Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knobbel bij kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Knobbel bij kanarie

    Hoi,

    Sinds kort is er op 1 van mijn kanaries een rare knobbel op de vleugel. Het lijkt wel een bot, maar dat is het zeker niet.

    De vogel lijkt er ook totaal geen last van te hebben...

    Kan iemand mij misschien vertellen wat dit is?
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Dat is een lump. Dat is een veerophoping waarvan de meningen verdeeld zijn of dit erfelijk is. Dit komt voornamelijk voor bij postuurkanaries welke vaak (om een volle vogel te doen lijken) in schimmel x schimmel gekweekt worden.
    Schimmel is een lange en zachte bevedering. Je moet hier wel iets aan doen, daar het soms tot een extreem grote bult kan leiden!
    zie ook: http://home.hetnet.nl/~deglosters/in...n/Page534.html

    Opmerking


    • #3
      Jouw kanarie is inderdaad duidelijk erg lang bevederd. Dit moet open gemaakt worden en verzorgd door een DA. Best een die verstand heeft van vogels. In die bult zit een groot abces vol veren die niet door de huid konden prikken. Zal hij zeker last van hebben

      Opmerking


      • #4
        Mijn kanarie heeft net zo'n bult en volgens de dierenarts is het een tumor. Mag ik vragen hoe je nu precies ziet of het nu een lump of een tumor is? Het zat er namelijk binnen een paar dagen en dat vind ik dus zo raar. Is er iemand die me dat kan uitleggen?

        Opmerking

        Working...
        X