Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een paar fotos van mijn nieuwe engelse grasparkietje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • een paar fotos van mijn nieuwe engelse grasparkietje

    Nadat mijn kleine Selma afgelopen Juli overleden is, heb ik nou weer een kleine grasparkiet uit het dierenasiel meegenommen. Hier een paar fototjes
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Leuke parkietjes ,in een mooie grote kooi met veel speelmogelijkheid.

    Opmerking


    • #3
      Lieve vogeltjes!!

      Maar in de titel van het topic heb je het over een engels grasparkietje, dit zijn toch geen engelse?

      Opmerking


      • #4
        Mooie foto's hoor, trouwens zien er erg lief uit ook hoor.

        en inderdaad je heb een zeer mooie grote ruimte voor je grasparkietjes
        en volgens mij zijn ze zeer tam of niet, omdat je de deur zo los kan laten om foto's te maken.

        Trouwens de grasparkiet op je foto lijkt precies op degene die mijn dochter ook heeft gehad, en die is 8 jaar geworden, was ook heel erg tam.

        Heel veel plezier er mee hoor.

        Groetjes Petra.

        Opmerking


        • #5
          Hallo Tori :-)

          oh, ik dacht engelse grasparkieten is de correcte nederlandse betekening voor deze vogels. Nou da heb ik me wel vergist heten die alleen grasparkiet in het Nederlands?
          Nee hoor, die zijn niet allemaal tam. Alleen 2, een 2 een beetje, 2 helemaal niet. Maar deze twee zijn ook weer niet werkelig bang voor me. Zij verlaten soms allemaal de kooi, spelen een beetje en vliegen, en toen gaan ze aardig weer naar thuis
          lG Carmen

          Opmerking


          • #6
            De kleine grasparkietjes die je meestal in dierenwinkels ziet, worden meestal gewoon 'grasparkiet' genoemd (of australische grasparkiet), maar van die grotere met een beetje een 'bozer' kopje (omdat de kopveertjes een beetje over de ogen vallen, lijkt het alsof ze boos kijken vind ik ) die meestal op tentoonstellingen staan worden Engelse grasparkieten genoemd.

            Maar je vogeltjes hebben het volgens mij wel heel leuk, lekker veel spelen en rondvliegen!

            Opmerking


            • #7
              Hallo Tori :-)

              bedankt voor de informatie. ik praat nog niet zo perfect Nederlands en somige betekeningen kan ik nog gewoon nog niet. Alzo heb ik 5 gewoone parkieten en een engelse: Mijne Heidi :-)
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking

              Working...
              X