Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwarming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verwarming

    Ik heb een standaard aluminium voliere met daaraan vast een nachthok bekleed met witte kunststof platen.

    Hoe kan ik dat nachthok verwarmen cq vorstvrij houden?
    Een kachel wordt denk ik veel te warm waardoor de kunststof smelt, of gaat dat zonder problemen.

    Niet verwarmen is denk ik geen optie aangezien ik diverse afrikaantjes in de voliere heb zitten.

    Wie van jullie heeft adviezen?
    Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
    Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

  • #2
    Heel veel vogels zijn prima gewend aan ons klimaat, ik heb goudbuikjes en oranjekaakjes al jaren buiten zonder verwarming.
    Verwarmen is alleen noodzakelijk bij sommige kwetsbare soorten.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Is dat niet een erg grote gok die je dan neemt, door niet bij te verwarmen?
      Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
      Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

      Opmerking


      • #4
        verwarmen

        het ligt er aan of je vogels bij een kweker vandaan komen, die binnen kweekt, of dat ze al buiten gewend zijn. verder zijn er diverse systemen te koop, die speciaal voor in nachthokken zijn. ik heb een verwarming die uit een transformator huisje komt, en die lekker warm word. alleen zitten mijn vogels nooit binnen. ik heb wel alleen europese vogels.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Een grote gok vind ik het niet. Ik denk eerder dat ik per jaar sterkere vogels kweek. Er gaat uiteraard ook hier wel eens een vogeltje dood, maar dat lijkt me volkomen natuurlijk. Alleen sterke exemplaren overleven wat zwaardere tijden.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            gok

            wel zou ik niet gokken met vogels waarvan je niet weet, hoe het gekweekt is, met die prijzen van tegenwoordig.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Wij hebben een antivries-kacheltje gekocht (dat tot maximaal 30 graden kan verwarmen, maar dat is hier niet nodig) en dat wordt aan de buitenkant helemaal niet heet, dus ik denk dat het best kan bij kunststof platen..

              Opmerking


              • #8
                Eventueel net vorstvrij houden is voldoende.
                Is ook prettig voor je zelf i.v.m het bevriezen van drinkwater.
                Zo'n vorstvrijhoud kacheltje is niet groot ,,is 500 watt en is zelfs te koop bij de meeste bouwmarkten (denk ik).Er zit ook een thermostaat op.
                Eventueel zorg je dat er recht achter het apparaat een metalen plaat tegen de wand wordt geschroefd

                Opmerking


                • #9
                  Koud he?

                  Vandaag uitgevlogen buiten:

                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    wat voor ?

                    wat voor vogels zijn dat Ton ? wel laat voor het jaar, of is deze soort het hele jaar door aan het broeden ?
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat is een jong goudbuikje met zijn moeder, een vogel van vorig jaar.
                      Kennelijk vonden ze het nog niet te koud.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        De eerste nachtvorst hebben ze prima doorstaan, ondanks dat er nog geen bijverwarming in zit.
                        De goudbuikjes hebben vannacht geslapen op een tak tussen twee roodkop papegaai amadines...lekker knus, maar waarschijnlijk wel lekker warm.

                        Ik kijk het nog wel even aan voordat ik een kachel in het nachthok ophang.
                        Als de natuur het zo oplost, ga ik me er niet mee bemoeien.
                        Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
                        Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door AntonW
                          De eerste nachtvorst hebben ze prima doorstaan, D
                          Heeft het bij jou dan gevroren? , hier in geldrop was het 3 tot 4 graden boven 0
                          en wat voor kachel gebruik jij in het nachthok?

                          o..ja kan jij met vertellen welke vogel absoluut niet tegen de vorst kunnen?
                          wil namelijk,straks als ik wat er ervaring heb met de vogels die ik nu heb ,wat tropische vogels aan te schaffen. maar moet wel rekening houden met. mijn omstandigheden
                          verwarming in het nachthok, wil ik zo veel mogelijk vermijden.wel is mijn nachthok straks helemaal geisoleerd.hopend dat dit genoeg zal zijn,bij strenge vorst.is dat niet zo ,wil aan een Elstein donkerstraler lamp 150 Watt denken.wat denk jij?

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                            wel is mijn nachthok straks helemaal geisoleerd.hopend dat dit genoeg zal zijn,bij strenge vorst.is dat niet zo ,wil aan een Elstein donkerstraler lamp 150 Watt denken.wat denk jij?
                            Ik zou minimaal denken aan iets met een thermostaat zonder stralingswarmte. Een 150W lamp wordt werkelijk bloedheet, zeker een straler. Een vogel die daar onder gaat slapen kookt weg en valt meteen om als hij daarna naar buiten gaat in de vorst. Gelijkmatige matige verwarming die je net 5 graden hoger in kan stellen dan buiten voor de nacht is veeeeeel veiliger en beter

                            Opmerking


                            • #15
                              Ja, het heeft bij mij woensdag en donderdag bijna 3 graden gevroren.
                              En dat hebben ze dus prima doorstaan.

                              Als er bij mij in het nachthok een kachel komt, zit ik te denken aan een simpele vorstbeschermer. Die zorgt er dan voor dat de temperatuur in het nachthok net iets boven nul blijft. Geen problemen dan met bevriezen van het water etc.
                              Maar ben er dus nog steeds niet uit.

                              Zoals gezegd hebben ze de eerste vorst gehad, en ik heb niet iets kunnen ontdekken aan de vogels waardoor ik direct tot aanschaf van een kachel over ga.
                              Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
                              Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

                              Opmerking

                              Working...
                              X