Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te koud?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Te koud?

    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Niemand heeft het graag koud....... maar zoals jij het omschrijft zou dat geen problemen voor de kwartels moeten geven. Mijn kwartels lopen dag en nacht buiten en slapen met z'n vieren in wat hooi en dorre bladeren. Toch denk ik er wel eens aan om een soort nachthokje te maken. En een stukje van de grond zodat ze warme poten houden.
    Hoewel kwartels gemakkelijk hun kostje bijeen kunnen scharrelen, is het wellicht beter om in de winter wat ruimer te voeren. Wat restjes droog eivoer bijvoorbeeld.

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Bij mij hebben ze een caviahokje en een op z'n kant gelegd tt-kooitje (zonder de tralies) tot hun beschikking. Hierin ligt een laag stro. Deze hokjes staan in het nachthok.
      Ook krijgen ze een apart bakje voer, al knoeien de andere vogels in theorie wel genoeg Aangezien ze 's ochtends meteen lekker uit het bakje gaan eten ga ik er van uit dat ze het wel op prijs stellen
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        Ok bedankt, dan leg ik vanaf nu wat meer stro of hooi in het hok.
        Hun binnenhok zit inderdaad al een stuk boven de grond van de schuur, dus dat zou ook al moeten schelen in de kou. Voer krijgen ze zeker wel genoeg: zaadjes (een deel oud voer van de gouldamadines en parkieten, een deel nieuw), eivoer, grit, sepia, soms groenvoer, trosgierst en meelwormen.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Chineesjes in de kou

            Beste Tori no Hime, voor wat betreft mijn kwartels, kan ik zeggen dat zij altijd tamelijk demonstratief bij de verbindingsdeur tussen nachthok en vlucht gaan zitten, wanneer zij om een of andere reden binnen moeten blijven. Kwartels hebben immers een vrij grote scharrelbehoefte, of dat nu wat oplevert of niet. Groet. Adrie Jonkers.

            Opmerking


            • #7
              Maak als je het kunt de daargang kleiner maar geef de kwartels de mogelijkheid om zelf te kiezen of ze naar buiten willen.Een goed onderkomen met stro wat al aangegeven is op een beschutte plek is meer dan voldoende de vogels kunnen zelf heel goed inschatten wat goed voor hun is als ze maar de mogelijkheid hebben om beschut te zitten.Het binnen hok is ook wel erg klein voor zulke scharrelvogels geef ze de ruimte en pas als het een graad of 6 gaat vriezen zou ik de boel dicht doen.Mijn vogels kunnen altijd naar buiten hoe hard het ook vriest.

              Opmerking


              • #8
                Ik zou ze inderdaad liever zelf laten kiezen of ze binnen of buiten willen zitten, maar het probleem is dat ze nog niet geleerd hebben om terug naar binnen te gaan. Het haantje doet het goed, maar 1 van de hennetjes snapt het niet of durft het niet en daardoor blijven de andere 2 ook buiten. Dus moeten we ze dan 's avonds vangen en binnen zetten, anders ben ik bang dat ze de nacht niet overleven. Al dat gevang is natuurlijk stress voor hun en voor ons gewoon irritant (af en toe vind ik het niet erg, maar elke dag is gewoon niet handig, vooral ook omdat je niet altijd thuis bent)
                Hopelijk leren ze het in 2009, anders gaan we komende zomer iets verbouwen aan het trapje.

                Ik zie ze nu trouwens veel minder vaak op dat plankje zitten. Ik denk dat ze daar misschien graag slapen ofzo (toen ik dat berichtje neertypte had ik nog geen vakantie en zag ze alleen 's ochtends en laat in de middag) Nu ben ik er wel van overtuigd dat ze het wel naar hun zin hebben

                Opmerking

                Working...
                X