PDA

Bekijk Volledige Versie : goudvinken en kanarie's lever ziekte?

sanderbouthy
14-11-2008, 10:54
hallo,

ik heb de laatste keer een dode goudvink gehad en ik heb hem naar een vogelpraktijk gebracht en daar zijn ze hem kwijt geraakt!! das minder maar ik weet wel dat hij een duidelijke lever vlek had en hij is zeker niet mager gestorven!

nu is mijn vraag wat is dit voor een ziekte en mijn kanarie's hebben er enkele ook een zichtbare lever vlek!!
hoe kan dit komen en hoe kan ik dit genezen??

ik hoop dat er mensen zijn die dit kennen en er een antwoordt op willen en kunnen geven.

:help :help :help

naruch
14-11-2008, 12:36
lijkt verdacht veel op deze ziekte, http://users.skynet.be/woutvgils/Artikels%202/Atoxoplasmose%20of%20lancasterella..html

Ton Koek
14-11-2008, 16:46
Kan ook aan de kleurstof liggen, wat geef je voor spul? Hoelang, hoeveel?

gast VII
15-11-2008, 11:20
Kan ook vergiftiging zijn door kruisspin zeker wat betreft die goudvink. kijk maar eens naar de artikelen wat medaar gepost heeft!!

petra
15-11-2008, 12:52
Marieadistel geven door het water en voer is heel goed tegen leverziekte.

Mariadistel fijn malen en door het eivoer doen.

en ook doe ik het in het water laat het een nacht staan (net thee)
je kunt het zelf ook goed drinken hoor is voor ons ook gezond
en dat doe je in de drinkflesjes.

groetjes petra.:)

naruch
15-11-2008, 12:56
Kan ook vergiftiging zijn door kruisspin zeker wat betreft die goudvink. kijk maar eens naar de artikelen wat medaar gepost heeft!!

of lees het topic van winterkoning, waar het tegendeel wordt beweerd.

sanderbouthy
16-11-2008, 21:15
het zou aan de kleurstof kunnen liggen ik gebruik het zelf niet maar de kwekker waar ik ze 2 maanden geleden heb gehaald heeft ze wel kleurstof in het water gedaan en wel iedere dag met de rui.

ik zelf ben er zekker geen fan van dus ik ga ze bij hem ook zeker niet meer halen.

sanderbouthy
09-02-2009, 11:14

Waar haal je de Mariadistel?:huh Sorry heb er nog nooit van gehoord.

gretha
09-02-2009, 12:05
hoi sanderbouthy
maria distel kun je kopen bij de dierenspeciaalzaak maar je kunt het ook bestellen bij jan koenings
http://www.jankoenings.nl/Vogels.html
welke soort /merk goudvinkenvoer geef je je goudvinken ,want in het goudvinkenvoer van jan koenings(jos dircks) zit maria distel in .
ook kun je mariadistel gemalen kopen bij geon schrijver,
http://www.geonshopping.nl/shop/search.php?mode=search&page=1

medaar
09-02-2009, 17:34

Die ziekte is meestal erfelijk. Die vogels zijn waardeloos voor de kweek. Verkeerde voeding is de grootte fout.Reden te veel eiwitten en een te sterk voedsel en zeker, bij de goudvink de stille doder de kruisspin. Het is nu eenmaal zo. De kruisspin. Die brengt je zo binnen met onkruiden uit de natuur te halen.(vierkant web maakt die) IS ZEER GEVAARLIJK VOOR KLEINE KINDEREN . Dus zeker voor de vogels ook.

Ton
09-02-2009, 20:33

hallo Petra
hoe maal jij de mariadistelzaden ?