Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kuif zebravink jong

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kuif zebravink jong

    hallo

    ik heb een koppel zebravinken de man is kuif de pop niet.
    dat heb ik gedaan omdat ik had gelezen dat je als je twee kuifen bij elkaar zet dat je dan geen jongen krijgt.
    maar nu heb ik van deze vogels een nestje en daar heb ik een jong van paar dagen geleden uitgevlogen ik zie als ik goed kijk geen kuif maar kan dit later nog komen?

    hoop dat iemand hier meer van weet

  • #2
    Nee, als er nu geen kuif opzit krijgt hij of zij die niet meer.

    Kuif x niet kuif, of andersom, geeft 50% kuif mannen en kuif poppen en 50% niet kuif mannen en niet kuif poppen.

    Opmerking


    • #3
      Kuif x kuif kan wel alleen dan zal 25% van de jongen sterven in het ei.
      Dit noemen ze de lethaalfactor. Dit ontstaan als van beide ouder vogels de dominante factor wordt doorgegeven.

      Niet alle kuiven hebben een duidelijk kuif, je kunt ook jongen krijgen met enkele veertjes in de kuif.
      Groeten,

      Arjan

      Opmerking


      • #4
        kuif

        Oorspronkelijk geplaatst door Picla
        Nee, als er nu geen kuif opzit krijgt hij of zij die niet meer.

        Kuif x niet kuif, of andersom, geeft 50% kuif mannen en kuif poppen en 50% niet kuif mannen en niet kuif poppen.
        even nog een aanvulling hier op 50% vererving klopt maar dit is berekend over de gehele eivooraad die het popje bij geboorte heeft mee gekregen.
        dus zeg voor het gemak dat het popje 100 eieren kan leggen in haar leven dan komen uit 50 daarvan kuif zebravinken.
        maar dat zecht niet dat het gelijkelijk is verdeeld over een nestje.
        je kan dus ook 5 jongen zonder kuif hebben of juist met kuif.
        elke denkbare combinatie is dus mogelijk.

        harri
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

        Opmerking

        Working...
        X