Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dierlijk eiwit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • dierlijk eiwit

    Ik heb een vraagje i.v.m. dierlijke eiwitten.
    Is teveel dierlijk eiwit schadelijk,en zo ja wat kunnen de gevolgen daarvan zijn
    voor kleine exoten??

  • #2
    hoi benny
    of te veel dierlijke eiwitten schadelijk zijn voor de kleine exoten weet ik niet ,maar bij de goudvinken is het zo als de mannetjes teveel dierlijke eiwitten krijgen worden ze fel (agressief)zowel tegen de pop als tegen de jongen .
    als de poppen te veel dierlijke eiwitten krijgen gooien ze soms de jongen uit het nest .
    misschien heb je hier iets aan .

    Opmerking


    • #3
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Wat Eiwitten betreft: heeft gebruik van plantaardige eiwitten hetzelfde effect ?
        Te denken aan een vleesvervanger zoals Tofoe/Tahu gemaakt van sojabonen.
        Ik gebruik nl 1schijfje van 1 cm dikte op 200gr. eivoer/universeel mix,nadat ik het eerst afgespoeld en drooggedept heb,maar waardoor het krachtvoer toch een bepaalde vochtigheid krijgt.

        groet,Michael

        Opmerking


        • #5
          Hallo Ton, dat is wat ik eigenlijk wilde weten ,want ik heb een driekleur p.a.
          die last heeft van die stoornissen! Wat is daarvoor de oplossing?
          Bestaan er ook medecijnen voor?

          Opmerking


          • #6
            Zou een mogelijke oplossing / versterking van de vogel kunnen zijn het toevoegen van biergist aan het voer?

            Zijn dierlijke eiwitten in verhouding tot plantaardige zeer snel opneembaar en bestaat daarom het gevaar van overdosering?

            mvg. Eelke

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ele
              Zou een mogelijke oplossing / versterking van de vogel kunnen zijn het toevoegen van biergist aan het voer?

              Zijn dierlijke eiwitten in verhouding tot plantaardige zeer snel opneembaar en bestaat daarom het gevaar van overdosering?

              mvg. Eelke
              Dierlijke eiwitten zijn inderdaad veel sneller opneembaar. In de duivensport wordt hier veel gebruik van gemaakt om na de wedstrijd de duiven sneller te laten herstellen.

              Voor info over biergist is dit misschien een interressant artikel: http://www.matador-diervoeders.com/d...0&NewsId=56074

              Zowieso kan het lonend zijn denk ik om artikelen van de duivensport te lezen, qua ontwikkelingen lopen ze daar wat voor heb ik het idee. Natuurlijk kun je alles niet 1 op 1 overnemen want een kanarie is geen duif. Maar sommige dingen zijn met enige aanpassing misschien wel meer dan goed bruikbaar.
              http://bylden.wordpress.com/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door mylife

                Zowieso kan het lonend zijn denk ik om artikelen van de duivensport te lezen, qua ontwikkelingen lopen ze daar wat voor heb ik het idee. Natuurlijk kun je alles niet 1 op 1 overnemen want een kanarie is geen duif. Maar sommige dingen zijn met enige aanpassing misschien wel meer dan goed bruikbaar.
                Klopt wel wat je zegt. Alsook ik gebruik producten voor vogels die veel mensen alsook gebruiken in de duivensport.
                Maar of duivensport verder voor ligt dan vogelhobby dat kan ik helaas niet beamen.
                http://dewittn17.skyrock.com/

                Opmerking

                Working...
                X