vers water natuurlijk.
        Na een dag of twee, drie begin ik met trainen (met behulp van een chop stick of keurstok dwingen op stok te gaan, omkeren op de stok e.d.) en verplaats de kooien regelmatig.
        Sommige exemplaren leren dit vlot en worden na een "prestatie" beloond door ze met rust te laten en ze krijgen een paar zonnenpitten, 1 cm trosgierst o.i.d.
        Anderen leren het nooit en gaan terug in de voliere.
        Na een week worden ze na de training dagelijks gesproeid tot +/- 2 dagen voor de TT.

        Het spreekt vanzelf dat zeer schuwe vogels nooit rustig worden in een TT kooi en daarenboven ook schuwe jongen produceren.
        Ik heb echter ook koppels, die op stok blijven zitten, als ik daaronder schoonmaak plus nazaten van Saddam, die mij aanvallen als ik vers voer geef.
        Dat zijn dan ook weer geen ideale TT vogels.
        Weinig keurmeesters apprecieren het dat hun keurstokje wordt stukgebeten .

        Wat u mijns inziens niet goed doet is dit:
        >>Ik kooi mijn vogels(roseicollis en nigrigenissen) ongeveer 8 weken voor de eerste tt per 2 op in mijn broedkooien.
        .......
        Regelmatig kooi ik ze een dag op in een tt kooi.>>

        Dus regelmatig uitvangen en tijdelijk alleen zitten.

        Dat lijkt mij elke keer weer stresserend voor de vogels en zal hun vertrouwen in u en andere personen niet ten goede komen.

        Wessel van der Veen.

        Opmerking


        • #5
          Het valt mij juist op dat de vogels verder in het seizoen steeds rustiger worden en zich makkelijker laten pakken.
          Ik zet wel mijn jonge vogels na het scheiden van de ouders per 2 een aantal dagen in een tt kooi. Daarna gaan ze de vlucht in en worden er pas in augustus weer uit gehaald.
          Ik heb afgelopen seizoen een aantal nigrigenissen in de vlucht laten kweken en de jongen zijn er gewoon bij gebleven,maar ik merk wel dat dit geen goede tt-vogels zijn. Ze zijn veel te wild. Komend seizoen wil ik proberen of net zelfstandige jongen wel rustiger worden als ze meteen een soort training krijgen.(in een tt-kooi en broedkooi)
          Of is er misschien iemand die dit al eens heeft geprobeerd?(dan hoef ik het niet ook nog een keer teproberen als het toch niet werkt)

          Gr.Micheltje
          http://michelsfotosite.weebly.com

          Opmerking


          • #6
            voor wat staat TT eigelijk meschien een domme vraaag maar ik vroeg me het altijd al af

            Opmerking


            • #7
              Domme vragen bestaan niet...

              Ik denk:

              TT = TenToonstelling, in dit geval van vogels.

              TT = Tourist Trophy, motorraces in Assen (hoofdplaats van Drenthe)

              en misschien zijn er wel meer.......

              Hans.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                Domme vragen bestaan niet...

                Ik denk:

                TT = TenToonstelling, in dit geval van vogels.

                TT = Tourist Trophy, motorraces in Assen (hoofdplaats van Drenthe)

                en misschien zijn er wel meer.......

                Hans.
                mercie voor de snellen reactie

                Opmerking

                Working...
                X