PDA

Bekijk Volledige Versie : tocht

P.Wijlaars
27-10-2008, 22:08
Hoi,Vogelfreaks
Ik heb vandaag het nachthok in gebruik genomen, maar nu zit ik ergens mee
het doorvliegluik en het deurtje aan de zijkant ligt precies tegen over elkaar.
het deurtje is alleen met gaas beslagen,nu ben ik bang dat het gaat tochten.want je krijg nu een schoorsteen efect.

Animal
27-10-2008, 22:26
Hoi,Vogelfreaks
Ik heb vandaag het nachthok in gebruik genomen, maar nu zit ik ergens mme
het doorvliegluik en het deurtje aan de zijkant ligt precies tegen over elkaar.
het deurtje is alleen met gaas beslagen,nu ben ik bang dat het gaat tochten.want je krijg nu een schoorsteen efect.

Die grote gaas opening (is zeker de deur) Moet je dicht maken met plexiglas er tegen ,,anders heeft het nachthok helemaal geen nut.

Ik heb net de foto's van de kooi nogmaals bekeken ,maar ik zouw zowel het deurtje ,als de voorkant van het nachthok met plexiglas dicht maken.

P.Wijlaars
28-10-2008, 09:21
als ik alleen glas in het deurtje doe,vliegen de vogels daar niet tegen aan.
omdat ze denken dat het een vrije opening is.

ThomasD
28-10-2008, 09:37
je bent best dat je plexi achter het gaas bevestigt dan zullen de vogels er niet tegen vliegen

Marx
28-10-2008, 09:40
Daar zet je dan gewoon gaas voor zoals nu. Plexiglas en gaas dus. Ik heb een glazen deur in de voliere van 240 cm hoog. Ik wen de vogels daaraan door er bamboes voor te doen en die langzaam weg te halen. Net als parkieten en kanaries binnen weten ze heel snel dat daar glas zit. In jouw nachthokje kunnen ze ook geen vaart maken. Je kan ook wat kinder-raamverf erop smeren en dat langzaam wegpoetsen dan weten ze het ook zo en dat is niet giftig :)

Animal
28-10-2008, 11:00
als ik alleen glas in het deurtje doe,vliegen de vogels daar niet tegen aan.
omdat ze denken dat het een vrije opening is.

Het glas aan de buitenkant ,,tegen het gaas ,en dan op zo'n mannier dat je het er van de zomer gemakkelijk af kunt halen.

ThomasD
28-10-2008, 11:05
als er maar iets voor af achter het plexi hangt mag je gerust zijn dat er niets zal tegen vliegen

P.Wijlaars
28-10-2008, 11:12
ik zal het in combinatie maken,glas en gaas, probleem opgelost.
maar mag het in de zomer wel tegenover elkaar open staan.?
het luikje waar de vogels van voliere naar het nachthok kunnen, is altijd open.

Marx
28-10-2008, 11:27
ik zal het in combinatie maken,glas en gaas, probleem opgelost.
maar mag het in de zomer wel tegenover elkaar open staan.?
het luikje waar de vogels van voliere naar het nachthok kunnen, is altijd open.

In de zomer moet je heel erg opletten met de temperatuur in dat ding. Ik heb een soortgelijk hok voor mijn duiven gemaakt een jaar geleden. Door de plexiglas kwam zon en het werd niet overdreven dus gewoon 60 graden in dat hok. Was ook wit etc maar door de plexiglas brandde de zon door.

In de zomer is tocht ook slecht. ;) Zet een keer een kaarsje in het hok dan zie je vanzelf of er echt trek komt.

P.Wijlaars
28-10-2008, 11:32
daar is, denk ik geen kaarsje voor nodig , dit is nu al duidelijk.
2 openingen tegenover elkaar tocht altijd.dus het deurtje defentief dicht maken dus.
en als ik het luik klaar heb , wat voor tegen het gaas komt,zal ik moeten wachten tot het flink gaat vriezen, om te kijken met een tempeatuurmeter of het in het nachthok boven de 0 graden is en blijft
mocht dat niet zo zijn ,dan moet ik het luik dubbelwandig maken met isolatiemateriaal.ertussen

P.Wijlaars
15-11-2008, 12:25
Ik heb even me verdiept in TOCHT
is het wel zo dat je ziek kan worden als je in de tocht staat?
antw. is Nee
Lees dit maar eens,

Nee: oorzaak altijd virale infectie

Dokter Janssens is formeel: een verkoudheid loop je niet op door koude of tocht, wel door een virale infectie. 'Verkoudheden worden meestal overgedragen van mens tot mens. Bijvoorbeeld als iemand niest zonder zijn hand voor zijn neus te houden, of als iemand een hand geeft nadat hij zijn neus gesnoten heeft. Tocht, koude of andere weersomstandigheden hebben daar niets mee te maken.'
Schaars gekleed buiten lopen op een winterdag of met natte haren de kou trotseren, mag dan heel onaangenaam zijn, je krijgt er geen verkoudheid door. Wel kan door de kou de bekleding van de luchtwegen beschadigd raken, waardoor deze gevoeliger worden voor een infectie. Maar dan nog is het virus en niet de kou de oorzaak van de verkoudheid.

Waarom dan meer verkoudheden in winter?

Maar hoe komt het dan dat mensen vaker verkouden worden in de winter?
'Dat komt vermoedelijk doordat we dan vaker bij elkaar zitten in kleine en slecht verluchte ruimtes. Dan wordt een virus al snel doorgegeven', aldus Janssens.
Vooral kinderen kunnen in de winter de ene verkoudheid na de andere krijgen. Doordat hun afweersysteem nog niet helemaal op punt staat, zijn ze vatbaarder dan volwassenen.
Janssens: 'Een typische plaats waar je veel verkoudheden hebt, is een kinderdagverblijf. Daar worden gemakkelijk infecties doorgegeven. Opvallend is ook dat kinderen die regelmatig naar een crèche gebracht zijn, nadien minder verkoudheden krijgen op school. Doordat ze zo vaak in contact geweest zijn met verkouden kinderen, is hun afweersysteem sterker geworden. Kinderen die altijd thuis of bij de grootouders zijn opgevangen, worden die eerste tijd op school juist vaker ziek.'

Hoe verkoudheid voorkomen?

De enige manier om een verkoudheid te voorkomen is mensen met een verkoudheid mijden. Maar dat is praktisch niet haalbaar, zeker als je weet dat mensen meestal al besmettelijk zijn op het moment dat ze nog maar weinig klachten hebben.
'We kunnen eigenlijk alleen maar proberen om zelf geen verkoudheid door te geven. Dus hand voor het gezicht als je moet niezen of hoesten, en regelmatig de handen wassen', zegt Janssens.

Behandeling bestaat niet

Ben je eenmaal verkouden, dan zit er weinig anders op dan geduldig te wachten tot je weer beter bent. Meestal duurt dat vijf tot zeven dagen. Een behandeling is er niet, hooguit middeltjes om de symptomen te onderdrukken.
'Tegen het virus kan je niets doen', weet Janssens.
'Binnenblijven heeft bijvoorbeeld weinig zin. Je kan alleen maar luisteren naar je lichaam en eventueel vroeger gaan slapen als je moe bent. Ook thee met citroen drinken is geen slecht idee. Op die manier ontsmet je je keel, en loop je minder risico op een bijkomende besmetting.'

Adrie Jonkers
15-11-2008, 14:28
Beste Peter, je schrijft het al zelf: dokter Janssens is formeel. Van tocht wordt je niet ziek. Van tocht wordt je formeel ook niet ziek, maar heel erg doodgewoon ziek. Formeel of doodgewoon ziek, vogels vinden tocht onprettig. Dit alleen al is voor mij voldoende om tocht te voorkomen. Groet. Adrie Jonkers.

Antoni Hopmann
15-11-2008, 21:51
Met tocht kweek je de ideale omstandigheden voor het virus,dat de meesten
bij zich dragen.

fransb
15-11-2008, 21:55
Als tocht niet dodelijk is,hoe komt het dan wanneer ik ee splendid een dag op de tocht zet hij/zij de andere dag met de poten in de lucht ligt.

Hans de Vries
16-11-2008, 10:51
Met tocht kweek je de ideale omstandigheden voor het virus,dat de meesten
bij zich dragen.

Je bent bevorderd tot stamgast, gefeliciteerd! Wanneer geef je een rondje? :cool:

Hans