Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn Japanse nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn Japanse nachtegalen

    Vandaag wat foto's proberen te maken. Ze zijn zo klef samen.



  • #2
    Ik denk dat ondanks de lokroep van een pop en hun klefheid toch dat het twee mannen zijn. Degene die zingt zit nl links en die lijkt minder op een man dan de rechtse vogel voor mij.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
      zou je zomaar eens helemaal gelijk in kunnen hebben
      maar: de zwarte rand (rechtse vogel) is deze wel diep zwart en niet grijs /vervaagd?
      ik zou gewoon lekker d.n.a. trekken dan weet je wat( 99,9%) zeker.
      en kan je op je gemakje gaan toewerken naar een broedseizoen dan wel naar de zoektocht naar poppen,en dat zal niet meevallen denk ik.
      ps: geef ze eens een spinnetje ,kijken of ze die lusten...... wat denk jij?
      mvg

      Wel jammer als het een man zou zijn omdat ik ze dan uit elkaar moet halen Ze zijn erg dol op mekaar.
      Ik heb net even wat duidelijkere foto's gemaakt van de onderkant van de staart van die rechter vogel. Ik zoom in en hou de kleur origineel, kijken wat jij denkt dan

      Opmerking


      • #4
        Lukt me niet met de foto's. Het lijkt in het echt wel wat grijs vervaagd inderdaad. Ik hoop maar dat het een pop is en anders vang ik haar deze maand en trek ik wat veren

        Opmerking


        • #5

          eerste foto is man ,tweede foto is pop ( zie je wat ik bedoel met die vervaging naar grijs?)
          vergis je niet aan de kleur want zoals je ziet zijn de foto's met verschillende lichtsterktes genomen en geven dus een "verdraaid" beeld.

          foto's komen van ime af,ik heb ze "geleend" voor het "goede"doel.
          kijk en hier op kan je dus de duidelijke verschillen zien,dus vergelijk ze maar eens en wat is jouw uitkomst??????
          je hoeft echt niet naar kleur intensiteit te kijken van de bevedering of naar de witte staartdekveertjes die alleen een man zou hebben (ik heb poppen die dat ook hadden gehad).

          nogmaals gewoon d.n.a trekken en na 1 week heb je de uitslag en kan je verder,want jij predikt ( net als ik hoor) met dit soort te moeten kweken i.p.v in een kooitje alleen voor de sier.

          afgaan op jouw foto's is niet echt mogelijk ,daar zijn ze te slecht voor (en bedoel dit niet kwaad).
          mvg

          Opmerking


          • #6
            Hoi Winterkoning, dan heb ik twee mannen te pakken. Balen! Voor de zekerheid trek ik dan nog DNA om evt een ruil te doen met iemand anders zodat ik een zekere man aan kan bieden. Kun je wel zomaar een man weghalen en vervangen door een pop zonder dat dat problemen geeft? Ze zijn immers gekoppeld en ze schijnen levenslang samen te blijven. Liefst zou ik de betreffende vogel ook houden als dat een man is. Ben alleen bang dat ze dan niet koppelen omdat die man toch uiteindelijk op gehoorsafstand blijft

            Opmerking


            • #7
              nou je bent wel gelijk heel stellig!!!!!
              trek nu maar eerst d.n.a. dan heb je zekerheid en een ander ook als deze bij jouw om een man komt,dan krijgt deze ook namelijk een man.

              verder denk ik dat je teveel met menselijk emotie denkt nu.
              gewoon uit elkaar trekken die handel als het twee mannen zijn (en ja twee mannetjes kunnen ook gewoon liefdesverdrietjes hebben).

              ik heb al eerder verteld aan jouw dat het mij zelf nooit zo goed is bevallen als de vogels elkaar konden zien dan wel horen( met meerdere koppels naast elkaar of zelfs een andere soort nachtegaal ernaast bv de zilveroor was ook al teveel aan "verstoring"),dus wat je met die info doet moet je zelf weten.

              ik denk wel dat er ook verschil zal zijn met de "verstoring" van 1 losse man of de "verstoring" van 1 ander koppel.

              zoals je zelf zegt ,ze zijn immers aan elkaar gekoppeld ,dus zal het altijd een "storende" faktor blijven.
              maargoed dat is mijn mening, gelukkig kan een ander daar geheel anders over denken.

              wat het koppelen betreft ,dit is de tijd om veranderingen aan te brengen in "huwelijken",in de broed of aanloop daartoe zal het allemaal wat moeizamer gaan.
              ondanks dat het drukke vogels zijn ,zijn ze toch vrij sociaal ingesteld ( bewijs lever je met eigen vogelfoto's).

              Opmerking


              • #8
                Hij zal ook wel weggaan dan als het een hij is Is meer dat ik dat zonde zou vinden maar het is nog veel erger als je een seizoen met 2 mannen probeert te kweken haha. Ik trek sowieso eerst DNA een dezer dagen en dan zullen we zien wat het is. Ik duim een pop omdat dat mij het beste uitkomt. Zo niet dan probeer ik hem te ruilen voor een pop of anders verkoop ik hem en koop ik een pop. Zal inderdaad niet meevallen ben ik bang.

                Opmerking


                • #9
                  trek je wel dna van alle 2,lijkt me wel zo verstandig.( ondanks dat jij overtuigt ben van 1 zekere man).
                  ik zou niet tobben voor 30 euro. ( maar da's weer een persoonlijk iets).
                  man ruilen voor pop zal een unicum zijn (maargoed niets is onmogelijk)
                  ik denk dat een 100% pop kopen al moeilijk genoeg zal zijn.
                  succes ermee,ik zou er niet al te lang mee wachten als ik jouw was( met d..n.a.) want je zal de tijd hard genoeg nodig hebben denk ik om op zoek te gaan naar 1 danwel 2 poppen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik volg dat advies ook zeker op hoor. Ik ga een dezer dagen DNA pakken en dat opsturen. Ik moet alleen even knijpringen regelen want ik moet wel weten van welke vogel welk DNA is als ik de uitslag krijg. Ze hebben verschillende kleur poten maar wie weet verkleurd dat bij nu ze volle zon kunnen vangen itt waar ze zaten

                    Opmerking


                    • #11

                      kunnen jullie goed de verschillen zien van enkele ondersoorten in de natuur,in de voliere's zijn de diverse verschillen vaak niet meer zichtbaar onderhevig aan het voedsel of door het onderling mixen van de soorten in de kweek.
                      mvg
                      ps:dank je wel robk

                      Opmerking


                      • #12
                        Volgens mij , zelfs al geven de foto's geen100% uitsluitsel bestaat er weinig discussie. Het zijn twee mannen.
                        Maar zoals eerder aangehaald, als je zeker wil zijn, veertjes trekken.

                        En u ga ik weer even mijn stoute schoenen aantrekken, zonder slechte bedoelingen, maar ik begrijp je eerlijk niet zo goed.
                        Vorige post (discussie) ging over het verstoren stressen van de nachtegalen. Wat ben je nu aan het doen, met foto's, andere foto's, betere foto's, ingezoemde foto's, denk je???
                        Is die ene vogel trouwens niet meer zo bol??
                        Waarom ik je niet zo goed begrijp is het volgende, of je wil met zekerheid een koppel, of je wil het niet. Wil je het zal je moeten laten sexen, vandaag, morgen, volgende week, volgende maand, maar je zal moeten laten sexen.
                        Doe het dus vandaag nog, en binnen zeven dagen is al je leed geleden, al je zorgen voorbij. Of dan komen ze pas, want je zal naar een deftige pop op zoek moeten;
                        Hoe langer je wacht en uitsteld, hoe moeilijker dit zal worden.


                        PS en Laurus, je waagt je op glad ijs.
                        Is alweer zo maar mijn brutale mening.

                        Opmerking


                        • #13
                          Waarom hamer je daar zo op Tropic? Als ik zeg dat ik ze niet stress dan doe ik dat niet. Die vogels eten meelwormen van direct voor mijn voeten vandaan (van buiten de voliere want ik voer door een klein frontje en ben nog steeds de voliere niet in geweest). De foto's zijn genomen van buiten de voliere met een telelens van 30 cm en daarna geknipt op de pc en verhelderd en ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat het hartstikke duidelijk is dat de gefotografeerde vogels nu niet bepaald onder de indruk waren??? Ze zitten elkaar lekker te poesten Ik begrijp niet waarom je er zo vanuit gaat dat ik die vogels iedere dag hijgend aan het gaas jaag Ik vind dat vervelend want dan lijkt het net alsof ik maar een prutser ben die wat rommelt met die beesten.
                          Ik denk dat elke dag wat witte meelwormen geven en me rond de voliere bewegen juist goed is. Ze reageren ook totaal niet op de honden dus het zijn rustige kalme nachtegalen gelukkig.

                          Die ene vogel is minder bol en de staart beweegt niet meer mee met ademen. Denk een tik gehad toen ze uitgevangen werd bij de vorige eigenaar van de knal tegen het raam

                          Ik heb al een mail gestuurd om zakjes opgestuurd te krijgen om veren in te doen. Ik moest alleen 2 pennen uittrekken en dat staat me erg tegen. Er staan wel wat poppen te koop op marktplaats overigens.

                          Opmerking


                          • #14
                            Marc, ik hamer nergens op, ik stel gewoon maar vast.
                            Omdat ik denk dat je zelf niet inziet dat je je vogels stresst.
                            Maar goed, als jij vragen stelt, en iemand anders mag hierop geen mening geven, of enkel een mening die in jou kraam past, tja, dan houd het natuurlijk op.
                            Als jij denkt dat alles in orde is met je vogels en je handelswijze, stel dan geen vraag, dan kun je ook geen antwoord krijgen wat je niet aanstaat.
                            Ik blijf bij mijn mening, en zeg nergens dat het door jou slecht bedoeld is, maar voor mij stress je je vogels.
                            Verder wil ik duidelijk stellen dat ik nergens gezegd heb dat je vogels hijgend aan het gaas hangen, is nog een andere vorm van stress, maar niet de enige (en jij denkt blijkbaar van wel). Ook zeg ik nergens dat jij een prutser bent, of het niet goed met je vogels zou voorhebben. Ik ben waarschijnlijk een grotere prutser dan jij, dus maak je daarin geen zorgen.
                            Dat verhaal van meelwormen voor je voeten eten maakt weinig indruk. Bijna iedere nachtegaal, zelfs eentje dat nog maar enkele uren hier is, zal voor een meelworm heksentoeren doen, dus dat lijkt me niets speciaals en toont zeker niet aan dat ze op andere momenten niet gestresst zouden zijn.

                            Het spijtige van heel de zaak vind ik , dat jij info vraagt (en dan ga ik ervan uit dat je naar oprechte, goed gemeende info zoekt), en er dan niet kan mee omgaan. Het is de tweede maal dat je op je korte teentjes getrapt bent als je niet direct meegesproken wordt.

                            Maar goed, bij deze ,veel succes met je zoektocht naar nachtegalen, en hopelijk heel veel jongen.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                              Ik heb al een mail gestuurd om zakjes opgestuurd te krijgen om veren in te doen. Ik moest alleen 2 pennen uittrekken en dat staat me erg tegen. Er staan wel wat poppen te koop op marktplaats overigens.
                              Gewoon wat borstveertjes uittrekken is prima. Als je pennen zegt vermoed ik dat je vleugelpennen of staartpennen bedoeld???

                              Veertjes kun je gewoon opsturen in een nieuwe envelop, naam/kenmerk van de vogel erop en die samen met het formulier opsturen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X