Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rui of schurft bij Braziliaanse Blauwe Bisschop man?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rui of schurft bij Braziliaanse Blauwe Bisschop man?


  • #2

    Opmerking


    • #3
      Als het schurft is wordt dit veroorzaakt door een beestje de schurftmijt dus alle vogels behandelen en het hok heel goed ontsmetten.
      groeten eddie

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Ik heb een middel tegen diverse huidziekten(ook voor mensen) is nog in expirimentele fase met goede resultaten,
          ontwikkeld door een bevriende micro bioloog=stimuleert de zg goede bacterien,geef regelmatig 1 a 2 cc op 1 liter water en vogels varen er wel bij.
          Wie durft ?

          ps:

          Opmerking


          • #6
            Sorry,verkoop praatjes ?,als je het even aan me vraagt en sorry dat ik het er niet bij heb gezet: GRATIS

            Opmerking


            • #7
              Ieder die het wil proberen krijgt een kuur mee,helemaal voor niks noppes,zelfs opsturen doe ik voor niks.

              groet,Michael

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Toch moet je zorgen dat je een quarantaine plek hebt,
                  niet iedereen is gezond en schoon bezig,zeker als je met eventuele mijten etc. te maken kan hebben,sorry hoofdluis komt ook in de zg hogere(schone) kringen voor.
                  Bij nieuwe vogels zou ik daar zeker op letten om je bestaande collectie niet te besmetten.

                  groet,Michael

                  ps: voor mijn gratis spul heb ik al reacties en zoals gezegd heb ik het op mijn eigen(kostbare) vogels uitgeprobeert.

                  Opmerking


                  • #10
                    Owja, dat was waar

                    Maar ik wacht toch nog even de reacties van anderen af als je dat niet erg vind .

                    Tja, eigenlijk zaten de eerste B.B.`s nog in quarantaine, dus ja, toen heb ik ze maar meteen omgewisseld. De 'ruiende' B.B Zit nu wel alleen.

                    Ik houd jullie op de hoogte

                    Mvg Martijn

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi Martijn ,

                      De kale plekken zal te maken hebben met een te snelle rui , binnen enkelen dagen zullen alle pluimpjes vlug terug komen , bij de rode kardinalen kan dit ook gebeuren maar daar heb je meer kans dat het schimmel is omdat de rode kardinalen gevoelig zijn voor schimmel .

                      ps ; weet jij nog ergens blauwe bisschoppen te koop ? zoja stuur mij een pv mail aub .

                      mvg Pytilus

                      Opmerking


                      • #12
                        Hey Pitylus,

                        Aah oke! Gelukkig, dat is echt een hele opluchting! Dan weet ik dus nu ook wat er bij mijn Rode kardinaal is gebeurd. Alleen hij heeft het dus niet gehaald . Het was wel grappig hoe het gebeurde: Het was al winter, dus de vogel zat binnen omdat hij dus kaal was. Maar toen op een woensdag ochtend, was onze schoonmaakster aan het schoonmaken. En ze was bezig in de kamer waar de rode kardinaal zat, en opeens begon hij te spartelen. Toen schrok onze schoonmaakster echt heeeeel erg .

                        Maarja, ik weet zo 1 2 3 niet iemand die ze verkoopt. Maar wijzelf zoeken ook nog een pop. Dus ja... Maar als je eens kijkt op www.marktplaats.nl, dan is er een man, die handelt in twa twa`s en picoletten. Heel soms heeft hij Blauwe Bisschoppen zitten. In Februari zou hij er weer krijgen. Hij heeft ook een eigen website. Zijn advertentie naam luidde iets van: Curio&budio of zoiets.

                        Groetjes Martijn

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi Martijn, als de vogel nog kan vliegen zou ik er niet veel aandacht aan besteden. Wel die ivermectine in de nek doen voor de zekerheid.

                          Ik heb vaak vogels gehad die heel erg kaal werden, meestal alleen de kop maar ook wel veel erger, maar die brachten wel gewoon hun nesten groot. In de rui komt het allemaal wel weer in orde, dat is bij alle gevallen zo gegaan bij mij. De vogels gaan dan wel naar buiten de hele herfst tot ongeveer januari.
                          Ik kan geen oorzaak aangeven, soms betreft het een rode kardinaal, soms een kernbijter en twee jaar geleden ook een Braziliaanse bisschop, volledig willekeurig.

                          Mail eens wat foto's van die vogel als je wilt.

                          Voor de mensen die interesse hebben in Braziliaanse bisschoppen en Noord Amerikaanse bisschoppen, er worden er best wel aardig veel gekweekt. Ik heb zelf al aardig wat jongen van de twee soorten samen uit de eerste ronde, maar dan wel in binnenvolieres met licht. Buiten moet het nog beginnen.

                          groet


                          rob van der hulst

                          Opmerking

                          Working...
                          X