PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet op het nest!

P@tje
29-11-2008, 08:49
Onlangs heb ik een nestje in de kooi gehangen. Ik hen nestmateriaal in het nestje gedaan en wat op de bodem gelegd. De meeuwtjes gaan overdag wel in het nestje zitten maar 's avonds zitten ze gewoon op het stokje (strak naast elkaar zittend) te slapen. Doe ik iets fout, of wat is er aan de hand. Wie kan me helpen.:help

Hans de Vries
29-11-2008, 10:41
Helemaal niets mis mee. Vogels gebruiken instinctief de beste slaapplaats.
Ik hang ook weleens in een stoel de slapen i.p.v. in m'n bed.......;)

Hans.

P@tje
29-11-2008, 13:07
Update:

Nu hebben ze alle nestmateriaal uit het nestje gegooid :eek:

goulds75
29-11-2008, 13:35
Geef ze de tijd.Ze moeten misschien aan de nestkastje wennen.Ze zullen straks de hele nest volproppen met nestmateriaal.Dat deden ze bij mijn toen ik nog meeuwtjes had.-0-

P@tje
29-11-2008, 17:38
Thanx, ik moet dus gewoon wat meer geduld hebben.

ThomasD
29-11-2008, 18:41
Geduld is een schone deugd toch zeker als je met vogels bezig bent

veronderstel wel niet dat als je:
een koppel vogels koopt
stopt ze in een kooi
hangt er een nestje in
geeft nestmateriaal
en eivoeder
en ...

dat ze direct over gaan tot kweken en weet ik het allemaal

ik zou zeggen verzorg je vogels goed geef ze een mooie leefomgeving
mischien ook een nestkastje en afwachten maar lees veel op het internet en trek je conclusies

dat ze een nest maken en het weer afbreken komt niet alleen bij jou voor hoor

succes met de meeuwtjes en laat ze maar hun ding doen

P@tje
30-11-2008, 09:51
Is misschien de beste weg Thomas, thanx. Gisteren gingen ze trouwens samen op het nest zitten en 's avonds gingen ze weer samen op het zitstokje. Is trouwens wel een geweldige aanblik hoe die beestjes met elkaar om gaan. Ik ervaar er veel plezier van. En da's het belangrijkste voor mij.

marcella
30-11-2008, 21:07
heb je wel een koppeltje misschien zijn het wel 2 mannen?

P@tje
30-11-2008, 22:42
Neen, het is een koppeltje

Nico
06-12-2008, 00:18
Hoe is je verlichting geregeld?

zorg dat de vogels minimaal 14 uur licht hebben, anders gaan ze misschien wel broedden maar gaat het straks met de jonkies mis.

en voer je ook extra eivoer ?

jongen grootbrengen gaat ook bij japanse meeuwtjes niet 123 zomaar hoor.

P@tje
06-12-2008, 09:07
Ze staan gewoon in de woonkamer dus met dat licht zal wel goed komen. Van dat eivoer wist ik tot gisteren niet. Dus gisteren snel gehaald, maar nu weet ik niet of ze dat appart moeten hebben ,of dat ik dat door het gewone voer moet mengen.

Tori no Hime
06-12-2008, 13:23
Ik zou het in een apart bakje doen. ;)

goulds75
06-12-2008, 15:46
Geef ze ook sepia en maagkiezel.Af en toe onkruidzaaden en regelmatig gekiemde zaad.Trosgierst vinden ze ook heerlijk.
Eivoer kan gewoon in een aparte bakje gewen.Als ze geen eivoer opnemen meng de eivoer tussen de tropenzaad.Of meng de eivoer met wat onkruidzaaden.
Succes

P@tje
06-12-2008, 20:49
Sepia, maagkiezel en trosgierst krijgen ze al. Nu alleen nog eivoer in een apart bakje en dan veeeeeel geduld. ;)

Hans de Vries
07-12-2008, 11:15
Ze staan gewoon in de woonkamer dus met dat licht zal wel goed komen. Van dat eivoer wist ik tot gisteren niet. Dus gisteren snel gehaald, maar nu weet ik niet of ze dat appart moeten hebben ,of dat ik dat door het gewone voer moet mengen.

Misschien is het een idee om vóór dat je vogels aanschaft je te laten informeren door middel van b.v. lektuur of een forum als dit. Je kunt dan veel te weten komen over zaken als voer, licht enz.
Als je met vogels bij kunstlicht wilt gaan kweken moet je wel weten dat de lichtduur (in dit geval bij de Japanse meeuw) iedere dag gelijk moet zijn.
Van bijvoorbeeld 0700 tot 2100 uur. In een woonkamer is dat doorgaans niet zo. En natuurlijk zijn ook zaken als leeftijd, voeding etc. van belang.
Elke dag een beetje eivoer naast een goed zaadmengsel en als beginner zou ik eerst liever geen gekiemde zaden geven. Kiemzaad verstrekken kan wel maar noodzakelijk is het niet om jongen groot te krijgen.

Hans

P@tje
07-12-2008, 11:21
Heb je natuurlijk gelijk in Hans, maar ik (lees mijn kinderen) kregen dit koppeltje van mijn schoonvader. Ik heb me dus niet kunnen voorbereiden. Dit ben ik dus nu aan 't doen met de vragen die ik hier stel.

Hans de Vries
07-12-2008, 13:26
Heb je natuurlijk gelijk in Hans, maar ik (lees mijn kinderen) kregen dit koppeltje van mijn schoonvader. Ik heb me dus niet kunnen voorbereiden. Dit ben ik dus nu aan 't doen met de vragen die ik hier stel.

't Is ook niet rot of persoonlijk bedoeld hoor....... Meer in het algemeen als tip voor mensen die vogels - maar ook andere dieren - gaan houden. Ik hoop dat je er den duur jonkies bij krijgt, erg leuk voor de kids!

Hans.