PDA

Bekijk Volledige Versie : zebravink benodigheden

joriszebravink
21-12-2008, 17:59
Hallo beste vogel liefhebber's (hoop ik dan):cool:

ik heb een vraag ik ga vogels kopen maar wat moet ik eerst hebben zo als voer en stokken (benodigheden) dat ik niks vergeet dat zou zielig zijn voor ze

:help :help

alvast bedankt,
groeten van joris(zebravink)

nixunior
21-12-2008, 22:18
Hallo,

Dat hangt eigenlijk allemaal af van de grote van de voliere en hoeveel zebra's je gaat nemen. Je moet zeker 2-3 nestkastjes voorzien per koppel zebravink omdat ze voldoende keuze moeten hebben. Dan heb je natuurlijk voedingsbakjes nodig. Bij mij is dat een schotel op de grond (voor kwartels) en eentje tegen de zijkant van mijn muur (voor de zebra's) bij drinken is het juist hetzelfde. 2 drinkbakjes op de grond (ik heb zo'n plastieke met een rode onderkant dat je in het groot ook kan kopen voor kippen) en dan eentje met een ondersteboven fles in voor de zebra's. Dan moet je natuurlijk ook regelmatig eivoer, nestvulling en grind voorzien. Natuurlijk moet je ook zotstokken hebben en mss als het goed gaat in je voliere enkele planten dat is enkel bevorderlijk voor de vogels.

Dat was voor een voliere. Voor een broedkooi moet je ook zien dat je voldoende nestkastjes hebt zodat ze kunnen kiezen en dan kan je evt de nestkastjes verwijderen die ze niet gebruiken. dan natuurlijk ook zitstokken en etensbakjes. In een broedkooi gebruik in van die blauwe drinkflesjes die er mme voor zorgen dat je geen algen krijgt in het water. Hier ook regelmaig eivoer en grind geven. Als voedsel gebruik ik een gewone voliere mengeling die je bijna in elke dierenspeciaalzaak kan vinden

als je nog vragen hebt mag je die altijd stellen

grtjs nixunior

Ton Koek
22-12-2008, 01:36
Allereerst welkom hier Joris

Een heel duidelijk verhaal over zebravinken staat op de volgende website van Adri van Kooten:
http://home.hetnet.nl/~adrivankooten/49Zebravink.html

Verder inderdaad, alles vragen wat je wil voor je de vogels koopt is een prima begin!

joriszebravink
23-12-2008, 17:31
Hallo vogelliefhebbers bedankt voor het reagiren ik heb alles gelezen:santa: