Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe te noemen 2 mutanten duiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe te noemen 2 mutanten duiven

    hallo ik heb 2 foto,s van een mutant diamantduif en een vredesduif.
    de vredesduif kweek ik gelijk op een vremde vogel kleurafwijkingen uit,bij de diamantduif komen heel donkere duivinnen uit en het volgende jaar pas doffers
    groet wim
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Geen idee helaas. Ik zie alleen dat ze heel erg veel stuk geslagen pennen hebben. Hebben ze wel genoeg ruimte in hun kooien? Veel veren zijn echt afgebroken nl

    Opmerking


    • #3
      diamantduiven en vredesduiven

      op de eertse foto waren het jonge vogles die nog niet helemaal in conditie waren.
      het ging er alleen om om ze te laten zien en erachter te komen wat vooreen kleur het is
      groet wim

      Opmerking


      • #4
        Ik ben geen duivenexpert maar de kleurafwijkende vredesduif lijkt me een vogel waarvan het zwarte eumelanine verdwenen is. En misschien ook nog wel het bruine eumelanine. Wat overblijft is dan het phaeomelanine op een witte ondergrond. Is het een duivin? In dat geval zou de oude doffer split kunnen zijn. Het kan ook een mutant zijn die voor het eerst verschijnt.
        Maar ik de plank natuurlijk ook helemaal misslaan.
        Misschien zijn er forumgangers die meer van mutaties bij duifjes afweten?

        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Hallo Wim,

          Diamantduiven:
          op foto 1 is de bovenste vogel een wildkleur pastel en de onderste een wildkleur.
          De bovenste is volgens mij dezelfde vogel als op foto 3.
          Je ziet duidelijk dat het zwart eumelanine geruduceerd is en grijs is geworden.


          De vredesduif mutant heb ik nog niet eerder gezien.
          Duidelijk is dat het zwart eumelanine totaal weg is en dat het phaeomelanine ook geruduceerd is .
          Welke kleur hebben de oudervogels van dit jong ?
          En misschien kun je een foto van ze plaatsen.

          Gr Jaap

          Opmerking


          • #6
            mutanten duiven

            hallo jaap
            het is geen pastel want dan hadden de vleugelspiegels beige moeten zijn en dat is niet zo,het kan dus geen opgebleekte vogel zijn
            ik kweek er hele donkere duivinnen uit bijna mokkabruin.
            de vredesduif mutant,de man is een wildkleur onverwant aan de pop,de pop komt uit belgie en is een mutant alleen het verschil met de jonge mutanten is dat de pop een heldere cremekleurige rug heeft.
            ik heb 6 jongen gekweekt,4 mutanten waarvan 2 mannen en 2 poppen en 2 wildkleuren ook een man en een pop.
            het is in mijn ogen een vrij dominante mutant,zelfs toen ik 1 ei vond en hij kwam uit was het zelfs al een mutant.
            groet wim

            Opmerking


            • #7
              Hallo Wim,

              bij de diamantduif zie ik toch een duidelijke opbleeking van de zwarte pennen.
              En wat de vleugelspiegels aangaat, daar zit geen zwart in.
              Ik weet wel dat de pastelfactor bij verschillende soorten vrij variabel opbleekt.
              Voorbeelden zijn de pastel zebravink en gouldamadine waarbij de opbleeking varieerd van bijna niet tot vrij groot.
              Ik hoop voor je dat je achter de juiste benaming komt en laat het dan maar eens weten.

              Wat de mutant vredesduif aangaat een duidelijke dominante factor en ook nog wel autosomaal ook( omdat je direct mutant mannen en poppen kweekt)

              Echt een aanwinst ben ik van mening.
              Ben wel benieuwd naar de benaming .
              Succes verder.

              Mvg Jaap

              Opmerking

              Working...
              X