Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogels tt klaar maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogels tt klaar maken

    ik doe voor het eerst mee met een tt, nou ja ik heb wel eens als jeugd mee gedaan en bekers gewonnen maar toen was ik pas 6 en daar weet ik niet veel meer van
    nu laat ik 2 goulds mee doen want alles heeft gebroed deze zomer en hetw as nog niet de bedoeling mee te doen maar de secretaris heeft me overgehaald.
    wat moet ik doen om de goulds voor te bereiden?
    de pootjes wassen maar verder nog.
    nu zal ik wel dat mijn mooiste gould 1 nagel mist dat wordt zeker flinke aftrek?
    volgens jaar zal ik meer leuks hebben zitten maar nu kan ik al een beetje proeven hoe het in zijn werk gaat. leek me wel leuk.

  • #2
    Je kunt de vogels het best laten wennen aan de TT-kooi door ze er een paar weken vooraf al in te zetten. Na een paar dagen ga je de kooien af en toe optillen, wat omdraaien en verplaatsen. Zo wennen ze aan de situatie tijdens de keuring.
    Laat de vogels vaak badderen of besproei ze met lauw water. Eventueel kun je een beetje badzout gebruiken in het water.

    Zorg dat als je de vogels inbrengt, de kooien schoon zijn en de vogels zo gaaf mogelijk (rechte staart, schone pootjes en snaveltjes).

    Die nagel kost wel punten ja..
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      mist nagel

      He Ton is het niet zo dat het missen van een nagel NG betekent.Bij ons in de kanarie wereld is dat wel zo.
      Groet Teunis

      Opmerking


      • #4
        http://www.nbvv.nl/content.asp?page=36
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          nou ze zijn inmiddels gekeurd en hij had gewoon 5 (max) punten voor zijn poten.
          hij had 89 punten dus ik ben tevreden, ik weet nu waar ik op moet letten en heb veel vergelijkings materiaal gehad.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking

            Working...
            X