Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekvoer goulds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweekvoer goulds

    Hallo,

    Heb sindskort 3 koppels gouldamadines in de kweekkooien zitten. Het is de eerste keer dat ik met deze vogels ga kweken.

    De goulds zitten binnen op zolder. Ik lees overal dat de goulds toch wat meer behoefte hebben aan dierlijk eiwitrijk voedsel als pinkys, buffalowormen etc. Mijn vraag is eigenlijk wat ik precies moet geven en hoeveel per koppel. Mijn vogels zitten nu 1 week in de kooien, ze krijgen tropisch zaad, eivoer, grit en trosgierst. 1 koppel is al druk bezig met het maken van een nestje.

    Alle info is welkom

    gr. Erik

  • #2
    hoi erik

    bij mij krijgen ze geen dierlijk eiwit gewoon eivoer
    kijk anders op mij site daar staat hoe ik het doe

    mvg michael

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door M.Kuijper
      hoi erik
      bij mij krijgen ze geen dierlijk eiwit gewoon eivoer kijk anders op mij site daar staat hoe ik het doe mvg michael
      In eivoer zit dierlijk eiwit

      Ik zelf geef AVES, nemen ze graag op en daar zit alles in. Dierlijk voer hoeft niet, vele goulds eten het ook niet. Je hoeft je geen zorgen te maken.
      Veelal worden de jongen de eerste vier dagen gevoerd met eivoer, daarna zul je vaak zien dat de kroppen volzitten met zaden.

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de reacties!, tis me een stuk duidelijker. Ik heb nu 1 koppel die 2eieren heeft, dat gaat dus goed. Ik laat ze zo veel mogelijk met rust.

        Gr. Erik

        Opmerking


        • #5
          Ik heb trouwens nog wel een vraag, moet je eivoer droog geven of een beetje nat maken??

          gr. erik

          Opmerking


          • #6
            De juiste benaming is denk ik rul. Dus een beetje vochtig. Als je AVES gebruikt is het meteen goed.
            Dat is een preparaat dat je toevoegt aan een hardgekookt ei met 3 beschuiten. Uiteraard alles fijnmalen in een blender oid.
            De vogel love it.

            Opmerking


            • #7
              hey

              ik ken van een gouldkweker dat hij eivoer geeft en daar water en roosvicee door doet en het zo elke dag op nieuw aan de vogels geeft dat
              is ook zeer gezond voor de vogels zitten veel vitamines in
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Wil nog even laten weten dat ik 2 prachtige jongen heb overgehouden door de tips, iedereen bedankt hiervoor. Ben nog niet zo lang aan het kweken met goulds maar voorlopig toch 2 mooie jongen, heel leuk. Andere koppel zit nu op 6 eieren. Hierna krijgen ze lekker rust en zodra het kan mogen ze lekker naar buiten, dit zal echter nog wel een paar maanden duren.

                gr. erik

                Opmerking


                • #9
                  super dat je je eerste jongen hebt hopen dat die eieren uitkomen en de jongen ook uitvliegen

                  veel succes ermee
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking

                  Working...
                  X