Mededeling

Collapse
No announcement yet.

riete achterwand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • riete achterwand

    Hoi,Vogelfreaks

    Wie heeft er evaring met riete achterwand in de voliere/vlucht.
    soortgelijk als (zie afbeelding)


    Geeft dit op ten duur problemen,ivm met ongedierte oa. bloedluis en noem ze maar allemaal even op wat niet in de voliere hoort.of valt dat wel mee. mij voliere is helemaal droog,dus ik denk dat dat wel wat zal schelen.
    Groeten, Peter

  • #2
    Erg vervelende ervaring mee.
    Paar dagen geleden zat er een blauwkop blauwfazantje van mij vast tussen de achterwand en de wilgentenen mat. Dit heeft het mannetje dus helaas niet overleeft.

    Hoe hij er tussen heeft weten te komen is mij een raadsel, maar ik hoef de mat niet meer. Hoe mooi het ook staat.
    Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
    Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

    Opmerking


    • #3
      een gewaarschuwd man telt voor 2

      Oorspronkelijk geplaatst door AntonW
      Erg vervelende ervaring mee.
      Paar dagen geleden zat er een blauwkop blauwfazantje van mij vast tussen de achterwand en de wilgentenen mat. Dit heeft het mannetje dus helaas niet overleeft.

      Hoe hij er tussen heeft weten te komen is mij een raadsel, maar ik hoef de mat niet meer. Hoe mooi het ook staat.
      Oke, weet ik weer genoeg.jammer leek mij ook wel mooi. maar ja, de vogels mogen er niet onder leiden.
      dit boek zal ik maar meteen sluiten.
      bedankt voor de informatie

      Opmerking


      • #4
        je zou die achterwand ook aan de buitenzijde van het gaas kunnen zetten

        Opmerking


        • #5
          Oppassen

          Het is altijd oppassen met dit soort achterwanden.
          Dat het mooi is staat als een paal boven water, maar het heeft ook nadelen.
          Ik zelf zou er niet aan beginnen waarom niet nou vanwege het volgende.
          Mijn zwager heeft (had) ook zo'n mooie rieten achterwand en dat is slecht bevallen dit jaar. Voorheen helemaal geen problemen mee gehad maar dit jaar een drama.
          Het is een grote broedplaats van bloedluis geworden en niet te bestrijden in zo'n rietmat. (teveel gaten en kieren)
          Eindconclusie hij heeft alles eruit moeten halen om de plaag weg te krijgen en dat zou toch zonde zijn van al je werk en de jongen.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door theodoor
            je zou die achterwand ook aan de buitenzijde van het gaas kunnen zetten
            Hellaas,kom aan de achterkant geen gaas.hoogwaarschijnlijk betonplex

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
              Het is altijd oppassen met dit soort achterwanden.
              Dat het mooi is staat als een paal boven water, maar het heeft ook nadelen.
              Ik zelf zou er niet aan beginnen waarom niet nou vanwege het volgende.
              Mijn zwager heeft (had) ook zo'n mooie rieten achterwand en dat is slecht bevallen dit jaar. Voorheen helemaal geen problemen mee gehad maar dit jaar een drama.
              Het is een grote broedplaats van bloedluis geworden en niet te bestrijden in zo'n rietmat. (teveel gaten en kieren)
              Eindconclusie hij heeft alles eruit moeten halen om de plaag weg te krijgen en dat zou toch zonde zijn van al je werk en de jongen.
              daar was ik al bang voor, dus dit boek sluit ik maar, even kijken of er nog een alternatief is.als jij een idee hebt. laat maar wat van je horen.
              Ja.. en al dat werk voor niets.en daarbij,zorg voor de vogels staat op nr 1
              dan komt pas de verfraaiing van je voliere.
              __________________
              Groeten,

              Opmerking


              • #8
                Lariks

                Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                daar was ik al bang voor, dus dit boek sluit ik maar, even kijken of er nog een alternatief is.als jij een idee hebt. laat maar wat van je horen.
                Ja.. en al dat werk voor niets.en daarbij,zorg voor de vogels staat op nr 1
                dan komt pas de verfraaiing van je voliere.
                __________________
                Groeten,
                Hallo Peter
                Ik zelf heb de gehele achter en zijwand mat lariks schaaldelen, erg mooi om te zien en hoogwaardig matriaal.
                Na mate dat het droger wordt veranderd de kleur als je het onbehandeld laat.
                Wel moet je alle kieren dichtmaken, maar mooi is het wel.
                Het is een optie.
                mvg Gerard 6

                Opmerking


                • #9
                  Hallo,

                  Een aantal van mijn achterwanden in de vluchten zijn van riet/heidematten/boomschors. Op mijn website heb ik wel foto's staan. Ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad en ik kweek Afrikaanse prachtvinken.

                  Groeten,

                  Hugo
                  Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Rieten matten

                    Beste Peter, de natuurlijke schoonheid straalt er niet vanaf, maar er bestaan imitatie rieten matten. Vraag mij niet waar deze te koop zijn en vraag ook niet naar het prijskaartje. Groet. Adrie Jonkers.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hugo
                      Hallo,

                      Een aantal van mijn achterwanden in de vluchten zijn van riet/heidematten/boomschors. Op mijn website heb ik wel foto's staan. Ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad en ik kweek Afrikaanse prachtvinken.

                      Groeten,

                      Hugo
                      mijn complimenten,voor de site en voor de natuulijke inrichtng van je voliere.
                      zo kan hij bij mij hellaas niet worden.

                      Opmerking


                      • #12
                        Riette achterwand

                        Hallo
                        Het is ook niet gezegdt dat je er problemen mee krijgt, maar het is wel het risico vergroten met deze matten
                        mvg Gerard 6

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                          Hallo
                          Het is ook niet gezegdt dat je er problemen mee krijgt, maar het is wel het risico vergroten met deze matten
                          nee, maar moet ik het risico nemen , als er ook alternatiefen zijn,die beter zijn?
                          kan natuurlijk ook voor de rieten wanden plexiglas zetten, maar dan wordt het wel een heeele dure bedoeling.

                          maar het riet blijft dan wel mooi schoon.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                            nee, maar moet ik het risico nemen , als er ook alternatiefen zijn,die beter zijn?
                            kan natuurlijk ook voor de rieten wanden plexiglas zetten, maar dan wordt het wel een heeele dure bedoeling.

                            maar het riet blijft dan wel mooi schoon.
                            Maar dan wordt het wel heel lelijk.

                            In een buiten volliere kan een riete achterwand helemaal geen kwaad ,volgens mij.
                            Houte schaaldelen ,van wat voor soort hout dan ook ,zit ook vol met kieren ,,en zelfs kunststof rietmatten zitten vol met kieren.
                            Wil je een beetje een natuurlijke omgeving maken ,dan zul je altijd kieren houden.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                              Maar dan wordt het wel heel lelijk.

                              In een buiten volliere kan een riete achterwand helemaal geen kwaad ,volgens mij.
                              Houte schaaldelen ,van wat voor soort hout dan ook ,zit ook vol met kieren ,,en zelfs kunststof rietmatten zitten vol met kieren.
                              Wil je een beetje een natuurlijke omgeving maken ,dan zul je altijd kieren houden.
                              ik zal er even over nadenken.hier ben ik nog niet uit

                              Opmerking

                              Working...
                              X