Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paardebloem extract

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • paardebloem extract

    heeft er iemand ervaring, met het geven van paardebloem extract, het zou als je het geeft, in de aanloop van het kweekseizoen, de conditie van de vogel verbeteren. ik weet dat de echte paardebloem, bloem en blad, beter is om te geven. maar die zijn nog niet zo vroeg in het jaar te vinden. ik denk dat als je er mee wil beginnen, dat je al in februari zal moeten starten ermee.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

  • #2
    hallo Ton,

    wat ik weet is dat de paardenbloem heel erg gezond is, alleen ze zijn er niet altijd. (hier tenminste).

    hier wat info ov er de paardenbloem:

    "Zowel bladeren als de wortel van de paardenbloem worden beschouwd als 'geneeskrachtig'. De wortel van de paardenbloem bevat oa de bitterstof taraxine die een groot deel van de medicinale werking heeft. Deze stof heeft een licht laxerende werking waardoor het toiletbezoek vlotter zal verlopen. Wie last heeft van slechte spijsvertering heeft baat bij het bitter tonixum van de paardenbloemwortel.

    Paardenbloem regelt de spijsvertering, werkt urine afdrijvend en wordt succesvol gebruikt bij leveraandoeningen en dieeten (zie leverdieet).

    Om deze redenen wordt paardenbloem ook gebruikt bij galstenen of geelzucht. Aangezien paardenbloem zo'n zuiverend effect heeft op de metabolische processen in ons lichaam is het ook ideaal als 3 weken kuur bij het volgen van een calorie-arm dieet. Uw lichaam wordt als het ware ontlast van vastzittend vet en gif.


    Bladeren van paardenbloem

    De medicinale werking van het paardenbloemblad moet niet onderdoen voor de wortel. Het bevat bitterstof en bovendien is het een rijke bron aan kalium, ijzer, vitamine A, B, C en D. De bladeren hebben een urineafdrijvende werking (vandaar genaamd 'pisbloem'). Paardebloem zuivert je lichaam van giftige stoffen en kan zelfs verlichting brengen bij huidproblemen en ontstoken gewrichten. Er zijn geen grote nadelige nevenwerkingen gekend bij dit kruid, hoewel steeds doseren."

    Opmerking


    • #3
      Hallo Ton ik weet wel dat toen ik 84 kanaries had ik ze in de zomer vol duwde met de paardebloem, ze waren er helemaal verzot op aten echt alles op.

      Dat kreeg ik toen door van een oude man die al jaren kweekte met kanaries
      hij zei ze worden nooit ziek(klopte ook echt) en de gele kleur werd intenser er van.

      Groetjes Petra.

      Opmerking


      • #4
        Voor het grootbrengen van jonge vogels is dan nog van belang dat de halfrijpe zaden ongeveer 36% plantaardige eiwitten bevatten, topvoer dus!

        Als je een beetje aktief 'plukbeleid' hanteert kun je gedurende het hele jaar over de zaden beschikken: pluk zoveel mogelijk paardebloemkoppen en knip het witte puntje er af zodat je alleen het bedje overhoudt waar de zaadjes in staan. Alles wat je niet nodig bent die dag in plastic zakjes doen en invriezen.
        Voeren: even een half uurtje uit de vriezer en het kan aan de vogels gegeven worden.

        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door petra
          Hallo Ton ik weet wel dat toen ik 84 kanaries had ik ze in de zomer vol duwde met de paardebloem, ze waren er helemaal verzot op aten echt alles op.

          Dat kreeg ik toen door van een oude man die al jaren kweekte met kanaries
          hij zei ze worden nooit ziek(klopte ook echt) en de gele kleur werd intenser er van.

          Groetjes Petra.
          Hallo Petra !
          Ondanks alle lofzang heb ik toch liever,dat mijn Spaanse Timbrado's op de eerste plaats de zaadmengeling eten. Daarnaast een gift van wat groen
          uit de natuur(goed afwassen en drogen) of anderszins.
          Het volduwen van kanaries met paardenbloem lijkt me geen goed idee.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Hoi Antoni

            Mijn vogels kregen er ook een goed zaadmengsel bij hoor.
            aten dus niet alleen paardebloem, maar als ik hun dat s'middags in de voiliere gaf keken ze niet meer naar het zaadmengsel om.

            groetjes petra.

            Opmerking


            • #7
              welk moment

              wanneer moet je de paardebloem oogsten:

              bij foto 1, bij foto 2, bij foto 3 of bij foto 4.
              Bijgevoegde Bestanden
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                oogsten

                De paardebloem kan je het best oogsten tussen stadium 2 en 3 in. Als er een los wit puntje op de knop zit is het zaad vrijwel goed. De knop aan het einde van de steel afknijpen, het witte pluis afknijpen tot een millimeter of vier van de onderkant en je zal zien dat het zaad in de doos blijft zitten. Het pluis blijft in de weide, daar waar het gegroeid is (met pluizen in huis krijg je altijd ruzie met degene die de stofzuiger bedient...).

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door petra
                  Hoi Antoni

                  Mijn vogels kregen er ook een goed zaadmengsel bij hoor.
                  aten dus niet alleen paardebloem, maar als ik hun dat s'middags in de voiliere gaf keken ze niet meer naar het zaadmengsel om.

                  groetjes petra.

                  Hallo Petra !
                  Prima in de middag. Eerst het grootste deel van de zadenmengeling eten
                  en daarna dat heerlijke groen. Ja zo doe ik het ook altijd.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik denk dat Petra de halfrijpe zaden bedoelt. Of toch de hele plant?
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi Hans ik gooide gewoon een hele bos met geplukte paardebloemen erin.

                      en er bleef maar iets van over, waren gele kanaries en als je ze op die bos zag zitten, was een grote gele vlek.

                      en alleen kleine stukjes van de steel bleef over.

                      groetjes petra.

                      Opmerking


                      • #12
                        foto

                        Petra, lijkt me leuk als je daar een foto van kan maken, die gele vlek.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door petra
                          Hoi Hans ik gooide gewoon een hele bos met geplukte paardebloemen erin.

                          en er bleef maar iets van over, waren gele kanaries en als je ze op die bos zag zitten, was een grote gele vlek.

                          en alleen kleine stukjes van de steel bleef over.

                          groetjes petra.
                          Zolang je vogels er maar gezond bij blijven is er niet aan de hand.......

                          Al eens molsla geprobeerd? In de lente een bloempot over een uitlopende paardenbloem zetten. Zodra de gele blaadjes een centimeter of 10 zijn oogsten. Gemengd met de lichtgroene jonge blaadjes van het zevenblad geeft het een heerlijke en gezonde salade... En, de vogels halen er de snavel ook niet voor op.

                          Hans.
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14
                            paardebloem extract

                            allemaal antwoorden maar niet op de vraag, wat denken jullie over paardebloem extract??
                            niet iedereen heeft de tijd om door het veld te rennen, en te oogsten.
                            en zou de werking het zelfde zijn ;-)

                            ik ben benieuwd!!

                            Opmerking


                            • #15
                              hetzelfde

                              volgens de fabrikant werkt het het zelfde, mijn inziens is het wel makkelijker, aangezien je het door het water kan doen, en je al vroeg in het seizoen er mee kan beginnen.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X