Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ino collie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ino collie

    Inmiddels zijn de jongen van 2008 zover als op kleur. Dit jaar was overigens een redelijk jaar .
    Heb op dit moment een ino zitten en vraag me af of deze mutatie veel voorkomt en wat jullie denken waar ik hem aan kan koppelen volgend seizoen?

    Groetjes,

    Marco

  • #2
    Hoi marco,

    Is een normale(wat uit de tijd geraakte mutatie)tegenwoordig is alles bleekmasker,violet,opaline of een combinatie ervan.

    In jouw geval zou het een man of een pop kunnen zijn(bron VA)

    als het een man is kun je er vanalles teggen aanzetten,er komen dan altijd roodogen uit,als het een popje is kun je er het beste een splitman voor ino/lutino tegen zetten.(geslachtsgebonden vererving)

    Groeten rene

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door molineti
      Hoi marco,

      Is een normale(wat uit de tijd geraakte mutatie)tegenwoordig is alles bleekmasker,violet,opaline of een combinatie ervan.
      Wat bedoelt u met "wat uit de tijd geraakte mutatie"?
      De vogel komt uit een nest van wildkleur split aqua(man) - lutino split aqua(pop).

      Even een andere vraag:
      Uit eerdere nesten hadden ze enkele lutino's, maar deze bleken mannen EN poppen te zijn. Uit het eerste kweekronde (vorig seizoen) was de lutino een man, het tweede nest tweede kweekronde (dit seizoen) was de lutino een pop. Het nest waar de ino uit komt zit nog een wildkleur en een lutino. Kan ik nu achterhalen wat man en wat pop is?

      Kan de man ook split lutino en split aqua zijn?

      Opmerking


      • #4

        Opmerking

        Working...
        X