Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vruchtbaarheidscyclus grasparkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vruchtbaarheidscyclus grasparkiet

    weet iemand toevallig de vruchtbaarheidscyclus van de grasparkiet?

  • #2
    Ik weet niet precies wat je bedoelt. Maar een grasparkiet is vanaf ongeveer 9 maanden geslachtsrijp (popjes kun je beter wachten tot ze een heel jaar oud zijn, omdat als ze te jong zijn de kans op legnood groter is).
    Maximale leeftijd weet ik eigenlijk niet, maar ik denk dat ze de rest van hun leven wel vruchtbaar blijven?

    Verder wordt gedurende een jaar een vogel vruchtbaar door omgevingsfactoren; zoals langer daglicht, warmte, soms de aanwezigheid van neerslag/bepaald soort voedsel. Buiten het broedseizoen krimpen de geslachtsorganen weer. Bij huiskamervogels is de "cyclus" meestal "verstoord" omdat de omstandigheden vrijwel gelijk blijven het hele jaar door.
    Ik zou zelf een popje niet meer dan 2 nesten achter elkaar laten leggen, omdat het veel energie kost om eieren te leggen en te broeden.

    Opmerking


    • #3
      nara een jaar is beste en rijpst en je moet nooit oudren mantjes tegen zetten allen asl echt moet maar andres ene jog mannetje doen ook van jaar andres heb je ooit dat oudren mannetje sneller wil en jogen pop niet wete hoe werkt snapje :P
      en andres zom kan wel een oudren pop en jongen jong dta is niet er

      Opmerking

      Working...
      X