Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitbroeden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • uitbroeden

    kunnen andere kwartels de eieren uitbroeden van een andere soort

    ik bedoel zoals een japanse kwartel eieren uitbroed van een harlekijnkwartel
    of een chinese kwartel eieren van japanse of harkelijk en omgekeerd

  • #2
    niemand die dit weet of al eens geprobeerd heeft

    Opmerking


    • #3
      ?

      Het uitblijven van reacties is wellicht een signaal omtrent de zin/onzin van je vraagstelling.

      Over het houden en fokken van kwartels is meer dan voldoende bruikbare informatie te vinden, zowel hier als op andere forums en sites.

      Omdat alle genoemde soorten prima in staat zijn gebleken zelf voor nageslacht te kunnen zorgen zal daarbij waarschijnlijk geen enkele aanleiding te vinden zijn om de door jou beoogde kweekpogingen als nuttige toevoeging te kunnen classificeren.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        laat ze gewoon door de eigen soort uitbroeden en gebruik er geen pleegouders voor alleen als het nodig is natuurbroed is beter

        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
          laat ze gewoon door de eigen soort uitbroeden en gebruik er geen pleegouders voor alleen als het nodig is natuurbroed is beter

          weet ik ook wel
          maar het is als voor een koppel niet wil broeden ik de eieren eventueel kan bij een ander koppel leggen

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kevin
            weet ik ook wel
            maar het is als voor een koppel niet wil broeden ik de eieren eventueel kan bij een ander koppel leggen

            Leer eens dat niet ieder ei een vogel hoeft te worden!.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Leer eens dat niet ieder ei een vogel hoeft te worden!.
              het is toch leuker dat ieder ei een vogeltje word in plaats van niet-bevruchte eieren of eieren die niet kippen

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                het is toch leuker dat ieder ei een vogeltje word in plaats van niet-bevruchte eieren of eieren die niet kippen
                Het is leuk om jonge vogels te hebben ,maar dan wel op een normale mannier.
                Als ze zelf niet willen broeden is er iets mis met de huisvesting ,de voeding ,of ze hebben gewoon geen zin.
                Probeer dat te achterhalen en op te lossen ,dan ben je goed bezig.

                Bij een ander onderleggen of een broedmachine gebruiken doen alleen mensen die er geld aan willen verdienen.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Het is leuk om jonge vogels te hebben ,maar dan wel op een normale mannier.
                  Als ze zelf niet willen broeden is er iets mis met de huisvesting ,de voeding ,of ze hebben gewoon geen zin.
                  Probeer dat te achterhalen en op te lossen ,dan ben je goed bezig.

                  Bij een ander onderleggen of een broedmachine gebruiken doen alleen mensen die er geld aan willen verdienen.

                  eens ze gelegd hebben en niet willen broeden of er iets mis is, kun je maar weten na dat ze niet willen broeden.

                  er zijn ook mensen die eieren onder andere vogels leggen. En een broedmachine vind ik overdreven, dat is niet nodig, zou iedereen de kwartels op een natuurlijke manier laten uitbroeden, zou er geen problemen zijn met kwartels die zelf moeilijk aan het broeden gaan, dat heb ik zelf niet graag, dus zal ik ze zeker niet onder een broedmachine leggen

                  Opmerking


                  • #10
                    Kevin

                    Allemaal kritiek,

                    Beperk je toch tot zijn vraag en niet tot je eigen mening/instelling.
                    Als jij dat van plan bent Kevin moet je dat gewoon doen,er zullen hier op het forum ook mensen zijn die eieren door pleegouders laten uitbroeden.
                    En overigens is het beter als je het toch wilt doen,je het inderdaad onder een andere kwartelsoort moet proberen,leren de jongen nog eea van de pleegouders wat voedselzoeken etc,betreft.

                    Groet,Michael

                    Opmerking


                    • #11
                      Eieren van zeldzame duivensoorten en dure soorten worden ook door koerduiven uigebroed zonder,,schade,, in ontwikkeling gedrag ed,niet alleen door vogelliefhebbers maar ook door dierentuinen etc.
                      Het verhaal wordt anders als je bv een kippenei onder een eend doet en visa versa,
                      Dat is af te raden.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door 1956keanu
                        Eieren van zeldzame duivensoorten en dure soorten worden ook door koerduiven uigebroed zonder,,schade,, in ontwikkeling gedrag ed,niet alleen door vogelliefhebbers maar ook door dierentuinen etc.
                        Het verhaal wordt anders als je bv een kippenei onder een eend doet en visa versa,
                        Dat is af te raden.
                        vind ik ook

                        Opmerking


                        • #13
                          kunstmoeder

                          Tja, heeeeeeeeeel vroeger heb ik eens chinese dwergkwarteleieren onder een kleine broedse krielkip gelegd. Nou die zijn gewoon uitgekomen hoor. Ik heb ze er destijds wel gelijk bij weggehaald en onder een lamp grootgebracht. Anders zou die kip ze wel eens als een lekker hapje kunnen gaan zien. Een hommel of zo.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking

                          Working...
                          X