Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Medicijnvernevelaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Medicijnvernevelaar

    Hallo Medeliefhebbers,


    Omdat er voor grote vogels zoals bijvoorbeeld papegaaien bij mijn weten geen goede ziekenkooi te koop is,laat ik er nu 1 bouwen bij Grumbach)broedmachinefabrikant.

    Ik verwacht dat dit helemaal goed gaat komen.

    Graag zou ik in deze kooi ook een medicijnenvernevelaar in laten bouwen,maar daar konden ze mij niet mee helpen.

    het inbouwen zou geen probleem zijn,als ik zelf maar de vernevelaar zou aanleveren.

    Mijn probleem,ik weet niet waar men zoiets kan kopen en krijg het via google ook niet gevonden.

    weet iemand hier op het forum misschien wel waar zoiets te koop is

    Alvast bedankt voor eventuele reacties,tips,adviezen.

    Groeten rene

    P.S vernevelaars worden gebruikt om medicijnen tegen schimmel te vernevelen in de ruimte waarin de vogel zit en zo de schimmel te bestrijden.

    ik hoop het nooit te hoeven gebruiken,maar voor het geval dat....zou ik het graag in de kooi ingebouwd hebben.

  • #2
    Vraag eens bij een apotheek, die zouden het moeten weten.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Misschien bij een vogelarts vragen, die weet misschien waar je ze kunt kopen.

      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        Misschien is zo'n ding wel bruikbaar die je in tuincentrums wel eens ziet .
        Die zitten in een open bakje water en maken mist.
        Die dingen heb je voor rond de 50 euro.


        Er zijn ook apparaatjes ,speciaal voor astma patienten,,een soort electrisch luchtpompje ,wat via een mondkapje dan het medicijn vernevelt/verdampt.

        Opmerking


        • #5
          ,,,,,,,

          Oorspronkelijk geplaatst door petra
          Misschien bij een vogelarts vragen, die weet misschien waar je ze kunt kopen.

          groetjes petra.

          Opmerking


          • #6
            volgens mij zal je er in de medische wereld naar op zoek moeten.
            Kinderziekenhuizen, ??

            Opmerking


            • #7
              Goede tips/links

              Alvast bedankt voor de reacties

              Er zit zeer bruikbare informatie bij.

              volgens mij is het zo dat het type medicijn bepaald hoe de vernevelaar er uit komt te zien.
              Dit dacht ik ook,en dat heb ik afgelopen zondag aan Hedwig gevraagd.

              Zij dacht van niet,maar wist er niet het fijne van.

              Wel wist ze te vertellen dat Dhr Schoenmakers van de Universiteit ivan Utrecht onlangs nog onderzoek had gedaan naar de voordelen/nadelen van het vernevelen van medicijnen.

              Dit was zeer positief uitgepakt,de ,,werking,,van de medicijnen kwam dieper in de luchtwegen van de vogel dan men verwachtte.

              (probeer nog achter het telefoonnummer van Dhr Schoenmakers te komen voor extra informatie)

              Hedwig gaf de tip om contact op te nemen met dierenkliniek De Toren,die zouden ook veel gebruik maken van een medicijnvernevelaar en daar goede resultaten mee hebben.

              dierenkliniek de Toren was zeer behulpzaam,maar kon mij niet meer informatie verstrekken dan dat hun vernevelaar voor humaan gebruik was,en dat ze de vernevelaar via via hadden bekomen.

              Ik verwacht dat het nu door de goede tips en links wel zal gaan lukken om aan een goede vernevelaar te komen

              Voor mensen die misschien ook intresse hebben in een ,,grote,, goede ziekenkooi.

              De kooi wordt gebouwd door de belgiesche dealer van Grumbach.

              De basis is een BSS 300 broedmachine met automatische luchtbevochtiging.
              De grote van de kooi is :66 cm breed,47cm diep en 90 cm hoog.

              hierin komt een speciale deur met rvs voerbakjes en een klein deurtje.

              Als ik een vernevelaar aanleverde kon die dus ook ingebouwd worden.

              Automatische luchtbevochtiging heb ik in laten bouwen voor het (nood)geval ik er kuikens in moet plaatsen voor handopfok.

              Voor deze eventuele handopfok kunnen er lades in de ziekenkooi geplaatst worden om het bakje met kuiken(s) te plaatsen.

              Hopelijk hoef ik deze kooi nooit te gebruiken,maar als het nodig zou zijn wil ik wel graag zeker weten dat het goed is,daarom deze aankoop.

              Nogmaals bedankt voor de goede info

              Groeten Rene

              Opmerking


              • #8
                Hallo Medaar, zou je die zin die je getypt heb, nu in gewoon nederlands er neer kunnen zetten.

                Dan begrijp ik misschien wat je bedoelt?

                Groetjes petra.

                Opmerking


                • #9
                  ik snapte ook niet veel van zijn berichtje,maar het zal wel goed bedoeld zijn

                  E mail adres Van Schoemaker heb ik gevonden(universiteit diergeneeskunde)

                  Bij nieuwe informatie zal ik het op het forum vermelden

                  Groeten Rene

                  Opmerking


                  • #10
                    gelukkig molinetie dan ben ik niet de enigste die het niet snapte.hahahaha

                    groetjes petra.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ook ik snap soms een heleboel dingen niet...... Maar daar maak ik me (meestal) niet druk meer over; ik neem de mensen zoals ze zijn en voor de rest zal het mijn tijd wel duren...

                      Hans.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          mooi

                          ziet er heel goed uit, nu maar hopen dat je hem nooit nodig hebt.
                          is het nog gelukt met die vernevelaar ?
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            nog niet.

                            We zijn wel van plan er 1 te kopen(omron) en als het geval zich voordoet ermee te ,,experimenteren,,.

                            Na navraag gedaan te hebben bij diverse vogelartsen en de universiteit Utrecht en informatie te hebben op gezocht in het boek van Harrisons,zijn we er achter gekomen dat de werking van het vernevelen van medicijnen tegen aspergilose niet emperisch(moeilijjk woord) bewezen is.

                            Maar men denkt dat het wel wat toe zou kunnen voegen.

                            De toekomst zal het leren

                            Groeten rene

                            Opmerking

                            Working...
                            X