Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozambiquepopje met kaalkop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mozambiquepopje met kaalkop

    Ik heb een popje zitten dat goed kaalgeplukt is op de achterkant van haar kopje. Heeft er iemand enig idee hoelang dat duurt vooraleer die pluimpjes terugkeren. Ik heb ze vandaag precies een maand maar zie totaal geen verandering, geen stoppeltjes, niets.
    Ik lees hier op verschillende topics over liefhebbers die om verschillende redenen veren plukken en zij spreken over een 6-tal weken vooraleer de pluimpjes teruggroeien, maar ik kan mij moeilijk inbeelden dat ik nu in de resterende 2 weken een weelderige pluimgroei zal vaststellen.
    Kan er hier iets anders aan de hand zijn wat de vernieuwing tegenhoudt?

  • #2
    1: De ernst van het kaal geplukkte hoofd, waren er wonden na de plukking? Zoja, komen soms de veren niet meer terug.

    2: Als de lichturen in je kweekruimte weer naar beneden gaan en de vogel gaat totaal in de rui, verschijnen er ook weer nieuwe kopveren.

    Groeten Michael.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Ik weet niet in hoeverre er verwondingen geweest zijn. De pop was kaal maar de huid was intact.
      Momenteel hebben ze ongeveer 14 lichturen.
      Gr. Dominiek.

      Opmerking


      • #4
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          Mijn popje heeft het ook. Zij had het al toen ik haar kocht en ik heb ook niet het idee dat het snel en goed bijgroeit. Ik hou het in de gaten en ik ben benieuwd of het nog mooi dicht zal groeien. Maar het komt zoals serinus zegt vaker voor want ook hier hetzelfde. Bij mij heeft de man het echter niet gedaan want zij heeft al die tijd dat ze kaal was alleen bij kanaries, wevers, Japanse nachtegalen en zebravinken gezeten. Een van hen moet de boosdoener zijn geweest.

          Opmerking


          • #6
            vanavond controle en ook nog positief nieuws

            Thx, Serinus.
            Vanavond ga ik sowieso naar de dierenarts met die jap. meeuw die nog steeds naar lucht hapt (maar verder heel kwik is). Ik zal voor alle zekerheid en ter controle die twee mozambiquejes meenemen, die man met zijn snavelmijt (die er al een pak beter uitziet) en dan die kale pop. Die twee zitten samen en misschien heeft het wel iets met elkaar te maken?
            Positieve wending bij mijn ander koppel mozambiquejes: sinds vandaag eten ze ook buffalo's. Op een ander topic had ik gelezen van iemand: blijven aanbieden! Ik had wat trucjes geprobeerd zoals: bovenop het eivoer wat buffalootjes of een schaaltje met wat weinig exotenmengeling en wat buffalo's, maar ze lieten ze onaangeroerd. Deze morgen bij de dagelijkse verversbeurt heb ik alle voer weggenomen en een schaaltje geplaatst met een 20-tal negerzaadjes (of is het niger) en 8 buffalo's. Na een halfuurtje ging ik kijken en alles was op, de buffalo's incluis! Doordat ze al een dag of twee heen en weer flotteren met nestmateriaal maar nog niet echt bouwen, is dit misschien de stap om de drift nog wat op te krikken?

            Opmerking

            Working...
            X