Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vocht in het hok.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vocht in het hok.

    Graag jullie hulp.
    Bij mij in het binnenhok heb ik momenteel een luchtvochtigheid van tussen de 80 en 98%,dit lijkt mij veel te hoog.
    Ik ben al bezig om beter te ventileren (afzuiging ed)alleen heeft dat met dit weer geen effect.
    Verwarmen doe ik liever niet,omdat de vogels overdag weer de voliere in moeten kunnen en dan krijgen ze naar mijn inzicht teveel temp.verschil.
    Nu heb ik al zitten kijken naar een ontvochter,maar deze werken niet meer onder de 5 graden.
    Dus als het dan weer te hoog is zou ik toch moeten gaan verwarmen.
    Hebben jullie misschien nog iedeeen.
    Alvast bedankt.
    sigpic

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door fransb
    Graag jullie hulp.
    Bij mij in het binnenhok heb ik momenteel een luchtvochtigheid van tussen de 80 en 98%,dit lijkt mij veel te hoog.
    Hoi, Fransb
    ik kan het probleem , ik heb er op dit moment ook last van.
    mijn bodembedeking is behoorlijk vochtig.(houtsnippers)
    ik heb sinds kort plexyglas tegen het gaas aan zitten 50 cm aan de onderkant
    hier hoopte ik mee dat het niet zo zal binnen regenen als de wind op de voliere staat.nu komt er condens op het plexyglas en slaat neer als het op de bodembedeking als het warmer buiten wordt.
    gelukkig zijn het gaan plassen water , maar het voelt niet goed.
    mijn nachthok is wel goed droog.daar heb ik een raamwerk voor gemaakt met horrengaas
    (zie foto)





    waar ik de houtsnippers opgooi nu krijg ik een goede ventelatie van onderuit , dus dat helpt wel maar in de voliere zoiets maken wordt wat moeilijker , want ik kan er niet op staan , dus de voliere instappen is onmogelijk, want dan zak je er doorheen.
    groeten Peter

    Opmerking


    • #3
      Ventileren is normaal wel de beste manier. Afzuigen helpt alleen als er ook ruimte is voor verse lucht om binnen te stromen. Let wel op dat het niet gaat tochten.

      Ik zou wel even je hygrometer controleren, want wat jij noemt is wel heel hoog.

      Succes.
      Ton.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Wat voor bodem heeft je nachthok en waaruit bestaan de wanden?
        groeten eddie

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fransb
          Graag jullie hulp.
          Bij mij in het binnenhok heb ik momenteel een luchtvochtigheid van tussen de 80 en 98%,dit lijkt mij veel te hoog.
          Ik ben al bezig om beter te ventileren (afzuiging ed)alleen heeft dat met dit weer geen effect.
          Verwarmen doe ik liever niet,omdat de vogels overdag weer de voliere in moeten kunnen en dan krijgen ze naar mijn inzicht teveel temp.verschil.
          Nu heb ik al zitten kijken naar een ontvochter,maar deze werken niet meer onder de 5 graden.
          Dus als het dan weer te hoog is zou ik toch moeten gaan verwarmen.
          Hebben jullie misschien nog iedeeen.
          Alvast bedankt.
          Hallo Frans !
          Bij mij is het binnenhok van de voliere ingebouwd in het dak van de voliere.
          De voorkant van het binnenhok bestaat uit voorzetfronten.

          Voorheen had ik het binnenhok in de schuur. De vogels konden dan via een
          gat in de muur naar binnen en buiten. Ook dit binnenhok had een tralievoorfront.

          Op deze wijze heb je nooit last van een vochtig binnenhok.
          De beukensnippers blijven kurkdroog.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Ventileren is normaal wel de beste manier. Afzuigen helpt alleen als er ook ruimte is voor verse lucht om binnen te stromen. Let wel op dat het niet gaat tochten.

            Ik zou wel even je hygrometer controleren, want wat jij noemt is wel heel hoog.

            Succes.
            Ton.

            lijkt me vrij normaal met dit exreem vochtig weer.
            maar dat is bij mij niet enige probleem , als ik en schaal met water in de voliere zet om te badderen, wordt het ook nat.water spat alle kanten op.
            hoe lossen jullie dit op?zijn en mischien schalen met een spatkap of zo in de handel?

            Opmerking


            • #7
              Gevonden

              Hoi Allemaal,
              Als eerste allemaal bedankt voor jullie reactie.
              Die hebben mij aan het denken gezet,en ik heb het gevonden

              Door jullie reactie`s van natte beuken snippers de meter die kapot zou kunnen zijn ben ik eerst eens verder gaan denken.

              Als het echt zo vochtig in het hok zou zijn dan waren mijn ramen ook wel beslagen.
              De beukensnippers in de binnen vlucht en de anti-coccidiose hok-korrels in mijn kweekkooien (die nu wel leeg staan maar ik had er toch korrels ingedaan voor het vocht) waren dan ook wel vochtig geweest.
              Maar die zijn dus gewoon droog.
              Dus toen de meter maar eens nagekeken en wat blijkt dat ding werkt op een batterij wat ik eigelijk nog niet snap.
              Maar nadat ik er een nieuwe in gedaan had zakte het van bijna 100 % naar 75%
              Eigelijk was het probleem heel simpel op te lossen maar soms willen we het weleens moeilijker maken dan dat het is.
              Of het komt omdat ik blond ben

              Allemaal nog bedankt.


              @P.Wijlaars ik zou in jou geval ook eens anti-coccidiose hok-korrels proberen.
              deze zuigen het vocht namelijk op.
              sigpic

              Opmerking


              • #8
                Gelukkig dat het probleem dus eigenlijk niet bestond.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking

                Working...
                X