PDA

Bekijk Volledige Versie : dit is balen

marcellevers
13-12-2008, 00:25
http://www.hartvannederland.nl/item/16655/Peperdure_papegaai_komt_boom_niet_uit_

even de link kijken

Ton Koek
13-12-2008, 00:35
Daar word je niet blij van inderdaad.
Hopelijk vangt hij hem morgen.

pascal
13-12-2008, 10:59
Heel erg dit een drama
Dit hebben wij ook meegemaakt met een koppel geelmantel lori
degene die opaste toen we op vakantie waren koppel was net broedrijp na 3 jaar wachten was ook op radio hier

zon hyacint ara helemaal erg die vind je nooit weer zon koppel vervang die man maar eens........:huh

vogelfreak
13-12-2008, 13:31
heb het ook gezien
kunnen ze hem niet verdoven dan

Piet
13-12-2008, 14:15
Ik ken een verhaal van een vriend op Curacao waar ook eens een Hyacinthara was ontsnapt. Daar hebben ze in één keer vol de tuinslang op gezet. Hij was toen zo nat dat hij niet meer weg kon vliegen. Toen konden ze hem weer vangen.

Animal
13-12-2008, 15:26
Als bij mij met dit weer een zebravinkje weg vliegt is dit net zo erg ,,en het beesje zal het in de winter ook niet overleven. En komt natuurlijk ook niet op het nieuws.
Maar ook dit heeft natuurlijk weer alleen met geld te maken.
Als die man zulke speciale duren zeldsame vogels heeft moet hij gewoon er zelf eens wat zuiniger op zijn ,zodat zulke dingen niet kunnen gebeuren.

RobK
13-12-2008, 15:30
Animal zei;

Maar ook dit heeft natuurlijk weer alleen met geld te maken.
Als die man zulke speciale duren zeldsame vogels heeft moet hij gewoon er zelf eens wat zuiniger op zijn ,zodat zulke dingen niet kunnen gebeuren.Oké, hartelijk bedankt alweer voor je genuanceerde en altijd weer vriendelijke berichtgeving.

Groet,

Rob.

Animal
13-12-2008, 15:45
Animal zei;

Oké, hartelijk bedankt alweer voor je genuanceerde en altijd weer vriendelijke berichtgeving.

Groet,

Rob.

Er werd in het nieuws ook uitdrukkelijk vermeld dat het een kostbare vogel is.
Voor een gewone man is een kanarie of zebravink net zo kostbaar ,en als die weg vliegt is dit ook net zo erg ,misschien wel erger..Zeker als het om een tamme vogel gaat ,dan kan de eigenaar flink overstuur zijn.
Maar die Ara was een deel van een kweekkoppel ,,kweken dus en geld verdienen.
Zwaar overdreven om dat van die ara op het nieuws te laten zien ,,er gebeuren heel wat belangrijkere dingen.

Henk3
13-12-2008, 16:06
Wie of wat bepaalt nu wat nieuws is hé.

Animal:
Zwaar overdreven om dat van die ara op het nieuws te laten zien ,,er gebeuren heel wat belangrijkere dingen.
Of er nu belangrijkere dingen gebeuren of niet, zal best maar dit heeft zeker een bepaalde nieuwswaarde Animal. Zeg nou zelf, wanneer zie je hier in ons kouwe kikkerlandje nou eens een Hyacint Ara in een boom zitten.

En ja, een keer een beetje positief uit je hoek kunnen komen zou je vast wel een paar + puntjes kunnen opleveren. Maar dat is alle mensen nu eenmaal niet gegeven hé! Ha, ha, we zullen dan maar met je inbreng moeten leven. Maar ja dat moet jij ook met die van ons. Mensen in de pubertijd kunnen nog wel eens wat tegendraads zijn, geeft niet hoor komt wel goed meestal. Alle neuzen hoeven ook niet gelijk dezelfde kant op te staan want dan heb je geen discussie meer hé.

fransb
13-12-2008, 16:08
Er werd in het nieuws ook uitdrukkelijk vermeld dat het een kostbare vogel is.
Voor een gewone man is een kanarie of zebravink net zo kostbaar ,en als die weg vliegt is dit ook net zo erg ,misschien wel erger..Zeker als het om een tamme vogel gaat ,dan kan de eigenaar flink overstuur zijn.
Maar die Ara was een deel van een kweekkoppel ,,kweken dus en geld verdienen.

goeiedag zeg wat gaan we hier weer lekker door de bocht zeg.
Natuurlijk had die man er beter voor moeten zorgen dat de vogel niet kon gaan vliegen,maar dat geld ook voor je zebravinken.
Alleen als er een zebravink weg vliegt koop je nieuwe en je heb weer een koppel.
dat is hier ff wat anders.
1 vogel weg is twee vogels die hoog waarschijnlijk niets meer kan betekenen voor de kweek.
enne iedere hyacint die gekweekt kan worden is er weer 1, want er zijn er al niet teveel van.

Dat er onderscheid gemaakt wordt in wat wel en wat niet in het nieuws heeft geen bal te maken met geld.
er komen ook berichten waar kinderen der konijn kwijt zijn.
Het is ook maar net wat je er zelf aan doet om gehoord te krijgen van de pers.

Dat er geld genoemd wordt is echt Nederlands hiermee wordt tenslotte toch aan geven hoe erg het is.

Als je jezelf eens in de persoon van de ara verplaatst besef je waarschijnlijk ook dat ie momenteel met zijn kop tegen de muur staat tebeuken.

denk eerst eens ff na voor je wat plaatst.

wat denk je wat er gebeurt met de andere helft van het koppel.
die zit nu echt te fluiten van plezier.
Als vogelliefhebber moet je dat toch ook iets doen.

Animal
13-12-2008, 17:11
Voor veel mensen die maar een paar vogeltjes hebben ,gaat dat niet op ,,"je koopt gewoon een nieuwe " die willen hun eigen vogeltje terug ,en geen nieuwe.
En het verdriet bij die mensen is het zelfde of misschien wel groter.
Bij deze persoon is het grootste gedeelte van zijn verlies financieel.

RobK
13-12-2008, 18:21
Op deez' manier ga ik het Kerstgevoel niet krijgen hoor.

Sjongejonge.

Groet,

Rob.

pascal
13-12-2008, 18:42
Voor veel mensen die maar een paar vogeltjes hebben ,gaat dat niet op ,,"je koopt gewoon een nieuwe " die willen hun eigen vogeltje terug ,en geen nieuwe.
En het verdriet bij die mensen is het zelfde of misschien wel groter.
Bij deze persoon is het grootste gedeelte van zijn verlies financieel.

Ik snap niet hoe je zoiets kunt zeggen ik denk dat deze mensen
zich verschrikkelijk moeten voelen! Deze vogels prijsloos daar ze heel zeldzaam
zijn helemaal al omdat het een kweekoppel is! En ken jij deze persoon soms???:mad: Ik vind dat je zoiets niet mag zeggen als je deze man niet kent.

Jammer dat jij altijd de enige "echte" dierenliefhebber in dit cafe bent die altijd alles goed doet en een ander altijd fout of niet goed genoeg?!:eek: :eek:

vogelfreak
13-12-2008, 19:30
het is wel het beste koppel van nederland
dus ja die man wil graag zijn vogel terug en brandweer alles helpt mee dusz is het groot nieuws maarja

niet iedereen ziet dat zo

mvg roy

Henk3
14-12-2008, 14:44
Reden, ik wil niemand het kerstgevoel ontnemen.

marcellevers
14-12-2008, 15:38
:( animal:mad: wat een verstand

maar dit zijn van die mensen waar ik niet op wil reageren dus doe ik dat verder ook niet. ik blijf altijd weg uit topic waar animal in zit maar deze heb ik gestart dus kon het niet laten.:santa: :santa:

Animal
14-12-2008, 17:12
Ik dacht dat dit een cafe was ,,volgens mij mag daar dan iedereen komen ,en ook nog zeggen wat hij wil ,of denkt .,eventueel soms onder invloed van een drankje.

fransb
14-12-2008, 20:04
Ik dacht dat dit een cafe was ,,volgens mij mag daar dan iedereen komen ,en ook nog zeggen wat hij wil ,of denkt .,eventueel soms onder invloed van een drankje.
Je heb helemaal gelijk hierin.
Ga lekker door zou ik zeggen.
Maar je weet he drank maakt meer kapot dan je lief is.:D :D :D

RobK
14-12-2008, 21:13
Henk3Reden, ik wil niemand het kerstgevoel ontnemen.

Henk,

Ik nam aan dat je begreep dat het bericht inzake het kerstgevoel niet op jou sloeg. Mocht je dat wel zo hebben begrepen dan is dat mijn schuld. Met excuus......:o

Groet,

Rob.

J-T
15-12-2008, 09:58

Meestal zie je alles positief als je wat gedronken heb en je wordt er ook altijd vrolijker van. Misschien helpt het als je ook eens wat gaat drinken :D :D !
Niet de volgende ochtend met je kater dan weer achter je computer kruipen want dan ga je weer van die "lekkere" reacties geven:( .

casehulsebosch
15-12-2008, 10:56
Voor sommigen wel jammer dat Zwarte Piet het land al weer voor een jaartje uit is. Voor mij wel prettig dat ik na al die jaren toch nog van die Nederlandse humor kan genieten.
Merry Christmas. Kees, Nieuw Zeeland.:D

vogelfreak
15-12-2008, 18:39
sint is weg kerstman komt lol
maarja daar ging het niet over het gaat over de vogel maarja daar reageert al niemand meer op

:D

Hans de Vries
15-12-2008, 19:10

Je hebt gelijk animal...... maar voordat je reageert zou je misschien je eerst even kunnen afvragen: zou ik mischien iemand met deze reactie kwetsen of, pijn doen....?

Hans.

dijkkamp
15-12-2008, 20:13
Je hebt gelijk animal...... maar voordat je reageert zou je misschien je eerst even kunnen afvragen: zou ik mischien iemand met deze reactie kwetsen of, pijn doen....?

ja want dat is meestal de enige reden voor hem om te plaatsen dus.

het gaat u allen goed hier :santa:

Ton
19-12-2008, 19:50
is er al bekend of die ara al gevonden is ? of is hij nog zoek ? ik vind het wel enorm prachtige vogels, erg jammer dat ze ontsnapt zijn. ik heb het zelf vroeger ook gehad, met een valkparkiet. het beestje was harstikke tam, ik ging er zelfs mee onder de douche, en op een dag kom ik een kamer inlopen, waar een raam openstaat, hij schrikt ergens van, en pleite door het raam. nog uren lopen zoeken, maar nooit meer terug gezien. toen kon ik ook wel janken, niet voor het geld wat zo een beestje waard is, maar om een vriend die je mist.

ThomasD
19-12-2008, 20:16
de grootste vraag die bij mij opkomt nadat ik het filmpje bekeken heb is toch :

HOE KAN JE IN GODSNAAM 2 VAN ZO'N REUZE (hyacint)PAPEGAAIEN LATEN ONTSNAPPEN ????

dit is toch niet mogelijk
denkt de heer inkwestie dan niet eerst na over de huisvesting,...
want het is me effe niet duidelijk
-hebben ze nu het gaas kapotgebeten
-zijn ze via het deurtje ontsnapt

dat het dure vogels zijn is een feit maar dat het enkel kweekgericht is
kan ik niks over zeggen en ga er zelfs niet aan denken
maar hoe het mogelijk is om zo'n 2 kanjers van papagaaien te laten ontsnappen daar sta ik effe van versteld

(hyacint ara is toch de grootste papegaaiensoort die er is of niet)

Ton
19-12-2008, 21:16
een hyacintara is inderdaad de grootste ara die er is, ze kunnen 1 meter lang zijn. een prachtig verhaal staat op de site van diergaarde blijdorp:

http://www.vriendenvanblijdorp.nl/html/button3/vogels/hyacint-ara.html

inderdaad onbegrijpelijk dat er 2 ontsnappen, hoe of wat zal wel nooit bekend worden.

elhidia
24-12-2008, 20:10
Het zijn papegaaien en die zijn intiligent genoeg om deurtjes - sloten en al wat dan meer open te kunnen maken. Vaak hebben ze zovaak gezien hoe iets moet dat het voor hun goed na te doen in.
Groetjes Elhidia.

Animal
24-12-2008, 21:56
Het zijn papegaaien en die zijn intiligent genoeg om deurtjes - sloten en al wat dan meer open te kunnen maken. Vaak hebben ze zovaak gezien hoe iets moet dat het voor hun goed na te doen in.
Groetjes Elhidia.

Maar een sluiting met een sleutel krijgen ze toch echt niet open ,en dat zouw de eigenaar dan toch ook moeten weten.
Een simpel hangslot is op iedere kooi te maken.

ThomasD
25-12-2008, 11:05
Maar een sluiting met een sleutel krijgen ze toch echt niet open ,en dat zouw de eigenaar dan toch ook moeten weten.
Een simpel hangslot is op iedere kooi te maken.

ben ik helemaal mee eens

als men met papegaaien werkt moet men zulke zaken toch voorzien

HJ de Graaf
08-01-2009, 21:46
de ara is dood terug gevonden was vandaag op tv gelderland
de vogel was bij de warmte uitlaat van een koeltoren op slachterij gaan zitten
en is daar door monteur gevonden

mvg

Henk3
08-01-2009, 23:22
http://www.omroepgelderland.nl/pagina.php?id=10&bericht=63754

Ton
10-01-2009, 20:26
hier baal ik van, zulk een prachtige, zeldzame vogel, en dan zo aan je eind komen. met dit winterweer, had de vogel al weinig kans denk ik. jammer, echt jammer.