PDA

Bekijk Volledige Versie : Voeding Pyrrhura Perlata(Roodbuikparkiet)

j.boele
07-12-2008, 22:20
Wie kan mij wat vertellen van de voeding en bijvoeding van bijvoorbeeld zaden vruchten of eivoer,universeelvoer,vruchtenpatee,enz van de Pyrrhura Perlata (roodbuikparkiet) en van de Pyrrhura Hypoxantha (geelflankparkiet),ik heb van beide een koppel aangekocht en van de kweker een voedingsadvies gekregen maar wil mij hier toch graag verder over laten voorlichten.

rupicola
06-01-2009, 11:48
Met voeding voor Pyrrhura en vele andere Zuid-Amerikaanse Papegaaiachtigen kun je je prima uitleven.

Een en ander is nogal een uitgebreid verhaal en om die reden verwijs ik graag naar een aantal van mijn artikelen over dit onderwerp.

Gezien de min of meer korte lijn van dit forum met NBvV zal ik mij beperken tot hetgeen in Onze Vogels is gepubliceerd.

Specifiek over Pyrrhura:

'De geheimzinnige Conures van het geslacht Pyrrhura' (OV-juli04) (n.b. bijgaand fotomateriaal = foutje redactie)
'Pyrrhura's' (OV-aug04)

iets algemener, maar eventueel toch bruikbaar:

'Geophagie' (OV-sep04)
'Natuurlijke voedselbronnen voor Papegaaien' (OV-aug/sep06)

Ach, en als we dan toch bezig zijn:

'Verrijking voor Papegaaien' (OV-mei06)

pascal
06-01-2009, 13:51
hallo rupicola,

lijken me mooie artikelen maar zijn die terug te vinden?
ik kon ze op het net niet vinden.....
heb jij die artikelen

RobK
06-01-2009, 14:10
Kan je alle artikelen op je gemak nalezen...

http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=105675&rub=15

Groet,

Rob.

rupicola
06-01-2009, 16:07
Ja, deze artikelen heb ik zeker wel . . . . . sterker nog, ik heb ze zelf geschreven. -0- ;)
Om diverse redenen kan ik deze artikelen echter niet zondermeer aan een ieder uitdelen. :eek:

Voor degenen die de betreffende uitgaven niet meteen voorhanden hebben is er gelukkig langs tamelijk eenvoudige weg aan te komen.

Op het internet worden vrijwel constant diverse vogeltijdschriften aangeboden, waardoor de mogelijkheid bestaat om deze -doorgaans voor een habbekrats- van iemand over te nemen.

@ RobK: Bedankt voor je 'hulplijn' ;)

pascal
06-01-2009, 16:42
@rupicola en rob bedaknt ik ga eens kijken of ik de specifickieke bladen bij de bond nog kan bestellen ik denk dat deze meneer ze niet los verkoopt....

groetjes

rupicola
08-01-2009, 21:38
Voor 2 euro per jaargang (op dit moment op vogelmarktplaats) zou ik me niet al te druk maken! ;)

pascal
19-01-2009, 21:09
ik heb de boekjes inmiddels van deze meneer gekocht:D
voor maar 2 euro per jaar gang is toch geen geld.......

rupicola
20-01-2009, 01:16
veel plezier! ;)