Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moordpartij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • moordpartij

    Ik kweek met grasparkieten en heb regelmatig als de jonge uitvliegen dat ze worden kapot gebeten door de man. Ze eten dan nog niet zelfstandig. Kan ik de man uit de kooi nemen of geeft dit ook problemen.

  • #2
    aggresieve man

    Oorspronkelijk geplaatst door Sharky
    Ik kweek met grasparkieten en heb regelmatig als de jonge uitvliegen dat ze worden kapot gebeten door de man. Ze eten dan nog niet zelfstandig. Kan ik de man uit de kooi nemen of geeft dit ook problemen.
    hoi Sharky,

    Als je in broedkooien kweekt kun je in de kooi een afdakje maken waar de jongen zich onder kunnen verschuilen.
    Maar als de man zo aggresief is raad ik je aan de jongen weg te halen je moet ze dan een paar keer per dag bij de man terrugzetten de man zal de jongen gewoon voeren (jongen na een kwartier weghalen en goed in de gaten houden) En in de kooi waar je de jongen in zet gelijk trosgierst ei voer en zaad zetten de jongen zullen snel zelf gaan eten.

    groeten Pascal
    groeten uit apeldoorn

    Opmerking


    • #3
      Ik zou de man weghalen. Het popje moet alleen ook wel voor de jongen kunnen zorgen. Bij mij gingen soms zelfs oudere jongen hun jongere broertjes en zusjes ook voeren

      Ik zou er sowieso over nadenken om de agressieve man misschien maar helemaal weg te doen en in te ruilen voor een lievere

      Opmerking


      • #4
        Hoe groot is je broedkooi, is die ruim genoeg om ook de uitgevlogen jongen te herbergen? Het kan namelijk ook een teken van ruimte claimen zijn.

        Verder ben ik het met Tori no Hime eens dat ik goed zou nadenken om deze man nog in te zetten voor de kweek.
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          man maakt jongen dood

          Ik heb dit zelf in het verleden regelmatig aan de hand gehad.
          dan was ik van plan de jongen van de ouders te scheiden en dan kwam ik bij de vogels en dan lagen de jongen dood in de kooi.
          Wat ik toen gedaan heb is dat als de jongen 4 dagen uitgevlogen waren ik een kooitje aan de kooi hing waar ik de jongen dan in deed. ik ben het wel met alle vorige schrijvers eens dat ik deze man niet meer zou inzetten voor de kweek. je kweek ook deze slechte eigenschap van de man in je jongen.

          groeten wilfred

          Opmerking


          • #6
            Houw vogels in een ruime volliere ,dan heb je zulke problemen niet.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Houw vogels in een ruime volliere ,dan heb je zulke problemen niet.
              Hier ben ik het niet helemaal mee eens..
              Ik heb ook in een grote voliere problemen gehad met grasparkieten. En daar was ruimte genoeg, dus om te zeggen dat het dan niet gebeurt... maar over het algemeen is het inderdaad zo dat in een ruime voliere zulke acties weinig voorkomen
              Mijn Site

              Opmerking


              • #8
                Mijn maten de grasparkieten kooie zijn niet slecht denk ik. 80 cm breed 45 diep en 50 hoog

                Opmerking


                • #9
                  babykooitje

                  zet de jonge grasparkieten
                  in een babykooi die je aan je kweekkooi hangt:
                  - zo kan de man nog altijd voeren
                  - zo worden ze niet meer gebeten

                  Opmerking


                  • #10
                    Als je zo moet gaan kweken begint het steeds meer op bio industrie te lijken.
                    Daar verwonden de dieren ook elkaar ,door ruimte gebrek en door verveling.
                    Varkens bijten elkaars staarten er af ,en de zeug vermoord de biggetjes ,,kippen plukken elkaar en worden daarom de snavelpunten afgebrand.

                    Probeer je vogels zo te houden dat ze niet tot zulke dingen toe komen.
                    Volliere dus met vodoende afleiding en knabbel en speelmogelijkheden.
                    Ik heb jaren grasparkieten gekweekt in een volliere en nooit last gehad van agressieve mannen of moordpartijen.
                    Kweek in een volliere ,dan heb je misschien wat minder jongen ,maar wel gezonde en levende.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Grasparkieten leven van nature net als vele vogels in kolonie's.
                        Dus liever in een kleinere kooi klopt dan niet erg.
                        Als er meerdere vogels bij elkaar zitten zal het mannetje zijn energie kwijt kunnen om met andere volwassen vogels te kibbelen ,en eventueel zijn jongen te beschermen.
                        In een broedkooi hoeft hij zijn jongen niet te beschermen ,en ook zijn vrouwtje niet ,dus heeft hij veel energie over.
                        Dit gebeurt bij heeel veel dieren ,,teveel bij elkaar in kleine ruimte's geeft echte ruzie met gewonden en doden . Is zelfs bij mensen zo.

                        Maar ik weet wel waarom er veel met broekooien wordt gewerkt ,,dan is het rendement per vogel per vierkante meter veeel hoger ,,en bij sommige is het daar alleen maar om te doen. Als je geen speciale top vogels voor tentoonstelling hebt ,laat ze dan lekker in een volliere.
                        Als bij mij mijn vogels kweken is dat leuk ,,al is het maar een nestje ,maar doen ze het niet ,dan is er ook niks aan de hand.
                        Jongen uit moeten vangen en weer proberen te verkopen is alleen maar lastig.

                        Opmerking


                        • #13
                          man weghalen???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                          Ik zou de man weghalen. Het popje moet alleen ook wel voor de jongen kunnen zorgen. Bij mij gingen soms zelfs oudere jongen hun jongere broertjes en zusjes ook voeren

                          Ik zou er sowieso over nadenken om de agressieve man misschien maar helemaal weg te doen en in te ruilen voor een lievere
                          Hoe kun je de man weghalen als de pop waarschijnlijk al weer op eieren zit?? moet ze broeden en voeren dat kan nooit,
                          aangezien de jongen net uitvliegen? je moet de jongen weghalen en een paar keer per dag terugzetten om de vader te laten voeren..... dat is de beste oplossing als de pop nog aan het broeden is.

                          groet pascal
                          groeten uit apeldoorn

                          Opmerking


                          • #14
                            man wegdoen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
                            Hoe groot is je broedkooi, is die ruim genoeg om ook de uitgevlogen jongen te herbergen? Het kan namelijk ook een teken van ruimte claimen zijn.

                            Verder ben ik het met Tori no Hime eens dat ik goed zou nadenken om deze man nog in te zetten voor de kweek.
                            Ik ben het zeker niet eens dat je de man moet wegdoen, zeker niet als het een goede man is , je neemt gewoon voorzorgsmaatregelen. Je weet dat de man
                            als de jongen uitvliegen aggresief wordt naar de jongen omdat hij ze als indringers ziet als ze een nieuw nest zijn begonnen.

                            groeten pascal
                            groeten uit apeldoorn

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                              Houw vogels in een ruime volliere ,dan heb je zulke problemen niet.

                              Ik ben het niet met je eens animal in een voliere gebeuren deze dingen ook,
                              ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat een zwakke vogel gewoon is afgemaakt door de rest dat is een minder leuke kant van het houden van grasparkieten. In de natuur gebeuren deze dingen ook met zwakke of zieke dieren.

                              groeten Pascal
                              groeten uit apeldoorn

                              Opmerking

                              Working...
                              X