Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeuwtje tam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Meeuwtje tam

    Kun je een meeuwtje tam maken en zo ja, hoe?
    groeten P@tje

  • #2
    heb er geen ervaring mee maar waarschijnlijk wel

    - altijd rustig benaderen
    - nooit met je hand vangen (stress)
    - veel tijd mee doorbrengen
    - lievelings stukje eten zoeken ??


    en nog zoveel om op te noemen maar het belangrijkste is GEDULD te hebben

    Opmerking


    • #3
      je kan ze niet echt tam maken maar wel zover dat ze eten uit ja handt halen het zal wel een tijdje duren voor je dat berijkt en veel geduld

      ik had ook 2 japanse meeuwtjes 1 jaar geleden die had ik al 4 jaar waren 8 en 7 jaar geworden had gekocht als koppel maar bleken 2 mannen en deze kwamen ook wel uit mijn hand eten maar meer ook niet ik had ze toen in een voliere met zebravinken diamantduifjes en ging toen op de grond zitten met een beetje voer in mijn hand en kwamen ze allemaal

      ook de kwartels die toen jongen hadden van 4 weken
      later heb ik een nieuw koppel gekocht en daar had ik toen de andere bij gedaan die 2 oude waren een beetje sloom en niet veel meer in beweging en 1 leefde nog 1 week en ging toen dood de andere ging er vlak achter aan

      ik heb veel plezier met deze 2 gehad die ook zelfs de jonge zebravinken die uitgevlogen waren gingen voeren

      ik wens je veel succes met je japanse meeuwtjes
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de snelle reacties. Zou ik ze ook kunnen laten rondvliegen in huis en zouden ze dan ook vanzelf terug in de kooi gaan?
        groeten P@tje

        Opmerking


        • #5
          Hallo,

          Ik weet niet of het met deze vogels lukt,maar ik had rijstvogels in de huiskamer losvliegen en eten in een aangrenzende serre.
          Nestkastje hoog opgehangen in de huiskamer,die ze op een gegeven moment weten te vinden(gewoon deurtje van je kooi openlaten en rustig de boel laten verkennen),vliegen immers eerder omhoog dan omlaag en gebruiken het hoogsgelegen object als zitplaats.
          Dus voerrommel maakten ze in de serre en niet in de huiskamer,maar je kan ook in de huiskamer een voer plekje maken,wel zichtbaar te vinden voor ze natuurlijk.
          Ze hebben zelfs gebroed en jongen gekregen maar ben er mee gestopt omdat de rijstvogels,Pa,Ma en 5 jongen alle huiskamerplanten slopen en al het aarde op de grond gooien.

          groet,Michael

          Opmerking


          • #6
            voordat je ze laat rondvliegen
            zou ik eerst voor zorgen dat ze uit je hand komen eten
            anders wordt het een kat en vogelspel als je ze weer in de kooi wil zetten

            maar wat Keanu zegt is natuurlijk ook een optie

            moet wel moooi geweest zijn een nest rijstvogels in je woonkamer

            Opmerking

            Working...
            X