Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht uren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Licht uren

    Hallo allemaal

    Ik heb me een kweekruimte gemaakt
    Maar nu is mijn vraag hoeveel licht uren moet een vogel hebben bv Grasparkieten/valkparkieten.

    MVG Robert

  • #2
    Gras en valkparkieten hebben geen cyclus op basis van lichturen. Tenminste, daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. Voor die soorten geldt eerder in conditie brengen, op juiste temperatuur zetten en goed veel en afwisselend voeren. Op 14-15 uur licht maar vast ook op minder brengen die prima nesten groot. In Australie gaan die soorten broeden als het regent en niet op seizoen

    Opmerking


    • #3
      Maar wat is dan de beste tempratuur
      Dan moet ik natuurlijk ook met de luchtvochtigheid rekening houden of niet

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Robert
        Maar wat is dan de beste tempratuur
        Dan moet ik natuurlijk ook met de luchtvochtigheid rekening houden of niet
        Nee hoor, biedt ze af en toe eens een natte krop sla aan en je zal zien dat de grasparkieten helemaal gek worden en als een dolle door die sla gaan draaien. Echt een goede manier om parkieten te verleiden zich te baden.
        Ik zou de temperatuur rond de 20 graden houden als ik ging kweken met deze twee soorten. Kouder kan ook maar ik zou het zo comfortabel mogelijk maken. Denk dat je binnen no time jongen hebt dus geen zorgen.

        Goed verzorgen, zorgen dat ze op de juiste leeftijd zijn en ze kweken zodra je ze in conditie brengt

        Opmerking

        Working...
        X