PDA

Bekijk Volledige Versie : De fles van Teurlings

Danny1
17-11-2008, 00:59
Heeft er iemand onder jullie ervaring met "De fles van Teurlings"?

Ik heb zojuist de samenstelling van dit produkt bekeken en lijkt mij volledig biologisch.

Wie heeft er positieve of negatieve ervaringen mee? Meer weerstand? Minder ziekten of infecties? Misschien hoeft zelfs kuren niet meer...

Zijn er liefhebbers onder jullie die dit voedingssupplement verschaffen? In welke periode? Tijdens de kweek, rui? Welke vogelsoorten?

Graag jullie meningen en antwoorden.

M.v.g.
Danny

Verkoopspraatje fabrikant:

De enige fles ter wereld waar alles in zit! Alles in de juiste verhoudingen. Deze vloeibare mix werkt zeer breed en is uiterst actief tegen de veroorzakers van infecties en bacteriën.
Samenstelling:
Knoflook, zeewier, ui, eiwitten, koolhydraten, gember, magnesium, fosfor, vitaminen B1-2-5-6-12-C-E-PP, biergist, azijn, kruiden, mineralen, ginseng, kalium, ijzer.
Gebruiksaanwijzing
1 dopje op 2 liter water.

Hans de Vries
17-11-2008, 11:21
Heeft er iemand onder jullie ervaring met "De fles van Teurlings"?

Verkoopspraatje fabrikant:

De enige fles ter wereld waar alles in zit! Alles in de juiste verhoudingen. Deze vloeibare mix werkt zeer breed en is uiterst actief tegen de veroorzakers van infecties en bacteriën.
Samenstelling:
Knoflook, zeewier, ui, eiwitten, koolhydraten, gember, magnesium, fosfor, vitaminen B1-2-5-6-12-C-E-PP, biergist, azijn, kruiden, mineralen, ginseng, kalium, ijzer.
Gebruiksaanwijzing
1 dopje op 2 liter water.

Klinkt veelbelovend maar heb er nog nooit van gehoord. Wordt het aanbevolen voor alleen volièrevogels of ook voor andere dieren zoals duiven etc.?
Ik ken wel de fles van Hooghoudt :D

Hans

petra
17-11-2008, 13:15
Gebruik zelf voor mijn vogels ook die fles, is zeer goed naar mijn mening.

Gr.petra.

Serinus
17-11-2008, 15:43
Hallo,

Petra;
Gebruik zelf voor mijn vogels ook die fles, is zeer goed naar mijn mening zou je dit antwoord een beetje kunnen onderbouwen?
Dit is een beetje "kort door de bocht"......:cool:

Ben benieuwd!
Want ik heb verschillende keren dit product in advertenties zien staan, maar gebruikersinformatie heb ik nog niet gezien.
De naamgeving "de fles van Teurlings" leek me een beetje gebaseerd op het feit dat veel vogelhouders graag een beetje van dit en een beetje van dát toevoegen in de hoop nú, eindelijk, hét wondermiddel gevonden te hebben.
En er dus nooooooit meer een zieke of dode vogel in de hokken te bespeuren is.
Tsjá.....:o

Dus Petra, vertel me eens waaróm je dit zo'n goed product vind.

Groeten, Serinus.

petra
17-11-2008, 16:24
nou seruinus had op dat moment niet veel tijd om goed uitleg te geven.

Nou wat me opvalt is dus dat ik bijna geen uitval heb, van de goulds
sinds ik dat gebruik, ze zitten mooier in de veren.

ook de jongen doen het er goed op.
en als ik 2 flesjes in de kooi hang met water of teurlings dan is teurlings eerder op.

je kun je eigen niet voorstellen dat de vogels het lekker vinden, omdat het vies ruikt en er goor uit ziet.
maar toch zijn ze er dol op.

ja verder dan dit kan ik niet uitleggen hoor serinus, daar ben ik niet zo goed in.

groetjes petra.:)

Kies met je hart:je verstand is er om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.;)

alexd
17-11-2008, 21:13
Klinkt veelbelovend maar heb er nog nooit van gehoord. Wordt het aanbevolen voor alleen volièrevogels of ook voor andere dieren zoals duiven etc.?

Hans

Hans ik ken er ook eentje met 72 kruiden. Daar zal er ook altijd wel ééntje bij zitten die ergens goed voor is.....

Bullfinch
17-11-2008, 21:39
Gebruik het zelf al een tijdje en ben ook erg tevreden.

* geen 'losse' vitamines meer nodig
* water is gelijk 'aangezuurd' zodat bacteriën langer wegblijven
* knoflook werkt m.i. preventief tegen bloedluis (zoals Petra al zei: het stinkt). Vinden de bloedluizen volgens mij ook.
* Ui en biergist worden van ouds genoemd als 'goed' voor de vogels.

Verwacht van mij verder geen wetenschappelijke onderbouwing. Ben geen bioloog maar slechts historicus (gaap).

Vr. gr.

Wim

Danny1
18-11-2008, 01:04
Is er dan een verschil qua samenstelling tussen "de fles" voor vogels of duiven?
Welke geven jullie en aan welke vogels?
Mag dit het ganse jaar door geserveerd worden? Of hoe doen jullie dat?

M.v.g.
Danny

petra
18-11-2008, 13:14
Danny die fles van teurlings is voor duiven, maar ook voor al de andere vogels hoor.

gr.petra.:)

Serinus
18-11-2008, 16:06
Hallo,

Petra;
Danny die fles van teurlings is voor duiven, maar ook voor al de andere vogels hoor.

Er is dus blijkbaar de fles van Teurlings voor Duiven
http://www.teurlings.nl/Bijproducten.html

En er is de fles van Teurlings voor vogels
http://www.teurlings.nl/Bijproduct.html

Wát is het verschil in de samenstelling van deze twee producten?
Met welke fles hebben degene die hier geschreven hebben ervaring?

Bullfinch;
water is gelijk 'aangezuurd' zodat bacteriën langer wegblijventot welke Ph waarde wordt water dan aangezuurd als ik de fles van Teurlings zou gaan gebruiken?
Verschilt dat nog of ik de fles van Teurlings voor duiven pak, of de fles van Teurlings voor vogels?

Groeten, Serinus

petra
18-11-2008, 16:30
serinus het is inderdaad voor de duiven, maar ook de kanaries of andere vogels doen het er allemaal op hoor.

veel duiven producten zijn ook voor de rest van de vogels.

Groetjes Petra.:)

Kies met je hart:je verstand is er om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.;)

Bullfinch
18-11-2008, 22:25
Citaat Serinus:

tot welke Ph waarde wordt water dan aangezuurd als ik de fles van Teurlings zou gaan gebruiken?
Verschilt dat nog of ik de fles van Teurlings voor duiven pak, of de fles van Teurlings voor vogels?

Ik gebruik de fles voor vogels en houd me aan de aanbevolen dosering (1 dopje per liter). Tot welke ph het water dan aangezuurd wordt, zou ik niet weten.

Vr. gr.

Wim

AntonW
18-11-2008, 22:44
Lijkt me ook dat je daar alleen achter kan komen door de ph te meten.
Aangezien de ph in nederland overal anders is, is het dus ook niet te zeggen tot hoever de ph daalt.

Serinus
19-11-2008, 01:08
Hallo,

Het aanzuren heeft pas resultaat als de Ph waarde beneden een bepaalde waarde daalt.
Voor enkele uitvoerige discussies over deze materie gebruik je de zoekfunctie maar eens op deze site door "aanzuren" in te typen.

Mijn punt wat ik wil maken is; dat je (in mijn ogen) beter kunt weten waaróm je bepaalde toevoegingen aanbied.
Je zou eigenlijk toch éérst moeten weten waaraan een tekort bestaat in je voedselaanbod, voordat je een bepaalde stof gaat toevoegen?

Verder denk ik dat je dan beter gericht het tekort kunt compenseren.
Misschien is het wel een goed product, (Teurlings heeft toch geen slechte naam).
Maar om eerlijk te zijn ben ik niet zo overtuigd door de argumenten die hier worden aangehaald.
Ik heb een beetje de indruk dat de producent een beetje inspeelt op de "onderbuikgevoelens" van veel mensen om te proberen hun vogels "hét beste" te geven.

Nou, mijn onderbuikgevoel is van dien aard, dat ik vermoed dat over een jaar of drie de meesten weer zijn overgestapt op wéér een nieuw product, om te proberen hun vogels "het beste" te geven.

Om een voorbeeld te geven; de aangehaalde aanzurende werking van dit product is afhankelijk van de hardheid van het (drink)water waarmee dit product wordt vermengd.
Wil ik de begeerde Ph waarde bereiken om dit aanzurend effect voldoende te laten zijn, moet ik misschien wel twee maal de voorgeschreven dosering van dit product toevoegen, of misschien wel de helft, wie zal het zeggen.
Dan veranderen de hoeveelheden van de andere stoffen natuurlijk óók, dus bij welke hoeveelheid heb ik nou de goede werking van álle stoffen die volgens de fabrikant in deze fles zitten?

En, als we dan tóch aan het "spelen" zijn met de mengverhouding; hoe is het risico van overdoseren van bepaalde vitamines (vetgedragen vitamines A, D en E) slaan zich op in het lichaam, overdosering daarvan is niet aan te raden.

Bestaat er trouwens verschil in verhoudingen in de beide "Flessen van Teurlings"?
Groeten, Serinus.

Ton
19-11-2008, 20:01
het mooiste is om uit te komen op een ph waarde van 4,5. je kan een beetje van je water, waarmee je de fles van teurlings mengt, naar een dieren speciaalzaak gaan, en vragen om een meting. bij een ph waarde van 4,5 hebben de bacterieen in de krop, en de darmen, de minste kans zich te ontwikkelen. lees het hele artikel op:

http://home.hetnet.nl/~bec-info/vliet4.htm

over het aanzuren van water zijn voldoende artikelen te vinden op het web.

Bullfinch
19-11-2008, 20:56
Zelf ben ik hier niet echt in geïnteresseerd. Dat het water is aangezuurd is maar een neveneffect. Ik houd me aan de aanbevolen dosering van 1 dop in 1 liter water. Dit zal absoluut te weinig zijn om de goede ph-waarde te bereiken. Dan moet je gewoon puur (appel)azijn gebruiken maar daar kunnen in principe de ander vitamines en voedingsstoffen niet goed in opgelost worden.

Vr. gr.

Wim

Serinus
19-11-2008, 21:04
Hallo,

Ton;
bij een ph waarde van 4,5
En zit ik op een Ph van 4,5 als ik de voorgeschreven hoeveelheid "Fles van Teurlings" meng met mijn water?
Of moet ik dan (bijvoorbeeld) twee maal de voorgeschreven hoeveelheid "Fles van Teurlings" toevoegen aan mijn water?
En áls ik dan twee maal de voorgeschreven hoeveelheid toevoeg zit ik dan wel (bijvoorbeeld) op de voorgeschreven hoeveelheid vitamines, of geef ik dan daarmee een overdosis?

Ik hoop dat ik mezelf een beetje duidelijk maak, want het gáát me niet om de Ph waarde van aangezuurd water.
Wat ik bedoel te zeggen is; als je het water wilt aanzuren, doe dat dan met een Ph meter in de éne hand, en een zuur in de andere hand en zuur je water aan.
Als je vitamines wilt toevoegen, voeg dan die vitamines toe waaraan je een tekort in je voedingspatroon hebt zitten.
Als je knoflook toe wilt voegen om bloedluis te gen te gaan, voeg dan knoflook toe.

Met dit product wordt de indruk gewekt dat "álles" onder controle is, mits je dit product maar toevoegd aan je voedingspatroon.
In mijn ogen kán het nooit opgaan dat ál de door de fabrikant opgesomde ingrediënten in dit product in de juiste hoeveelheid in je voedingsaanbod terecht komen.
Of kan iemand me met argumenten op andere gedachten brengen?

Groeten, Serinus.

Serinus
19-11-2008, 21:07
Hallo Bullfinch,

Zelf ben ik hier niet echt in geïnteresseerd. Dat het water is aangezuurd is maar een neveneffect. Ik houd me aan de aanbevolen dosering van 1 dop in 1 liter water. Dit zal absoluut te weinig zijn om de goede ph-waarde te bereiken. Dan moet je gewoon puur (appel)azijn gebruiken maar daar kunnen in principe de ander vitamines en voedingsstoffen niet goed in opgelost worden.
En daarmee sla je wat mij betreft de spijker op z'n kop.
Want; waarom gebruik je dán die "Fles van Tuerlings".....?

Groeten, Serinus.

Bullfinch
19-11-2008, 21:26
Gebruik het zelf al een tijdje en ben ook erg tevreden.

* geen 'losse' vitamines meer nodig
* water is gelijk 'aangezuurd' zodat bacteriën langer wegblijven
* knoflook werkt m.i. preventief tegen bloedluis (zoals Petra al zei: het stinkt). Vinden de bloedluizen volgens mij ook.
* Ui en biergist worden van ouds genoemd als 'goed' voor de vogels.

Verwacht van mij verder geen wetenschappelijke onderbouwing. Ben geen bioloog maar slechts historicus (gaap).

Vr. gr.

Wim

Verder niet veel aan toe te voegen. Buiten dit dopje (3x in de week) en eivoer, en een goede zaadmengeling geef ik ze niets. Vind het een goede (natuurlijke) aanvulling op het voedselpakket. Vraag me af of alles in de zaadmengeling of het eivoer zit.

Vr. gr.

Wim

ps. Een 'goede' reden (in mijn geval) is wellicht gemakzucht? Het kost me teveel tijd om bijv. knoflook e.a. ingrediënten los toe te voegen. Natuurlijk kom ik zo niet tot een volledig verantwoorde voeding maar dit lijkt me in onze situatie niet haalbaar. Trouwens wat is ideaal? Wie bepaalt dat? Weten we het zelf allemaal wel? Ik niet in elk geval!

Ton
20-11-2008, 20:15
het is een produkt, zoals zoveel produkten, op de markt gezet door fabrikanten, en hun doel is om te verkopen. de vogelliefhebber die haalt daar uit, wat hij denkt, dat zijn vogels nodig hebben. en op dit forum, wissel je van gedachten, over die produkten.

Antoni Hopmann
20-11-2008, 21:38

Hans

Hallo Hans !
Ja die ken ik wel. Is dat zo'n beetje hetzelfde als Ketel 1 ;)

Antoni Hopmann
20-11-2008, 21:49
Verder niet veel aan toe te voegen. Buiten dit dopje (3x in de week) en eivoer, en een goede zaadmengeling geef ik ze niets. Vind het een goede (natuurlijke) aanvulling op het voedselpakket. Vraag me af of alles in de zaadmengeling of het eivoer zit.

Vr. gr.

Wim

ps. Een 'goede' reden (in mijn geval) is wellicht gemakzucht? Het kost me teveel tijd om bijv. knoflook e.a. ingrediënten los toe te voegen. Natuurlijk kom ik zo niet tot een volledig verantwoorde voeding maar dit lijkt me in onze situatie niet haalbaar. Trouwens wat is ideaal? Wie bepaalt dat? Weten we het zelf allemaal wel? Ik niet in elk geval!

Zeker in de periode,dat er geen eivoer wordt verstrekt,zal het een goede
aanvulling op de zaadmengeling kunnen zijn.
Vroeger gaven we dan wat levertraan of AD-druppels door het zaad.

Hans de Vries
21-11-2008, 10:04
Hallo Hans !
Ja die ken ik wel. Is dat zo'n beetje hetzelfde als Ketel 1 ;)
Kijk aan, nog een liefhebber...

Hans de Vries
24-11-2008, 11:15
Inhoudelijk valt te melden dat na het afgelopen weekend de fles nog halfvol is..... positief toch.
En wat de fles van meneer Teurlings betreft, die zal aan mij en zeker aan mijn vogels voorbij gaan. Er zijn de laatste tijd nogal wat middeltjes op de markt gekomen die, volgens de fabrikant, hèt middel zouden zijn om probleemloos alle soorten vogels op stok te kunnen krijgen. Moet je natuurlijk wel hun product gebruiken...... Kijk eens op grote vogelmarkten en tentoonstellingen,
we kunnen te kust en te keur!
Natuurlijk zijn het producten waar een vogelkweker zijn voordeel mee kan doen maar ik vraag me af of het gebruik ervan noodzakelijk is.
Men weet vaak niet wat men voert en waarom men het voert.....
Ik ken veel kwekers die hun vogels nog voeren volgens oud concept: goede zaadmengeling, regelmatig eivoer, vers water en frisse lucht. Verder halfrijpe onkruidzaden en wat groenvoer. Af en toe wat vitamines kan geen kwaad.
En die kwekers boeken al jaren prima resultaten....
Maar misschien zijn wij wel wat ouderwets. Geeft niks, ook daar valt over te praten.
En wat ons drankgebruik betreft, ik stel voor Antoni, dat we tijdens Vogel '09 er maar eentje op moeten nemen... Ik weet waar ik je kan vinden: vrijdag achter in de zaal bij de Spaanse Timbrado's, rustig gezeten aan een tafeltje!

Alvast proost!:hole:

Hans.

Antoni Hopmann
24-11-2008, 22:30
Inhoudelijk valt te melden dat na het afgelopen weekend de fles nog halfvol is..... positief toch.
En wat de fles van meneer Teurlings betreft, die zal aan mij en zeker aan mijn vogels voorbij gaan. Er zijn de laatste tijd nogal wat middeltjes op de markt gekomen die, volgens de fabrikant, hèt middel zouden zijn om probleemloos alle soorten vogels op stok te kunnen krijgen. Moet je natuurlijk wel hun product gebruiken...... Kijk eens op grote vogelmarkten en tentoonstellingen,
we kunnen te kust en te keur!
Natuurlijk zijn het producten waar een vogelkweker zijn voordeel mee kan doen maar ik vraag me af of het gebruik ervan noodzakelijk is.
Men weet vaak niet wat men voert en waarom men het voert.....
Ik ken veel kwekers die hun vogels nog voeren volgens oud concept: goede zaadmengeling, regelmatig eivoer, vers water en frisse lucht. Verder halfrijpe onkruidzaden en wat groenvoer. Af en toe wat vitamines kan geen kwaad.
En die kwekers boeken al jaren prima resultaten....
Maar misschien zijn wij wel wat ouderwets. Geeft niks, ook daar valt over te praten.
En wat ons drankgebruik betreft, ik stel voor Antoni, dat we tijdens Vogel '09 er maar eentje op moeten nemen... Ik weet waar ik je kan vinden: vrijdag achter in de zaal bij de Spaanse Timbrado's, rustig gezeten aan een tafeltje!

Alvast proost!:hole:

Hans.

Uiteraard zijn zowel Hans als ik met de inhoud van de bekende fles serieus bezig.Logisch toch!
Wat moet ik er nog over zeggen? Ik ben ook 1 van die kwekers die nog steeds voeren volgens het oude concept. Ik ben ook nooit afhankelijk
van geluk. Het is liefde en gevoel voor alles en nog wat,die mij automatisch de juiste keuzen doen maken.
De fles van Teurlings is het zoveelste produkt ,dat ik in de loop
van jaren voorbij heb zien schuiven.
Toen ik nog kleurkanaries kweekte heb ik menig nieuw produkt toegezonden
gekregen. In het begin heb ik zo ook e.e.a. uitgeprobeerd. Verdraaid!
Ik kreeg het idee,dat het allemaal beter ging. Toen het spul dan op was
kregen de vogels het niet meer. Ja, dan moest alles toch minder worden.
Allerminst! In werkelijkheid was er niets veranderd. Alles ging gewoon door
zonder toevoegingen. Waar het allemaal om draait zijn goedvoerende poppen.
Die poppen krijg je alleen maar door strenge selectie en door gebruik te maken
van het oude concept. Dat is wat de vogels nodig hebben. Gewoon lekker fris
water.Ui, wortel een stuk zure appel e.d. kan je apart voeren,zodat de vogel er naar behoefte van kan nemen.

Trouwens een heel goed idee van Hans.:D
Proost !-0-

Danny1
24-11-2008, 22:59
@ Hans - Antoni: alvast bedankt voor jullie inhoudelijke bijdrage en geniet gezellig samen op 'Vogel 09' van jullie drankje. Santé! ;)

Wat er mij opvalt is dat dit berichtje 'de fles van Teurlings', nu iets langer dan een week gepost, reeds 1100 X bekeken is door menig liefhebber.

Daaruit besluit ik dat 'de fles van Teurlings' geen onbekend "iets" is onder de vogelaars.

Gezien de 'kijkcijfers' vind ik (en nog anderen) dat er bitter weinig gereageerd wordt op dit onderwerp.
Ik dank hierbij de mensen die hier wel op gereageerd hebben!!

Veel informatie over deze gekende fles valt er niet te bespeuren. Enkel .... het verkoopspraatje (that's it).

Ik gebruik 'de fles' niet, maar ken het produkt 'van horen zeggen'. Vandaar m'n nieuwsgierigheid...

Tal van wildzangkwekers (EC-vogels) gebruiken het.

Oorspronkelijk was 'de fles' een voedingssupplement voor duiven.
Waar blijven dan de reacties van de "duivenmelkers" uit Vlaanderen en Nederland?? Prestatiebevorderend? Gezondheidsdrankje?

Er staan hier nog -o zo veel- onopgeloste vragen tussen de diverse reacties. Hoe meer info er kan uitgewisseld worden, hoe beter... Het komt alleen maar de lezer ten goede.

Gebruiker of niet ... elk denkt er toch het zijne over.

Groeten
Danny

gast VII
25-11-2008, 23:57
@ Hans - Antoni: alvast bedankt voor jullie inhoudelijke bijdrage en geniet gezellig samen op 'Vogel 09' van jullie drankje. Santé! ;)

Wat er mij opvalt is dat dit berichtje 'de fles van Teurlings', nu iets langer dan een week gepost, reeds 1100 X bekeken is door menig liefhebber.

Daaruit besluit ik dat 'de fles van Teurlings' geen onbekend "iets" is onder de vogelaars.

Gezien de 'kijkcijfers' vind ik (en nog anderen) dat er bitter weinig gereageerd wordt op dit onderwerp.
Ik dank hierbij de mensen die hier wel op gereageerd hebben!!

Veel informatie over deze gekende fles valt er niet te bespeuren. Enkel .... het verkoopspraatje (that's it).

Ik gebruik 'de fles' niet, maar ken het produkt 'van horen zeggen'. Vandaar m'n nieuwsgierigheid...

Tal van wildzangkwekers (EC-vogels) gebruiken het.

Oorspronkelijk was 'de fles' een voedingssupplement voor duiven.
Waar blijven dan de reacties van de "duivenmelkers" uit Vlaanderen en Nederland?? Prestatiebevorderend? Gezondheidsdrankje?

Er staan hier nog -o zo veel- onopgeloste vragen tussen de diverse reacties. Hoe meer info er kan uitgewisseld worden, hoe beter... Het komt alleen maar de lezer ten goede.

Gebruiker of niet ... elk denkt er toch het zijne over.

Groeten
Danny

Toen ik vroeger met de duiven speelde gaf ik AVIOL altijd heel tevreden geweest over dit produkt.
Volgens mij werkt het ook prima bij vogels , op voorwaarde dat ze gezond zijn.
Aviol is geen produkt om te genezen maar wel om gezond te houden als de de duiven vrij van ziekten zijn.

Antoni Hopmann
26-11-2008, 00:08
Wedstrijdduiven worden natuurlijk heel anders gevoederd en krijgen daarbij
allerlei toevoegingen en medicijnen dikwijls ook preventief toegediend.

Bij kanaries en volierevogels is dat niet echt nodig.

gast VII
02-12-2008, 00:16
Ik heb vandaag eens de fles van teurlings in mijn handen gehad in de winkel .
Wat zit er in van produkten ??????????????????? wat ik wel weet is de prijs:eek: Bijna 22 euro amaai.
Ik maak voor die prijs 5 flessen en die evengoed gaan werken.

En al gehoord van PRANGE SUPPE !!!!

Hans de Vries
02-12-2008, 10:08
Bij mij niet bekend; zal wel en of ander wonderdrankje zijn.....

Hans

Antoni Hopmann
03-12-2008, 20:36
Bij mij niet bekend; zal wel en of ander wonderdrankje zijn.....

Hans

Dat Prange Suppe bij jou niet bekend is Hans, valt me toch erg tegen.
Bij mij namelijk ook niet.