Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwarming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verwarming

    Ik heb in een vluchtje een nachthok van 1x1x2 meter, niet heel groot dus.
    Mijn vraag is, hoe kan ik deze het beste vorstvrij houden, er zitten niet heel tere vogels in maar toch lijkt het me beter om hem een beetje te verwarmen
    Ik zat al te denken aan een vorstbeschermer maar ik weet niet wat het beste is
    Heeft iemand adviezen?

  • #3
    Olieradiator

    Hallo

    Zelf heb ik een electrische olieradiator met een thermostaat.
    Dat werkt perfect voor de veiligheid heb ik hem ingebouwd en houdt hier het binnenhok als het vriest lekker op 5 graden. Hij springt uit zichzelf weer aan als het nodig is. Ik ben er tevreden over.
    mvg Gerard 6

    Opmerking


    • #4
      Gezien het nachthok van een niet al te groot formaat is een oliegevulde radiator best een sta in de weg.Heb zelf een vorstbeschermer die mijn binnen ruimte van 8 kuub prima vorstvrij houdt.Deze zit buiten de kooien omdat ze vrij warm kunnen worden.Als je ze in het nachthok plaatst even ruim gaas omheen doen de afmeting is 10cm x10cm x30cm hoog hierin zit een gloeispiraal die soms roodgloeiend is en als er dan stof of veren in zitten heerlijk ruikt.
      groeten eddie

      Opmerking


      • #5
        ok bedankt voor de reacties
        Ik zat ook al te denken aan een vorstbeschermer
        maar een vorstbeschermer, word die niet heel erg heet?
        want als de vogels er dichtbij zitten moet het natuurlijk niet te heet worden

        Opmerking


        • #6
          Waar Girlits het over heeft is volgens mij een vorst beschermer.
          Zo een heb ik ook jaren in mijn nachthok gehad.
          Is 500 watt ,zit een thermostaat op ,dus is niet constant aan.
          Een stuk gaas er iets vandaan om heen ,en het is een prima ding.
          In mijn kooi had ik er zelfs geen gaas om heen ,alleen een stuk er boven een niet brandbaar afdakje ,zodat er niet te veel vuil in kon vallen.

          Opmerking


          • #7
            Maar mijn nachthok is wel van hout.
            Is dat dan niet brandgevaarlijk?

            Opmerking


            • #8
              De meeste nachthokken zijn van hout.
              Het apparaat zit met steuntjes van de wand vandaan ,en de bouw er van is dusdanig dat er weinig warmte naar achter gaat.
              Wil je het helemaal zeker dan schroef je tegen de wand waar het apparaat komt te hangen eerst een metalen ,plaatje ,of iets anders van brandvrij materiaal.
              Maak ook boven het apparaat een soort afdakje tegen de wand van dit materiaal ,zodat er niet te veel vuil in de verwarming kan vallen.

              Opmerking


              • #9
                kun je ook verwarmen met lampen ?

                Opmerking


                • #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door MaartenF
                  kun je ook verwarmen met lampen ?
                  Niet erg practisch.
                  Heel veel stroom verbruik en te weinig warmte ,,en geen thermostaat.

                  De vorstbeveiliger is de goedkoopste en eenvoudigste oplossing.

                  Opmerking


                  • #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                    Hallo

                    Zelf heb ik een electrische olieradiator met een thermostaat.
                    Dat werkt perfect voor de veiligheid heb ik hem ingebouwd en houdt hier het binnenhok als het vriest lekker op 5 graden. Hij springt uit zichzelf weer aan als het nodig is. Ik ben er tevreden over.
                    Idd. Gerard. Dat is het beste wat mij qua verwarming is overkomen.
                    Je kan ze in alle maten kopen van mini tot maxi. Hij is overal inzetbaar.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #12
                      Ook im een nachthok van 1x1x2 meter ?

                      Opmerking


                      • #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door MaartenF
                        Ook im een nachthok van 1x1x2 meter ?
                        Hiervoor zou ik een mini olieradiator met thermostaat nemen.
                        Bij Karwei hebben ze deze. Vraag er anders even naar. Deze apparaten
                        verbruiken ook geen zuurstof .
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door Barend
                          Let op Antoni


                          Bij Karwei,Gamma,Fixet, Formido, en vele doe het zelf winkels.

                          Ja anders is het sluik-reclame voor de karwei, hihi

                          gr Barend
                          Nee niet echt Barend. Destijds heb ik me georienteerd bij de bouwmarkten ter plaatse en wel Formido,Gamma,Karwei en Praxis.


                          Alleen Karwei had die werkelijk mini olieradiatoren. Je kon ze gewoon aan een handvat optillen en zo ergens neerzetten. Fantastisch spul. Zo klein had ik
                          ze nog nooit gezien. Meestal bestaan kleine radiatoren uit b.v. 5 leden met
                          een hoogte van ca. 0,8 meter. De echte mini's zijn ca.40 cm hoog en overal te plaatsen.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #15
                            gelijk in

                            Antoni schreef:

                            Meestal bestaan kleine radiatoren uit b.v. 5 leden met
                            een hoogte van ca. 0,8 meter. De echte mini's zijn ca.40 cm hoog en overal te plaatsen.

                            Antw:
                            Ik persoonlijk vind het een geweldig apparaat en doet het goed.
                            Ik heb ook zo'n mini met 3 ribben en erg klein.
                            Ik sta versteld hoe snel dat dingetje mijn binnenhok verwarmd en ook mooi op temp. houdt.
                            En ze kosten bijna niks. Het is wel aan te raden om, er gaas om te doen of hem weg te werken want de ribben kunnen wel erg warm worden.
                            mvg Gerard 6

                            Opmerking

                            Working...
                            X