PDA

Bekijk Volledige Versie : verwarming

MaartenF
22-11-2008, 15:19
Ik heb in een vluchtje een nachthok van 1x1x2 meter, niet heel groot dus.
Mijn vraag is, hoe kan ik deze het beste vorstvrij houden, er zitten niet heel tere vogels in maar toch lijkt het me beter om hem een beetje te verwarmen
Ik zat al te denken aan een vorstbeschermer maar ik weet niet wat het beste is
Heeft iemand adviezen?

Henk3
22-11-2008, 15:53
http://elektronica.tweedehands.net/ventilatoren-airco-s-afzuigers/straalkacheltje.html

http://link.marktplaats.nl/207779487
http://link.marktplaats.nl/209514608
http://link.marktplaats.nl/170275606

http://www.hebbes.be/hebbes/varia/varia/elektrische-apparaten/zoeker/?adId=4598908&sid=xz10abcJdOnp232529
http://woninginrichting.tweedehands.net/kachels-haarden/modern-wit-wendbaar-straalkacheltje.html

gerard 6
22-11-2008, 16:45
Hallo

Zelf heb ik een electrische olieradiator met een thermostaat.
Dat werkt perfect voor de veiligheid heb ik hem ingebouwd en houdt hier het binnenhok als het vriest lekker op 5 graden. Hij springt uit zichzelf weer aan als het nodig is. Ik ben er tevreden over.:D

girlits
22-11-2008, 17:28
Gezien het nachthok van een niet al te groot formaat is een oliegevulde radiator best een sta in de weg.Heb zelf een vorstbeschermer die mijn binnen ruimte van 8 kuub prima vorstvrij houdt.Deze zit buiten de kooien omdat ze vrij warm kunnen worden.Als je ze in het nachthok plaatst even ruim gaas omheen doen de afmeting is 10cm x10cm x30cm hoog hierin zit een gloeispiraal die soms roodgloeiend is en als er dan stof of veren in zitten heerlijk ruikt.
groeten eddie

MaartenF
22-11-2008, 18:43
ok bedankt voor de reacties
Ik zat ook al te denken aan een vorstbeschermer
maar een vorstbeschermer, word die niet heel erg heet?
want als de vogels er dichtbij zitten moet het natuurlijk niet te heet worden

Animal
22-11-2008, 18:49
Waar Girlits het over heeft is volgens mij een vorst beschermer.
Zo een heb ik ook jaren in mijn nachthok gehad.
Is 500 watt ,zit een thermostaat op ,dus is niet constant aan.
Een stuk gaas er iets vandaan om heen ,en het is een prima ding.
In mijn kooi had ik er zelfs geen gaas om heen ,alleen een stuk er boven een niet brandbaar afdakje ,zodat er niet te veel vuil in kon vallen.

MaartenF
24-11-2008, 08:28
Maar mijn nachthok is wel van hout.
Is dat dan niet brandgevaarlijk?

Animal
24-11-2008, 11:24
De meeste nachthokken zijn van hout.
Het apparaat zit met steuntjes van de wand vandaan ,en de bouw er van is dusdanig dat er weinig warmte naar achter gaat.
Wil je het helemaal zeker dan schroef je tegen de wand waar het apparaat komt te hangen eerst een metalen ,plaatje ,of iets anders van brandvrij materiaal.
Maak ook boven het apparaat een soort afdakje tegen de wand van dit materiaal ,zodat er niet te veel vuil in de verwarming kan vallen.

MaartenF
25-11-2008, 18:20
kun je ook verwarmen met lampen ?

Animal
25-11-2008, 23:00
kun je ook verwarmen met lampen ?

Niet erg practisch.
Heel veel stroom verbruik en te weinig warmte ,,en geen thermostaat.

De vorstbeveiliger is de goedkoopste en eenvoudigste oplossing.

Antoni Hopmann
25-11-2008, 23:22
Hallo

Zelf heb ik een electrische olieradiator met een thermostaat.
Dat werkt perfect voor de veiligheid heb ik hem ingebouwd en houdt hier het binnenhok als het vriest lekker op 5 graden. Hij springt uit zichzelf weer aan als het nodig is. Ik ben er tevreden over.:D

Idd. Gerard. Dat is het beste wat mij qua verwarming is overkomen.
Je kan ze in alle maten kopen van mini tot maxi. Hij is overal inzetbaar.

MaartenF
27-11-2008, 18:02
Ook im een nachthok van 1x1x2 meter ?

Antoni Hopmann
27-11-2008, 20:45
Ook im een nachthok van 1x1x2 meter ?

Hiervoor zou ik een mini olieradiator met thermostaat nemen.
Bij Karwei hebben ze deze. Vraag er anders even naar. Deze apparaten
verbruiken ook geen zuurstof .

Antoni Hopmann
28-11-2008, 14:55
Let op Antoni

Bij Karwei,Gamma,Fixet, Formido, en vele doe het zelf winkels.

Ja anders is het sluik-reclame voor de karwei, hihi

gr Barend

Nee niet echt Barend. Destijds heb ik me georienteerd bij de bouwmarkten ter plaatse en wel Formido,Gamma,Karwei en Praxis.

Alleen Karwei had die werkelijk mini olieradiatoren. Je kon ze gewoon aan een handvat optillen en zo ergens neerzetten. Fantastisch spul. Zo klein had ik
ze nog nooit gezien. Meestal bestaan kleine radiatoren uit b.v. 5 leden met
een hoogte van ca. 0,8 meter. De echte mini's zijn ca.40 cm hoog en overal te plaatsen.

gerard 6
28-11-2008, 15:23
Antoni schreef:

Meestal bestaan kleine radiatoren uit b.v. 5 leden met
een hoogte van ca. 0,8 meter. De echte mini's zijn ca.40 cm hoog en overal te plaatsen.

Antw:
Ik persoonlijk vind het een geweldig apparaat en doet het goed.
Ik heb ook zo'n mini met 3 ribben en erg klein.
Ik sta versteld hoe snel dat dingetje mijn binnenhok verwarmd en ook mooi op temp. houdt.
En ze kosten bijna niks. Het is wel aan te raden om, er gaas om te doen of hem weg te werken want de ribben kunnen wel erg warm worden.:rolleyes: :D

MaartenF
29-11-2008, 12:14
Dat is het nu juist, ik heb zeer weinig ruimte om hem evntueel weg te werken.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een verwarming die je niet hoeft weg te werken, die dus niet te heet word.
Zodat ook mijn vogels als ze er dichtbij zitten niet zowat weggebrand worden

Marx
29-11-2008, 12:27
Dat is het nu juist, ik heb zeer weinig ruimte om hem evntueel weg te werken.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een verwarming die je niet hoeft weg te werken, die dus niet te heet word.
Zodat ook mijn vogels als ze er dichtbij zitten niet zowat weggebrand worden

Dat kan niet. Het ding zelf straalt altijd de warmte uit omdat het de warmte produceert. Het is dus onmogelijk een verwarming te hebben die zelf niet heet wordt. De enige maar voor vogels volledig ongeschikte verwarming is een ventilatiekacheltje. Die blaast de warmte meteen rond en de hete spiraal is weggewerkt in de verwarming.
Daarop zou een vogel kunnen zitten zonder dat het warmte uitstraalt. Maargoed, rondblazende warme lucht lijkt me helemaal niks voor vogels.;)

MaartenF
29-11-2008, 12:35
nee zo bedoel ik het ook niet, natuurlijk word het altijd wel warm maar je hebt ook nog verschil tussen warm en heet.
Het is dus de bedoeling dat het een klein verwarmertje/kacheltje word die niet té warm word.
Die moet wel bestaan zou ik denken.

krien
29-11-2008, 14:08
Als het maar om een enkele graad gaat, kun je ook een laag watt-lamp. in een klein kistje tegen de kant ophangen, dat het licht er bijna niet doorkomt, maar de vogels erom en erboven wel iets de warmte pakken, lijkt misschien wat ingewikkeld, maar kan redelijk eenvoudig.
Wel op veilige plek eerst ff uitproberen, dat er geen brand van komt.

MaartenF
29-11-2008, 21:03
================================================== ====

Maarten.

Is er een mogelijkheid om een radiatortje op te hangen van de cv en deze aansluiten op de cv, ik weet niet misschien kan dit ??

succes Barend

nee dit zal niet gaan lukken denk ik

MaartenF
29-11-2008, 21:06
ik denk meer aan zoiets, een vorstbeschermerhttp://www.aximax.nl/catalog/bestron-dbh400-vorstbeschermer-pi-109286.html

Henk3
30-11-2008, 01:27
Je foto kan ik niet zien maar neem toch gewoon een vorstbeschermer met thermostaat. Zit die er niet op, dan kan je ook altijd nog een losse thermostaat aanschaffen.

JohanPG
15-10-2009, 21:10
Ik zit er ook aan de denken zo'n vorstbeveiliger te kopen, maar vreet zo'n ding geen stroom?

girlits
15-10-2009, 23:17
Alleen als het koud is:)
groeten eddie

JohanPG
19-10-2009, 16:21
Ik zag vanmiddag bij de welkoop een elektrische olie kachel.
Wat vinden jullie beter? Een vorstbeschermer of zo'n olie kacheltje?
Bij een olie kachel zit je niet met het gloeiende stuk dat brand kan veroorzaken natuurlijk.

narva
19-10-2009, 17:40
nadeel van een oliekaxchel is dat het veel zuurstof nodig heeft, en dat hebben je vogels ook nodig.
Ik zou voor infraroodverwarming gaan, verwarmt in feite de objekten, dus ook de vogels, en verdrijft het vocht. En dat is wel de grootste boosdoener voor onze vogels!

JohanPG
19-10-2009, 18:14
Maar is infrarood verwarming niet ontzettend duur?