PDA

Bekijk Volledige Versie : vluchtjes

winterkoning
20-11-2008, 10:31
hallo een klein kijkje naar een paar volieretjes die ik tot mijn beschikking heb/had,wegens omstandigheden gaan deze volierés eruit danwel zijn er al uit.
mede daarom wil/kan ik ze laten zien:
http://img90.imageshack.us/img90/8725/p9133481kltd7.jpg (http://imageshack.us)

deze foto's zojuist genomen want ook deze gaat binnenkort weg.
reden??? onder andere een losvliegend takje

:o

marcella
20-11-2008, 11:07
wat een plaatje, komen er nieuwe vluchten?

winterkoning
20-11-2008, 11:09
yep ,ga mindere
kijk deze onderstaande tread er maar opna, wil naar zoiets toe en dan denk ik aan een voliere van rond de 300 kuub
dus ongeveer 10 m breed x 10 m lang x 3m hoog.
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=4278

maar ik heb geen haast hoor want ik heb nog een paar voliere's tot mijn beschikking,dus helemaal zonder zit ik niet,ik las gewoon een periode in waarin ik minder vogels gaat houden/kweken.

mvg

winterkoning
20-11-2008, 11:42
want ik wil weer terug naar deze situatie:

http://img403.imageshack.us/img403/4708/scannen0002dt9.jpg (http://imageshack.us)

erg hé als je daar bij moet zitten terwijl de pietjes om de oren vliegen :p
kan toch niet ,zitten op van die plastiek stoeltjes!!!!!!!!!! nee dat was niks ,een echte crime om zo bij je pietjes te zitten,toch :p
deze situatie was voor dat ik gerichter ging kweken,nu omdat ik nog maar 1 of 2 koppeltjes wilt gaan houden is dat andere systeem niet meer nodig,ga nu voor mijn "lol" weer kweken! (dus geen prestatiedrang meer,het hoeft van mij niet zo meer)
mvg.

gerard 6
20-11-2008, 12:30
Winterkoning schreef:
erg hé als je daar bij moet zitten terwijl de pietjes om de oren vliegen
kan toch niet ,zitten op van die plastiek stoeltjes!!!!!!!!!! nee dat was niks ,een echte crime om zo bij je pietjes te zitten,toch

Neee dat kan echt niet hoor, ik heb het erg met je te doen.:p

Ziet/zag er mooi uit hoor.
Maar in hoeveel vluchtjes had je het eigenlijk verdeeld?
En heb je nog meer van deze mooie plaatjes maar dan met een paar vogeltjes? (kan het proberen toch:rolleyes: )

gerard 6
20-11-2008, 13:09
winterkoning schreef:
ja hoor kijk je wel uit want van proberen komen kindjes hé.

Nou dat is hier wel gelukt we krijgen 26 maart 2009 een nieuwe spruit erbij.
En jaaaaa een jongetje.:D :yes:

Mag ik zo vrij zijn wat is het voor soort op de foto?

Henk3
20-11-2008, 13:37
Winterkoning, eeuwig zonde als dat er allemaal aan moet gaan. Maar ja er komt weer iets nieuws, dat is dan ook wel weer een mooie uitdaging.

Henk3
20-11-2008, 13:43
Gerard6:
een nieuwe spruit erbij.
Je bent dus gelukkig ook wel eens ergens anders mee bezig dan met vogels, ha, ha.

Gefeliciteerd en je vrouw ook hé!!!!

gerard 6
20-11-2008, 14:00
Winterkoning schreef:
nou super man ,is wel de uit reken datum zeker, of staat die datum vast?

Dat is inderdaad de uitreken datum. Tussen de 23ste en de 26ste van maart.
Jaaaa een rijkeluis wens noemen ze het ook wel toch?
Een meisje en een jongetje ben er erg blij mee.

Henk3 schreef:
Je bent dus gelukkig ook wel eens ergens anders mee bezig dan met vogels, ha, ha.

Jazeker met meer leuke dingen hoor, maar wel erg veel met de vogels geef het eerlijk toe hahahahaha.

Tja ik kan helemaal meegaan in het genieten van zangvogels, helemaal als ze er goed in zijn.
Die veldleeuwerik is machtig om te horen ook de nachtegaal natuurlijk.
En of het zonde is dat het weggaat dat vind ik wel maar er komt wel iets mooi's voor terug toch.
Dat wordt natuurlijk ook genieten lekker zitten tussen de vogels en koi's.
2 hobby's in 1 klap wat wil je nog meer.:rolleyes:

winterkoning
20-11-2008, 14:04
ja mag je zeker trots op zijn jongen.
wens je vrouw een fijne zwangerschap toe( van mij hahahahahahahaha) want het kan ook soms erg zwaar zijn hoor.
ja ook voor jouw hoor (en maar klagen) :p :p :p

wat die 2 in 1 klap betreft ,dat zijn er wel meer hoor want ik hou ook wel van een beetje tuinieren /biotopen creeën voor de vogels en wat dacht je van fotootjes maken van de vogelkes...
m.a.w. 1 hobby met vele facetten.
geniet er elke dag weer van,jammer dat het van buitenaf druk word uitgeoefend.
mvg

gerard 6
20-11-2008, 14:16
Tja hormonen he rare dingen zijn dat hoor. hahahah en blehhhh
Soms snap ik er niets van en denk dan maar het is voor het goede doel, en hou je je wijs stil hahahahaha.
Nee hoor valt allemaal wel mee.
De kleine meid vind het helemaal het einde en kan niet wachten haha.
Kortom geweldig.

Tja winterkoning tuinieren is ook een hobby van me en vind het heerlijk ontspannen behalve nu dan bijna 300 vierkante meter (pure kleigrond dus loodzwaar) met de spade omspitten om het winterklaar te maken. Maar het is inmiddels bijna klaar gelukkig. Op zaden drogen witte meelwormen uitzoeken en invriezen en kweekvluchten bouwen ligt hier alles momenteel wel een beetje stil ach ja het is niet anders. Op naar het nieuwe seizoen.
Ben wel benieuwd naar je eind resultaat van de vogeltunnel :p .

girlits
20-11-2008, 14:22
Kan nog steeds niet linken:eek: .Maar omdat het even over koi,s en kooien ging heb ik Ali osram uit arnhem weer eens beluisterd met zijn verhaal over die koikarper Hylarisch:D
groeten eddie

Henk3
20-11-2008, 16:33
Hier heb je de hele zwik van Alie Osram, iets onderuit scrollen staat die van de koikarper. Duurt bij mij wel even voordat alles geladen is.

http://www.aliosram.nu/Audio.aspx

tropic
21-11-2008, 00:20
Ja WK , in alle eerlijkheid, je verbaast me een beetje;)

gerard 6
21-11-2008, 07:53
Tropic schreef:

Ja WK , in alle eerlijkheid, je verbaast me een beetje

Tja mij ook, maar zoals ie zelf altijd zegt gaat ie alles met een open vizier tegemoet en blijft altijd behulpzaam.
Vind ik persoonlijk nou net zo leuk aan Winterkoning "You never now what you get":rolleyes: :D

girlits
21-11-2008, 10:57
Je <w.k> had het ergens over uitsterfbeleid en de pos,/neg,lijst is dit niet wat ze voor ogen hebben.Zijn er een paar zeldzame vogels in nederland worden ze gekocht door iemand met veel geld die er tien jaar niet mee kweekt, dus van de lijst afgevoerd omdat deze naar zeggen om de drie jaar herzien wordt.
groeten eddie

gerard 6
21-11-2008, 11:30
Hallo Winterkoning

Winterkoning schreef:
ps: barry is een jongen die overenthousiast is, een goeie jongen, zeer rijkelijk bedeeld in de slappewas, maar nog geen veer kan kweken ( beetje dik aangezet maargoed).

Waarom help je dan iemand die geen veer kan kweken aan zo'n mooie zeldzame soort. Vind je dat dan niet zonde?
Maar ja misschien kan ie nu wel een beetje kweken aangezien jullie elkaar van al heel wat jaartjes terug kennen.

gerard 6
21-11-2008, 13:07
Hoi Winterkoning

Dat is dan een mooie samenwerking, hoop dat ik ook ooit in zo'n samenwerking terecht kan komen.:cool:
Laten we dan hopen dat het hem wel lukt er mee te kweken.
De leerschool heeft ie wel gehad dus en dat is mooi meegenomen.

Barry als het je lukt te kweken met dit soortje laat het ons dan weten als je dat wilt.

Ps: zijn er nog van dit soort samenwerkingen?? en hoe kan je erin rollen??

tropic
21-11-2008, 13:27
@ gerard 6
Inderdaad zijn er nog van dat soort samenwerkingen. Ik denk zelf het laatste jaar meer en meer, nu meer en meer mensen gaan beseffen dat ze niet meer aan de vogels komen die ze willen.
Het is natuurlijk zo, als je nooit geen contacten gehad hebt, dat het nu ietwat moeilijker is om ertussen te komen.

Hoe rol je erin?

Vooreerst zorgen dat je zelf wat kweekt en soorten hebt die anderen nieuwsgierig maken of interesseren. Zo kan je makkelijker ruilen of afspraken maken.
Verder niet enkel naar geld kijken, dus de ruil dient niet altijd precies in evenwicht te zijn met de geldbeugel.
Vertrouwen, blind vertrouwen, en dat kan je pas winnen als je bloedeerlijk bent, niemand bewust bedonderd.
Afspraken die je maakt, dan ook nakomen.
Een woord is een woord, veel meer waard dan geld.
Proberen de eventuele koper, ruiler te overtuigen dat je met levende wezens bezig bent, en dat er altijd iets mee kan gebeuren. Dat daarom de oorzaak niet altijd bij de vogel of de vorige liefhebber hoeft te liggen, maar misschien ook bij jezelf.
Niet zomaar met iedereen instappen en ruilen of iets dergelijks, maar jezelf eerst overtuigen dat het met de mogelijke ruiler kan klikken, en dat je samen iets kan opbouwen.
Ik heb hier destijds van een voor mij toen wildvreemde nederlander vogels "in bruikleen" gehad, zonder enige vorm van papier of weet ik wat.
Gewoon een mondelinge overeenkomst.
Je kan dan twee dingen doen, ofwel het vertrouwen beschamen en één vogeltje winnen (stelen in mijn ogen), ofwel het vertrouwen waard zijn.
Intussen zijn we beste vogelvrienden, en zo kom je weer in een andere kring, en zo wordt je kring alsmaar groter.

Mensen die dezer dagen niet meer eerlijk omgaan met de liefhebberij vallen er onherroepelijk uit volgens mij, want het wereldje wordt alsmaar kleiner, en een slechte naam heb je veeeeeeeeeeeeel sneller dan een goeie.

Zo , dat was alweer mijn mening, en mijn les in moraal.;)

gerard 6
21-11-2008, 14:53
Hoi Tropic harstikke bedankt

@ gerard 6
Inderdaad zijn er nog van dat soort samenwerkingen. Ik denk zelf het laatste jaar meer en meer, nu meer en meer mensen gaan beseffen dat ze niet meer aan de vogels komen die ze willen.
Het is natuurlijk zo, als je nooit geen contacten gehad hebt, dat het nu ietwat moeilijker is om ertussen te komen.

Antw:
Weinig contacten.:(
Daar zit voor mij direct al een probleem aangezien ik helemaal uit mezelf ben begonnen met vogels. Ik ben begonnen (ga men 4de jaar in) omdat ik als kind al gek was op vogels maar niet eerder de mogelijkheden heb gehad, dus nu ook nog maar weinig contacten. De meeste contacten gaan via de club en dat is hier nou niet veel soeps:p .(met alle respect hoor maar erg klein en grijs veel wijsheid maar dan vooral parkieten :o )
Kortom ik leer alles van mezelf en dit forum en van de vogeltjes wat ze me vertellen en laten zien.
Voor de mooie en apparte soorten daar spaar ik voor om ermee te kunnen beginnen.
Het lijkt mij een mooie leerzame ervaring maar lastig tussen te komen.
Wat het geld betrefd dat boeit me niet zo, ik heb liever een mooie gezonde vogel en een mooie ervaring (kweekervaring) rijker.

Zwartkopje
21-11-2008, 20:14
@ gerard 6

Hoe rol je erin?

Vooreerst zorgen dat je zelf wat kweekt en soorten hebt die anderen nieuwsgierig maken of interesseren. Zo kan je makkelijker ruilen of afspraken maken.
Verder niet enkel naar geld kijken, dus de ruil dient niet altijd precies in evenwicht te zijn met de geldbeugel.
Vertrouwen, blind vertrouwen, en dat kan je pas winnen als je bloedeerlijk bent, niemand bewust bedonderd.
Afspraken die je maakt, dan ook nakomen.
Een woord is een woord, veel meer waard dan geld.
Proberen de eventuele koper, ruiler te overtuigen dat je met levende wezens bezig bent, en dat er altijd iets mee kan gebeuren. Dat daarom de oorzaak niet altijd bij de vogel of de vorige liefhebber hoeft te liggen, maar misschien ook bij jezelf.
Niet zomaar met iedereen instappen en ruilen of iets dergelijks, maar jezelf eerst overtuigen dat het met de mogelijke ruiler kan klikken, en dat je samen iets kan opbouwen.
Ik heb hier destijds van een voor mij toen wildvreemde nederlander vogels "in bruikleen" gehad, zonder enige vorm van papier of weet ik wat.
Gewoon een mondelinge overeenkomst.
Je kan dan twee dingen doen, ofwel het vertrouwen beschamen en één vogeltje winnen (stelen in mijn ogen), ofwel het vertrouwen waard zijn.
Intussen zijn we beste vogelvrienden, en zo kom je weer in een andere kring, en zo wordt je kring alsmaar groter.

Mensen die dezer dagen niet meer eerlijk omgaan met de liefhebberij vallen er onherroepelijk uit volgens mij, want het wereldje wordt alsmaar kleiner, en een slechte naam heb je veeeeeeeeeeeeel sneller dan een goeie.

Zo , dat was alweer mijn mening, en mijn les in moraal.;)

Helaas zijn er ook heel veel rotte appels.
Je zegt blind vertrouwen. Ik denk dat je ook heel goed moet kunnen inschatten wie je voor je hebt en of die ook echt eerlijk is.
Verder moet je denk ik zelf ook heel goed weten waar je het over hebt en tegelijk openstaan voor andere ideeën/manieren.
Verder is het ook geven en nemen, als je zelf info hebt(bijv van mensen die bepaalde vogels hebben) die dan ook delen, maar let op! geef die gegevens niet zomaar. Vraag je "eigen bron" om bijv. contact te maken, geef nooit zomaar tel. of mailnrs.
Laatste: heb geduld

Serinus
21-11-2008, 21:13
Hallo,

Ja, heren het is met die vogeltjes soms nét als in het echte leven...... :rolleyes:
Maar goed, soms doe je leuke contacten op en soms denk je "laat maar", dat selecteert zichzelf natuurlijk óók wel een beetje, niet?

Groeten, Serinus.

tropic
21-11-2008, 21:14
Ja, kijk , ligt eraan hoe je het opvat.

Ik heb nog altijd vertrouwen in de mensheid. Hoewel ik ook al eens gepakt werd, maar goed, dat neem ik er dan bij.

Vb. Ik geef iemand een irenabuul buul pop mee, met de afspraak dat als er met de vogel gekweekt wordt, dat de jongen gedeeld worden. Het is de laatste keer dat ik mijn pop gezien heb, en jongen zijn er zogezegd nooit geweest, terwijl een vogelvriend twee seizoenen na mekaar daar terplaatse twee jongen gezien heeft.
Wat doe je dan? Ofwel (want ik heb naam , adres, alles) ga je een hoop ruzie maken, ofwel laat je het zo. Zeg je gewoon dat je helemaal niet tevreden bent met de gang van zaken, en zorg je ervoor dat in de toekomst heel jou kring niet meer met deze man werkt, wat hij ook vraagt of aanbied.
Op termijn, wie is er dan het ergst aan toe, ik die mijn ene vogel kwijtben, of hij met z'n ene diefstal?? (want zo noem ik dat)

En zo kom je volgens mij veel verder dan maar klakkeloos iedereen te wantrouwen. Je moet natuurlijk wikken en wegen en uitfilteren, en je soms is mispakken, maar alle andere keren dat het wel lukt zijn dan des te aangenamer.

Is natuurlijk weer mijn gekke mening-0-

gerard 6
22-11-2008, 09:22
Hoi
Vertrouwen is natuurlijk wel heel belangrijk.
Laat het nu zo zijn dat dat 1 van mijn problemen is, moeite met vertrouwen.
Maar ja je moet ergens beginnen he?
Ik zal gewoon geduld hebben en maar hopen dat ik ooit ook zo'n mooie leerschool kan vinden/krijgen.:rolleyes:

gerard 6
22-11-2008, 10:56
Goede morgen

Winterkoning schreef:

maarja...............geld en mensen,is vaak geen goede combi.
het is maar net wat men met dat geld wilt doen toch?
als er iemand is die geld niet belangrijk vindt....................... wil ik mijn bankrekeningnr wel geven hoor,ik heb daar wel een bestemmingkje of 2 voor hoor.( geld maakt je niet gelukkig maar als je geen geld hebt maakt het wel ongelukkig in het leven,toch?).

Antw:
Daar zit zeker wel wat in wat je zegt, geld maakt niet gelukkig maar is wel handig.
Ik heb al eens eerder in een topic (volgens mij ging dat toen over een topic zebravinken, waar op voorhand al werd gevraagd voor welke prijs je ze verkoopt terwijl ze nog niet eens had) gezegd dat je vogels kweekt voor je plezier en jezelf voor jezelf te bewijzen dat je het kan. Voor mij maakt het met de vogels niets uit het geld (tuurlijk ik moet ook sparen) maar ik hoef er niet rijk van te worden. Ik bemoei mij hier in het huishouden dus ook helemaal niet met geld :D . Kosten nog moeite wordt hier gespaard voor mijn gevleugelde vriendjes. Kortom Winterkoning ik ben iemand die niks om geld geeft eigenlijk. Misschien dom maar dan ruil ik liever hoor als dat eenmaal zou kunnen als ik contacten heb. Maar ik denk dat mijn vrouw niet zoveel overheeft voor jouw projecten want ik heb ook nog een aantal projecten hoor.:D :p

Winterkoning schreef:
gerard6 ik heb ook moeite met vertrouwen hebben in de mens.
de mensen waarbij ik het hebt aangedurft om er vertrouwen in te steken,die hebben het nog steeds niet geschaad, en ja dat geeft toch wel een fijn gevoel.

Antw:
En daar geef ik je helemaal 100% gelijk in, het lijkt me echt fantastie's iemand echt te kunnen vertrouwen. En ook het vertrouwen te kunnen geven.
Henk3 snapt wel waarom ik moeite heb met vertrouwen en dat dat ook echt een probleem kan worden.
Maar laat iemand zien dat ze te vertrouwen zijn dan krijg je het van mij ook helemaal. Ik moet wel zeggen dat dat in het vogelwereldje wel een moeilijk iets is, de mensen die ik ken denken alleen maar aan hun eigen winstbejag.
Dus daarom zoek maar wat verder van de deur tegenwoordig hahahahaha.

gerard 6
22-11-2008, 11:14
Winterkoning schreef:
ik vind het fijn dat ik vaak kiet kan draaien met de vogeltjes,en als dat gebeurt dan is dat toch een fijn gevoel hoor,hobby mag geld kosten natuurlijk maar ............. het moet wel leuk blijven natuurlijk.
groetjes weer

En dat is inderdaad mooi genoeg.

Henk3
22-11-2008, 11:46
Hee mensen, niet zo roddelen over mij hé! Maar er zijn er hier echt wel een paar die ik wel vertrouw hoor. Weet je waar je met vertrouwen beginnen moet? Gewoon bij je zelf. Straal het uit.

gerard 6
22-11-2008, 13:03
Ha Henk3

Jij hebt jezelf voor mij zeker wel bewezen wat vertrouwen betrefd, ben ik je nog dankbaar voor. :p

Henk3
22-11-2008, 13:29
Hoe kom je nou weer aan mijn foto dan winterkoning, ha, ha,

molineti
27-11-2008, 18:54
@WK een keer geen veer in je ...maar een vraag:confused:

Waarom eerst foto s plaatsen en ze dan weer weghalen.

Ik wilde net de foto s bekijken voor eventuele nieuwe beplanting of aanpassingen aan mijn volieres,waren ze op 1 foto na verdwenen.

Rare vogel die Winterkoning:D:)

Groeten rene