PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan dit.

diadeemmeestimalia
29-10-2008, 22:24
Hallo allemaal.

Ik heb een blackface man met een zwartwang pop gekruist en heb nu twee jonge waarvan 1 zwartwang met zwarte borst en 1 grijze pop. kan ik nu die jonge pop volgend jaar weer met die blackface man zetten en wat kan dan daar uitkomen.
dit is de man geworden van de jonge.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TLMDBOHJ.jpg

Groeten Gerrit.

Hans de Vries
29-10-2008, 23:29
Hallo allemaal.

Ik heb een blackface man met een zwartwang pop gekruist en heb nu twee jonge waarvan 1 zwartwang met zwarte borst en 1 grijze pop. kan ik nu die jonge pop volgend jaar weer met die blackface man zetten en wat kan dan daar uitkomen.

Groeten diadeemmeestimalia.

Blackface X zwartwang geeft bij jou een zwartwang en grijze.
Aangezien de zwartwang recessief vererft, is de oude man dus
zwartwang-verervend. Men noemt dit ook wel split zwartwang.
De jonge pop is dat ook.
Paar je deze pop terug aan de vader dan komen daar onder meer uit:
zwartwang grijs
grijs/zwartwang
zwartwang blackface grijs
blackface grijs/zwartwang
Kijk eerst wel goed of de jonge pop geen blackface is....
ik zou geen vogels met de dominante factor blackface tegen elkaar zetten.
Nog beter is om voor de jonge pop een andere partner te zoeken, deze zijn zeker nog wel te koop.

Hans.

Mega Cindy
29-10-2008, 23:32
Hoe kan ik dit zien dan. en wat voor kleur man kan ik er dan het beste tegen zetten

azantinga
30-10-2008, 20:17
Aan het aangezicht (het stuk tussen de snavel en de oogstreep) kan je een blackface herkennen. Bij een blackfacepop is de grijs en bij een grijze pop wit.
Tevens kan je ook kijken naar de borst. Bij de grijze pop is de afscheiding tussen de borstkleur en buikkleur strak afgetekend. Bij de blackface pop vloeit dit meer in elkaar over. Kan je anders een foto plaatsen van de jonge pop?

diadeemmeestimalia
31-10-2008, 19:50
Hallo,

Ik heb geprobeerd een paar foto,s te maken. kijk maar of u er iets mee kunt ik hoor het wel.
15993

15994

Alvast bedankt

azantinga
31-10-2008, 21:14
Voor zover ik kan zien heb je geluk en is het een blackface grijs.
Alleen ik twijfel of ze wel split zwartwang is. Zo niet dan zou betekenen dat je oude pop geen volle maar ook een split zwartwang is.

diadeemmeestimalia
31-10-2008, 21:56
Hoezo geluk ?

azantinga
01-11-2008, 19:40
Inderdaad geen geluk, aangezien je oude man ook blackface is.
Je kan misschien beter op zoek gaan naar een zwartwang grijze pop voor de oude man. Dan zijn alle jongen vol of split zwartwang. Je kweekt nu kanssplitten en die zijn niet altijd goed te herkennen.

diadeemmeestimalia
01-11-2008, 21:42
Dus even voor de duidelijkheid ik kan het best een seisoen de man blackface tegen een andere zwartwang pop zetten. en die jongen het volgende seisoen tegen de jonge van nu.

Groeten

azantinga
02-11-2008, 20:24
Als je de blackface grijs split zwartwang man tegen een zwartwang grijze pop zet krijg je de volgende jongen:
Blackface zwartwang grijs
Blackface grijs split zwartwang
zwartwang grijs
grijs split zwartwang
Zowel mannen als poppen.

Van deze jongen zou je een blackface zwartwang grijze man kunnen terug zetten tegen zijn moeder (zwartwang grijs).
Alle jongen die hieruit komen zijn blackface zwartwang grijs of zwartwang grijs.

Horus
25-12-2008, 22:33
:help
Ik heb het vorig berichtje snel luidop proberen te lezen en mijn tong ligt in een knoop en mijn vrouw in een deuk !!! :D :D :D

Hans de Vries
26-12-2008, 12:09
:help
Ik heb het vorig berichtje snel luidop proberen te lezen en mijn tong ligt in een knoop en mijn vrouw in een deuk !!!

Gewoon blijven oefenen, komt het vanzelf goed....
Hier heb je nog eentje: blackfaceoranjeborstzwartborstgrijsisabelpastel gekuifd....:eek:
Trouwens, in België zijn jullie ook niet vies van combizebravinken!

Hans.

barmsijscabaret
27-12-2008, 19:09
hoelang kan ie worden?

geelsnavel wang zwartwang blackface oranjeborst zwartborst grijs isabel pastel gekuifd split bleekrug & witborst

:) :) :)

girlits
28-12-2008, 12:56
En hoe schrijf je dat onder op het etiket bij een tentoonstelling<voor tt medewerkers>dat lijkt me nog moeilijker:D
groeten eddie

azantinga
28-12-2008, 13:10
Dat schrijf je afgekort zoals bv. orbzwbblfblfisabblwblrgr

ofwel oranjeborst zwartborst blackface isabel bleekwang bleekrug grijs

goulds71
25-02-2009, 21:14
misschien ter overvloede maar kan een zwartwang grijze man of pop ook split zijn voor blackface of is dit onmogelijk
of anders gezegt kan een zebravink split voor blackface zijn voor zowel de zwartwang serie als de bruinwang serie

vogelgroet arjan

barmsijscabaret
26-02-2009, 10:50
Een zebravink kan nooit split blackface zijn.