Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer voor in de volliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer voor in de volliere

    hallo
    ik heb een gemengde volliere en ik geef ze altijd eivoer voor kanaries, maar ik heb ook goulds, zebravinken etc. moet ik die ook nog allemaal een appart bakje eivoer geven??

    mvg, zeeland

  • #2
    Ik geef mijn vogels ook eivoer ,maar er staat nergens op de verpakking dat het alleen voor kanarie's zouw zijn.
    Er zijn zebravinkjes ,diamantduifjes en chinesedwergkwartels goed groot van geworden ,en de kanarie's eten het ook goed.
    Zelfs de personata's eten het graag.

    Opmerking


    • #3
      maar op de voorkant van het pak staat wel een kanarie!

      Opmerking


      • #4
        toevallig vanmiddag

        Oorspronkelijk geplaatst door zeeland
        maar op de voorkant van het pak staat wel een kanarie!
        toevallig vanmiddag in de dieren winkel geweest en vroeg dat ook aan de winkelier.hij zei dat het gewoon universeel is, dus voor alle vogels,ik vind het wel stom en is verwarend, als je de verpakking ziet ,zou je denken dat het alleen voor kanarie's is
        maar ik neem meestal het eivoer van eigen merk. net zo goed en een beetje goedkoper.

        trouwens,geef jij nu ook eivoer, of alleen in het broedseizoen?en hoeveel dan?

        Opmerking


        • #5
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            ik geef eivoer van sluis, dit eten ze het beste bij mij..
            dit is ook universeel..
            en als ze geen sluis hebben geef ik cede, en als ze dan niet voor tropische vogels hebben doe ik altijd kanarie eivoer..

            maar ik denk, dat het geen kwaad kan als je alle vogeltjes in jou voleire kanarie eivoer geeft, als er maar alles in zit wat ze nodig hebben.

            Opmerking


            • #7
              [QUOTE=kingfisher;37616]Ik geef eivoer in de broedtijd elke dag en in de rusttijd 2-3 x per week.

              Hoi,kingfisher
              ik geef ze 1x per week eivoer de hoeveelheid is 4 snoepbakjes per keer
              ik heb 15 vogels zitten , is dat te veel of te weinig?

              Opmerking


              • #8
                Bij mij hebben ze dagelijks eivoer.
                Ook vollop onkruidzaad ,kanariezaad ,tropenzaad en paddy,
                ieder dag wat andijvie of sla ,en eens in de week wat trosgierst.

                Opmerking


                • #9
                  [QUOTE=Animal;37683]Bij mij hebben ze dagelijks eivoer.


                  oke ,maar de hoeveelheid eivoer, ik geef 4 snoepbakjes per keer op 15 vogels
                  ze mogen natuurlijk niet te vet worden.
                  en onkruidzaad , hoe kom jij eraan . zelf maken?

                  Opmerking


                  • #10
                    Ze krijgen eigenlijk net zo veel als ze zelf willen eten.
                    Onkruidzaad is gewoon overal te koop.

                    Opmerking


                    • #11
                      ik geef ze ook elke dag eivoer, geeft iemand ze ook nog krachtvoer?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door zeeland
                        ik geef ze ook elke dag eivoer, geeft iemand ze ook nog krachtvoer?

                        Dat is gewoon het zelfde.

                        Opmerking


                        • #13
                          broed jij ook met kanaries??

                          Opmerking


                          • #14
                            Zebravinkjes ,kwartels ,diamantduifjes ,japansemeeuwtjes en rijstvogels.
                            Daarbij ook 2 kanarie's maar dat bleken 2 mannen te zijn

                            Opmerking


                            • #15
                              [QUOTE=P.Wijlaars;37644]
                              Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                              Ik geef eivoer in de broedtijd elke dag en in de rusttijd 2-3 x per week.

                              Hoi,kingfisher
                              ik geef ze 1x per week eivoer de hoeveelheid is 4 snoepbakjes per keer
                              ik heb 15 vogels zitten , is dat te veel of te weinig?
                              Hallo peter,als het eivoer dan op is lijkt het me te weinig als er nog wat in de bakjes zit dan zit je denk ik wel goed.
                              verder het hele jaar door elke dag eivoer geven en ook gewoon voer zoveel ze willen(zie bericht animal)dan ben je volgens mij te veel aan het geven met kans op vervetting plus in mijn geval te felle vogels die het hele seizoen achter de pop aan jagen,ook in de rusttijd.

                              mvg,
                              kingfisher
                              Mvg,
                              Kingfisher.

                              Opmerking

                              Working...
                              X