PDA

Bekijk Volledige Versie : riete achterwand

P.Wijlaars
22-10-2008, 14:12
Hoi,Vogelfreaks

Wie heeft er evaring met riete achterwand in de voliere/vlucht.
soortgelijk als (zie afbeelding)

http://img442.imageshack.us/img442/3605/rietendecoratiemattenad9.jpg (http://imageshack.us)
Geeft dit op ten duur problemen,ivm met ongedierte oa. bloedluis en noem ze maar allemaal even op wat niet in de voliere hoort.of valt dat wel mee. mij voliere is helemaal droog,dus ik denk dat dat wel wat zal schelen.
Groeten, Peter:wave:

AntonW
22-10-2008, 14:22
Erg vervelende ervaring mee. :(
Paar dagen geleden zat er een blauwkop blauwfazantje van mij vast tussen de achterwand en de wilgentenen mat. Dit heeft het mannetje dus helaas niet overleeft.

Hoe hij er tussen heeft weten te komen is mij een raadsel, maar ik hoef de mat niet meer. Hoe mooi het ook staat.

P.Wijlaars
22-10-2008, 14:41
Erg vervelende ervaring mee. :(
Paar dagen geleden zat er een blauwkop blauwfazantje van mij vast tussen de achterwand en de wilgentenen mat. Dit heeft het mannetje dus helaas niet overleeft.

Hoe hij er tussen heeft weten te komen is mij een raadsel, maar ik hoef de mat niet meer. Hoe mooi het ook staat.

Oke, weet ik weer genoeg.jammer leek mij ook wel mooi. maar ja, de vogels mogen er niet onder leiden.
dit boek zal ik maar meteen sluiten.
bedankt voor de informatie

theodoor
23-10-2008, 11:31
je zou die achterwand ook aan de buitenzijde van het gaas kunnen zetten

gerard 6
23-10-2008, 12:21
Het is altijd oppassen met dit soort achterwanden.
Dat het mooi is staat als een paal boven water, maar het heeft ook nadelen.
Ik zelf zou er niet aan beginnen waarom niet nou vanwege het volgende.
Mijn zwager heeft (had) ook zo'n mooie rieten achterwand en dat is slecht bevallen dit jaar. Voorheen helemaal geen problemen mee gehad maar dit jaar een drama.
Het is een grote broedplaats van bloedluis geworden en niet te bestrijden in zo'n rietmat. (teveel gaten en kieren)
Eindconclusie hij heeft alles eruit moeten halen om de plaag weg te krijgen en dat zou toch zonde zijn van al je werk en de jongen.

P.Wijlaars
23-10-2008, 12:51
je zou die achterwand ook aan de buitenzijde van het gaas kunnen zetten

Hellaas,kom aan de achterkant geen gaas.hoogwaarschijnlijk betonplex

P.Wijlaars
23-10-2008, 12:56
Het is altijd oppassen met dit soort achterwanden.
Dat het mooi is staat als een paal boven water, maar het heeft ook nadelen.
Ik zelf zou er niet aan beginnen waarom niet nou vanwege het volgende.
Mijn zwager heeft (had) ook zo'n mooie rieten achterwand en dat is slecht bevallen dit jaar. Voorheen helemaal geen problemen mee gehad maar dit jaar een drama.
Het is een grote broedplaats van bloedluis geworden en niet te bestrijden in zo'n rietmat. (teveel gaten en kieren)
Eindconclusie hij heeft alles eruit moeten halen om de plaag weg te krijgen en dat zou toch zonde zijn van al je werk en de jongen.

daar was ik al bang voor, dus dit boek sluit ik maar, even kijken of er nog een alternatief is.als jij een idee hebt. laat maar wat van je horen.
Ja.. en al dat werk voor niets.en daarbij,zorg voor de vogels staat op nr 1
dan komt pas de verfraaiing van je voliere.

gerard 6
23-10-2008, 13:22
daar was ik al bang voor, dus dit boek sluit ik maar, even kijken of er nog een alternatief is.als jij een idee hebt. laat maar wat van je horen.
Ja.. en al dat werk voor niets.en daarbij,zorg voor de vogels staat op nr 1
dan komt pas de verfraaiing van je voliere.

Hallo Peter
Ik zelf heb de gehele achter en zijwand mat lariks schaaldelen, erg mooi om te zien en hoogwaardig matriaal.
Na mate dat het droger wordt veranderd de kleur als je het onbehandeld laat.
Wel moet je alle kieren dichtmaken, maar mooi is het wel.
Het is een optie.

Hugo
23-10-2008, 13:34
Hallo,

Een aantal van mijn achterwanden in de vluchten zijn van riet/heidematten/boomschors. Op mijn website heb ik wel foto's staan. Ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad en ik kweek Afrikaanse prachtvinken.

Groeten,

Hugo

Adrie Jonkers
23-10-2008, 13:52
Beste Peter, de natuurlijke schoonheid straalt er niet vanaf, maar er bestaan imitatie rieten matten. Vraag mij niet waar deze te koop zijn en vraag ook niet naar het prijskaartje. Groet. Adrie Jonkers.

P.Wijlaars
23-10-2008, 13:54
Hallo,

Een aantal van mijn achterwanden in de vluchten zijn van riet/heidematten/boomschors. Op mijn website heb ik wel foto's staan. Ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad en ik kweek Afrikaanse prachtvinken.

Groeten,

Hugo

mijn complimenten,voor de site en voor de natuulijke inrichtng van je voliere.
zo kan hij bij mij hellaas niet worden.

gerard 6
23-10-2008, 13:55
Hallo
Het is ook niet gezegdt dat je er problemen mee krijgt, maar het is wel het risico vergroten met deze matten

P.Wijlaars
23-10-2008, 13:58
Hallo
Het is ook niet gezegdt dat je er problemen mee krijgt, maar het is wel het risico vergroten met deze matten

nee, maar moet ik het risico nemen , als er ook alternatiefen zijn,die beter zijn?
kan natuurlijk ook voor de rieten wanden plexiglas zetten, maar dan wordt het wel een heeele dure bedoeling.

maar het riet blijft dan wel mooi schoon.

Animal
23-10-2008, 14:16
nee, maar moet ik het risico nemen , als er ook alternatiefen zijn,die beter zijn?
kan natuurlijk ook voor de rieten wanden plexiglas zetten, maar dan wordt het wel een heeele dure bedoeling.

maar het riet blijft dan wel mooi schoon.

Maar dan wordt het wel heel lelijk.

In een buiten volliere kan een riete achterwand helemaal geen kwaad ,volgens mij.
Houte schaaldelen ,van wat voor soort hout dan ook ,zit ook vol met kieren ,,en zelfs kunststof rietmatten zitten vol met kieren.
Wil je een beetje een natuurlijke omgeving maken ,dan zul je altijd kieren houden.

P.Wijlaars
23-10-2008, 14:21
Maar dan wordt het wel heel lelijk.

In een buiten volliere kan een riete achterwand helemaal geen kwaad ,volgens mij.
Houte schaaldelen ,van wat voor soort hout dan ook ,zit ook vol met kieren ,,en zelfs kunststof rietmatten zitten vol met kieren.
Wil je een beetje een natuurlijke omgeving maken ,dan zul je altijd kieren houden.

ik zal er even over nadenken.hier ben ik nog niet uit

P.Wijlaars
24-10-2008, 00:16
Beste Peter, de natuurlijke schoonheid straalt er niet vanaf, maar er bestaan imitatie rieten matten. Vraag mij niet waar deze te koop zijn en vraag ook niet naar het prijskaartje. Groet. Adrie Jonkers.

is ook een optie,natuurlijk, maar daar zal wel een prijskaartje aanhangen
zal is even kijken op het internet.
bedankt voor de tip.

petra
24-10-2008, 16:26
Hallo ik weet niet goed wat betonplex is, maar als je er in kunt schroeven of spijkeren, dan zou ik als ik je was gaas aan de achterkant doen en dan
daar hedera en andere soorten klimmers tegen laten groeien.(wilde wingerd is ook erg mooi hoor).

Zelf heb ik damwand aan de achterkant 10 meter lang en daar staan dus
houten palen tussen en aan die houten palen heb ik zelf gaas geslagen
om de planten tegen te laten klimmen is heel mooi hoor.

Maar goed ik ben een vrouw dus ik weet niet ofdat zoiets ook bij jou kan.

Zelf heb ik aan de buiten kant van een andere ren al 10 jaar lang rietmatten en nog nooit geen last gehad.

Groetjes petra.

P.Wijlaars
24-10-2008, 16:58
Hallo ik weet niet goed wat betonplex is, maar als je er in kunt schroeven of spijkeren, dan zou ik als ik je was gaas aan de achterkant doen en dan
daar hedera en andere soorten klimmers tegen laten groeien.(wilde wingerd is ook erg mooi hoor).

Zelf heb ik damwand aan de achterkant 10 meter lang en daar staan dus
houten palen tussen en aan die houten palen heb ik zelf gaas geslagen
om de planten tegen te laten klimmen is heel mooi hoor.

Maar goed ik ben een vrouw dus ik weet niet ofdat zoiets ook bij jou kan.

Zelf heb ik aan de buiten kant van een andere ren al 10 jaar lang rietmatten en nog nooit geen last gehad.

Groetjes petra.

betonplex is een soort multyplex waar een laag coating,over heen zit, dit voorkomt dat water niet in het hout trekt. ik gebruik het ook voor de bodem in de voliere, gewoon ideaal.bovenkant is antieslip, want als je dat niet doet, loop je de kans je nek te breken.met die houtsnipper erop.
en die planten,hederas en de wilde wingerd is heel mooi,mmar ik wou het iets rustiger houden, er komen bij wel planten in maar niet de hele achterwand bedekt.en die rietmatten he?, tja moet ik toch nog even over na denken.

wessellouw
24-10-2008, 18:18
Hallo:

Zomaar een opmerking.

Is het echt nodig om als iemand antwoord geeft, het voorgaande bericht integraal te citeren?

Niemand hoeft toch één bericht verschillende keren te lezen?
Een volledig citaat neemt bandbreedte weg op het net en vervuilt het forum onnodig.

Ik wil niet in de schoenen van de moderator stappen of wetten opleggen, maar vind mijn redenering gewoon logisch en ruimte besparend.

Wessel van der Veen.

Henk3
24-10-2008, 21:09
ik weet het ben gek Gelukkig.:)

Henk3
24-10-2008, 21:15
niemand heeft hier een opmerking overgemaakt Er zijn al meerdere opmerkingen over gemaakt Peter maar jij leest er denk ik wat al te gemakkelijk overheen.

ben de eerste die hier aan mee wil werken.
Nou Peter, de meeste forumgangers werken er al lang aan mee. Dus de eerste?

Niet meer doen dus.

medaar
24-10-2008, 22:47
Gelukkig.:)

ik nog veel meer

Henk3
24-10-2008, 23:53
Hee Peter, beetje incasseren kan geen kwaad. We nemen je niks kwalijk maar proberen je wel een beetje te sturen. Hoe het wel of beter niet moet.
Je bent erg antousiast bezig. Op zich kan dat helemaal geen kwaad. Neem daarom de adviesjes een beetje ter harte en het komt allemaal wel goed.
Je bent welkom.

Henk3
25-10-2008, 00:06
Peter wij allen zijn hier een keer voor de eerste keer gekomen en hebben ook allemaal een beetje aangeleerd. Ook van de andere forumleden kun je dingen leren en elk forum heeft zijn regels. Zo ook dit forum. Nou de ruimte krijg je wel. Ga lekker door met tekst en fotomateriaal. Goed weekend.

Animal
25-10-2008, 11:20
weltrusten, henk

Er zijn hier heel wat meer mensen die ellelangen stukken quoten .
Alleen als je erg veel post ,dan valt dat ook erg op.