PDA

Bekijk Volledige Versie : kan dit samen

airborne2
08-11-2008, 19:03
:help
mijn zoon is van zijn meisje af nu wil ik weten of ik zijn parkieten en valken en bourke bij mijn tropen kan samendoen daar hij zijn vogels niet kwijt wil en er onderdak voor moet worden gezocht.
ik hou zelf bandvinken, zebravinken ,japanse meeuwtjes,kwartels,loodbekjes,en een koppen napolion wevers is het mogelijk om zijn vogels bij de mijne onder te brengen tot hij een andere kooi in onze tuin heeft geplaatst.

laat iets horen aub.gr aart

kevin
08-11-2008, 19:23
welke parkieten bedoel je
de valk en bourde kan erbij

Marx
08-11-2008, 19:29
Ik zou de grasparkieten er niet bij zetten maar die bv even in een kamervoliere in de garage zetten bij een raam. Die vreten de poten van je tropen aan als er ruzie komt. De valken en de bourken kan wel prima. Hoewel je tropen wel doodsbang worden in eerste instantie ben ik bang ;)

medaar
08-11-2008, 19:48
mee geven in ziene valiese.. En vragen aan het (haha) winterkoninkje. of het ?????? die weet alles beter he. IS van GRiM mooie liedjes duren nie lang ze.

airborne2
09-11-2008, 12:14
als het geen kwaad kan kan ik het natuurlijk wel proberen. :rolleyes:
ik wil geen vogels verliezen toch.
we gaan het proberen en er het beste van hopen dan maar.
of heb iemand een andere sugestie.
wel in het belang van de vogels.:hmmmm

gr. aart

wouter1994
09-11-2008, 20:55
ik zou het niet doen valkparkieten kunnen nog wel eens fel in de pootjes bijten van de tropen kheb het zelf ook gehad

gr

petra
09-11-2008, 22:00
Niet doen hoor alleen de bourke''s kunnen wel.
De andere zullen je vogels de pootjes af bijten.

Groetjes Petra.:)

petra
09-11-2008, 22:06
Medaar zou je nu a.u.b. een keer in het nederlands kunnen praten
omdat dit toch begint te vervelen zoals jij praat.

ik denk als we het allemaal in ons dialect er neer gaan zetten
zullen ook veel mensen het niet snappen.

Volgens mij hoor jij meer bij ongein.nl thuis dat is tenminste mijn mening
en niet op vogelcafe.

PETRA.:mad:

corine
10-11-2008, 12:42
Medaar zou je nu a.u.b. een keer in het nederlands kunnen praten
omdat dit toch begint te vervelen zoals jij praat.

ik denk als we het allemaal in ons dialect er neer gaan zetten
zullen ook veel mensen het niet snappen.

Volgens mij hoor jij meer bij ongein.nl thuis dat is tenminste mijn mening
en niet op vogelcafe.

PETRA.:mad:

Dat klopt inderdaad petra, ik snap er inderdaad niks van wat hij allemaal schrijft.

corine.

petra
10-11-2008, 17:25
Ha Corine gelukkig dus ik ben niet de enigste die dat zo ziet.

Heb af en toe het idee dat ik op de kop zit te lezen hahahaha.

Groetjes Petra.:) :)

airborne2
10-11-2008, 18:38
goedendag collega kwekers bedankt voor jullie advies,de bourke heb ik nu in de foliere gedaan het is nu afwachten.
zijn er altijd mensen die zo vervelend reageren :hmmmm als je gewoon een vraag stel.
in ieder geval de serieuse antwoorden bedankt.:wave:

noenoe-noesh
08-02-2009, 15:45
:help
mijn zoon is van zijn meisje af nu wil ik weten of ik zijn parkieten en valken en bourke bij mijn tropen kan samendoen daar hij zijn vogels niet kwijt wil en er onderdak voor moet worden gezocht.
ik hou zelf bandvinken, zebravinken ,japanse meeuwtjes,kwartels,loodbekjes,en een koppen napolion wevers is het mogelijk om zijn vogels bij de mijne onder te brengen tot hij een andere kooi in onze tuin heeft geplaatst.

laat iets horen aub.gr aart

volgensmij kan dat niet hoor want valk parkieten zijn kromsnavels en zebravinken en die andere niet.
ik heb zelf ook zebravinken en diamant duifjes en die kunnen ook niet samen met de kakariki .

dus is denk dat je het beter niet kan doen.

vogelfreak
08-02-2009, 19:57
valken en bourke kunnen wel samen met de tropen ik heb ook altijd valken bij mijn tropen gehad(goulds zebravinken napoleon wever goudbuikjes)

dus het kan wel ik heb nooit problemen gehad

en ja mensen reageren hier vaak dom die hebben ook een laag iQ:D

azantinga
09-02-2009, 21:00
dus het kan wel ik heb nooit problemen gehad

Dan heb je al die jaren wel geluk gehad. Het kan best goed gaan, maar er zijn net zoveel voorbeelden dat het niet goed. (afgebeten teentjes/pootjes en dode vogels)

Maar het is allemaal afhankelijk van de grote van de volière en de verdraagzaamheid van de vogels onderling.
Buiten de broedtijd gaat het meestal wel goed, maar zodra de broedperiode begint kan je het beste de valkparkieten en grasparkieten scheiden van de tropen en bourksen.

Tropen en bourksen (alle neophema soorten trouwens) gaan goed samen.

rob 2
10-02-2009, 14:09
Er word wel advies gegeven maar ik denk ook dat Azantiga gelijk heeft ,dat veel afhangt van de grote en de aankleding van de voliere.Als de vogels de ruimte en de mogelijkheid hebben om dekking te zoeken en op verschillende plaatsen voedsel word aangeboden zodat ieder makkelijk aan zijn voedsel kan komen het wel goed zal gaan heb al vaker combinaties gezien dat ik dacht kan dat.En MEDAAR hou toch eens op met anderen af te z..... reageer dan helemaal niet lijkt me beter vrg Rob.

zwartwang
10-02-2009, 18:29
Ha Corine gelukkig dus ik ben niet de enigste die dat zo ziet.

Heb af en toe het idee dat ik op de kop zit te lezen hahahaha.

Groetjes Petra.:) :)

wacht maar tot ik in het fries ga typen hihi