PDA

Bekijk Volledige Versie : broedkooi geheel tralies

aadvogel
14-12-2008, 15:30
op markplaats worden broedkooien aangebode geheel uit tralies .geen bloedluis, opklapbaar wening ruimte nodig. iemand er ervaring mee. voordeel, nadeel,laat maar eens horen
vrg aad

Zwartkopje
14-12-2008, 17:29
Ik heb ook zo'n set gekocht voor als ik eens een hok leeg moet hebben of even vogels apart moet hebben.
Daarvoor is het wel handig. Heb ook twee koppeltje meeuwen erin met een poging tot broeden. Schroef in de muur en dan de kooi er aan hangen.
Nadeel is dat de vogels zich niet echt veilig voelen, zoals in een kistkooi(standaard broedkooi).
Als je echter buiten europa kijkt kweekt men veelal juist in deze kooien.
Wat je ziet op de zuidamerikaanse sites is dat men er in kweekt, maar dan staan ze op planken en op een of andere manier zijn er tussenschotjes tussen gedaan.
ALS ik in deze kooien zou willen kweken dan zou ik dat dus ook in als het ware in nissen doen. Dan lijkt het me wel handig dat je de kooi er uit kan halen, de nis schoonmaken en dan de kooi weer terugzetten.

kingfisher
14-12-2008, 18:36
Ik ken de kooien ook,heb ze ook gezien bij degene die ze aanbied maar ik vindt ze vrij klein om als broedkooien te gebruiken,misschien voor een koppel meeuwtjes of zebra's en een koppel kanaries maar bij mij houdt het dan op.
Verder vindt ik dat ze vrij veel rommel afgeven,opstaande randen zijn vrij laag en als je ook weer moet improviseren met tussenschotjes dan denk ik neem gewoon kistkooien ,rustiger voor de vogels en minder rommel.
je afmetingen zijn natuurlijk afhankelijk van de vogels maar met de vogels die ik kweek(cini's) ga ik niet kleiner dan 120x40x40 maar dat is mijn mening.
mvg,
kingfisher

Zwartkopje
14-12-2008, 22:49
60 cm Kingfisher.
Tsja is bij ook de minimale maat. Zoals gezegd was het voor mij ook even voor nood. Deze zijn dan handig om op te bergen. Dat je ze nog kunt scheiden is helemaal belachelijk.
Veel troep geven ze ook inderdaad.
Dat plaatsen in nissen is denk ik juist een voordeel, je kunt snel verschonen met de minimale vogelonrust
Maar goed vluchtjes zijn beter

1956keanu
15-12-2008, 08:39
Ik gebruik die kooien ook,alleen om vogels apart te huisvesten,tussenschot gebruikt om 1 zijkant af te schermen,inderdaad veel rommel,iets meer stofzuigen in de,,vogelkamer,, wel makkelijk schoon te houden.
Gewoon onder de douche schoonspuiten en borstelen.
Kan in gekweekt worden met kleine vogels,is gelukt met mozambiquen,kleine maat nestruif met nepplant ervoor.
Normale broedkooi beter !!
In Almere in metalen rekje te koop niet veel duurder dan in Rotterdam.

groet,Michael