Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Serinus-Soorten op de BEC-Show

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Serinus-Soorten op de BEC-Show

    Hallo,

    Sinds enige jaren worden de zgn "aanverwante soorten" toegelaten op de BEC-Show; http://home.hetnet.nl/~bec-info/
    Zo zijn er elk jaar wel enkele Afrikaanse Serinus-soorten op deze Show vertegenwoordigd, buiten de bekende Europese vertegenwoordigers van dit genus.

    Dit jaar hebben enkele "leden" van Serinus-Society http://www.Serinus-Society.euESSB, (Serinus-Society) brengen in; Mozambiquesijzen in verschillende ondersoorten, Edelzangers, Europese kanaries, Witbuikcini's, Afrikaanse citroencini's, Afrikaanse citroensijzen, Diadeemcini's, Zwavelgeledikbekcini's, Zwartkeelgeelstuitedelzangers en Citroenborstcini's.

    Dus; degene die graag eens wat leuke vogeltjes wil bewonderen komt maar eens een bezoekje brengen aan deze mooie show.

    Op zondagmiddag (van 14.30 tot +/-16.00 uur) hebben de Serinus-liefhebbers afgesproken om elkaar eens te ontmoeten, vaak namelijk blijven de contacten beperkt tot "internetcontact".
    Op deze manier kunnen we elkaar eens in het echt ontmoeten.
    Huub Vervest zal hier het een en ander over de doelstellingen van ESSB toelichten.
    Hebben de Serinus-soorten ook uw belangstelling, loop dan zondagmiddag eens binnen.

    Alle verdere informatie over deze Show kunt u vinden op de site van de BEC.

    Groeten, en misschien "tot ziens", Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

  • #2
    Essb

    ik ga zondag naar eindhoven, ik ben lid van de ESSB, dus ik wil met eigen ogen, die vogels zien, waar we altijd over praten. daar ik ook gek ben op europese vogels, is dit voor mij een dubbele reden, om te gaan. en wie weet...... ook nog wel een mooi koppeltje, van de een of andere soort op de kop te tikken.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Hallo Ton,
      ik ga ook zondag misschien komen we elkaar wel tegen.
      geef alleen de hoop op een leuk koppeltje denk ik maar op.
      Op de site van de BEC staat de verkoopklasse tot nu toe en daar staat niet veel schokkends op(wel afhankelijk van wat je zoekt natuurlijk)en uitgaande van de show vorig jaar van de SEC zullen de prijzen wel skyhigh zijn.
      Wat me wel interesseerd is dat koppel corsicaanse citroencini's maar dan ga ik maar weer van bovenstaande uit en dat ze al weg zijn
      mvg,
      kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Leuk, kan ik eindelijk mijn naamgenoot eens ontmoeten.
          Zondag showdag.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Onze Vogels deze maand

            Allemaal het verslag weer gelezen van Arie Bakker?

            ( De zwavelgele dikbekcini ).

            Mooi verhaal weer en ook nog eens wat positieve reclame voor Serinus en Consorten.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Mooi verhaal weer en ook nog eens wat positieve reclame voor Serinus en Consorten.
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                elke dag nieuwe vogels

                ik had vorig jaar het idee, dat ze elke dag nieuwe vogels in de verkoop doen, waarom, ik was vorig jaar ook op zondag, en toen zat er nog redelijk veel in de verkoop. afgelopen maand, bij de show van de kweekgroep veldhoven, kwam ik zaterdag middag rond 2 uur, zaten er nog europese kanaries. en nog redelijk wat grote putters, groenlingen, veel barmsijzen, en nog wat van het een en ander. het blijft altijd aanlokkelijk om nieuwe vogels te kopen, maar ik zit vol met mijn koppels, voor komend jaar. uiteraard, blijft een mooi koppel wel aantrekkelijk om mee te nemen. zondag ga ik eerst naar helmond, half 12 daar een afspraak, en dan hoop ik rond 1 uur in eindhoven bij de BEC te zijn, wie weet tot ziens.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Ton,
                  ik rond 1300 uur en je weet 't mijn auto kun je niet missen
                  Zelfs Winterkoning kan een briefje onder de ruitenwisser doen.
                  mvg,
                  Kingfisher
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    net terug

                    het was weer aangenaam vertoeven in de valkenhorst.
                    wederom was het weer leuk de diversiteit te zien.
                    vogels die nog steeds niet gekweekt worden (volgens de experts) waren er weer oa:
                    weidegors
                    bruinkeelortolaan
                    ijsvogel
                    staartmees
                    tuinfluiter
                    kluut
                    europese kwartel
                    graspieper
                    etc etc
                    zonde van de thekla (had kop kapot).
                    essb was goed vertegenwoordigt,mooie vogels weer gezien.
                    mooiste vogel van de show voor mij: satinet spreeuw.

                    soorten die volgens mij daar niet thuis horen waren de kardinalen en zwartkopkernbeiters ,zwartborstlijster ,kaapse mus etc.
                    maargoed men vraagt nu eenmaal "aanverwante soorten".
                    voelt u zich geschoffeerd???? niet doen ! is maar een mening.

                    mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,

                      Ja, klopt Winterkoning
                      het was weer aangenaam vertoeven in de valkenhorst.wederom was het weer leuk de diversiteit te zien.
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #13
                          de show is weer mooi aangekleed.het was voor mij de eerste keer dat ik hier kwam kijken.werd door een liefhebber getipt dat ik hier eens moest gaan kijken .ik hoop dat rosmalen net zo mooi aangekleed is.mischien heb ik enkele gasten op dit forum voorbij zien struinen?bij toeval kwam ik vinkenman tegen,weet ik ook wie hij is.maar uiteindelijk kwam ik voor de vogels. dus volgende week kunnen we weer onze ogen uitkijken het niveau is hoog en de week daarna is het bij ons feest dan mogen mijn vogels naar de show

                          Opmerking


                          • #14
                            was toevallig ook aanwezig deze middag mooie schow bij het verlaten nog iets meegemaakt liep een vreemd figuur op de parking rondom auto s raar te doen,organisatie politie gebeld die heeft de man ook meegenomen voor verhoor ik denken dat zou wk wel eens kunnen zijn,dus niet.Het was PINO van sesamstraat
                            garoeten theo

                            Opmerking


                            • #15
                              De show was echt prachtig, waar zie je ooit een eigenkweek ijsvogel? Grote pluim voor alle helpers van de BEC!
                              De kwaliteit van de cini's en serinussen was ook hoog en de eerste essb-bijeenkomst was geslaagd. Kortom, minstens voor herhaling vatbaar.
                              Volgende keer toch maar om 13.00 uur beginnen?
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X