Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwarming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verwarming

    Op het moment verwarm ik met een elektrisch ventilatorkacheltje.
    Het schuurtje dat ik gebruik is ongeveer 2X2 en 2.4 hoog geisoleerd en verwarm ik op 18 graden.
    Ik lees dat er nu ook veel mensen een elektrische olieradiator gebruiken.
    Zit hier nu veel verschil in elektriciteits verbruik of komt dit bij allebei wel overeen.
    Zijn er nog andere nadelen/voordelen.

    Mvg Theo.......................

  • #2
    watt

    van beide apparaten kan je zien, hoeveel watt ze gebruiken. zo kan je ook berekenen, welke het goedkoopst is. mijn ervaring is dat een olie radiator prettiger werkt. die kan je nog beetpakken als hij aan het verwarmen is, met een ventilator kacheltje, daar word de spiraal gloeiend heet van. ook dat moet je goed beschermen naar je vogels toe.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Een olie kachel zal iets langer aanstaan omdat hij eerst alle olie moet verwarmen de gloeispiraal is direct warm.Maar als de thermostaat aangeeft dat de temperatuur is bereikt zal de olieradiator langer nawarmen t.o.v. een gloeispiraal.De een brandt dus langer en de andere vaker.Het eindresultaat maakt niet uit wat stroomverbruik betrefd omdat je met beide kachels evenveel vermogen nodig hebt om je hok op temperatuur te houden.
      groeten eddie

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de uitleg.
        Als het toch niks uitmaakt dan houd ik het bij het ventilatorkacheltje.
        Deze heb ik toch dus hoef ik geen olieradiator aan te schaffen. de vogels zitten in broedkooien dus kunnen toch niet bij het kacheltje komen.

        Mvg Theo............

        Opmerking


        • #5
          Wel oppassen dat de luchtstroom van de ventilator niet in de kooien blaast.
          groeten eddie

          Opmerking

          Working...
          X