Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese kwartelkuikentjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Chinese kwartelkuikentjes

    Hallo

    Ik heb sinds zaterdag chinese kwartelkuikens
    en lopen in de voliere op de grond
    nu heb ik gister sivo start gehaald
    in de voliere zitten dus kanarie's
    die dat voer natuurlijk ook gaan eten
    nu is mijn vraag kan dat kwaad of zou ik de kwartels
    met kuikens apart moeten zetten.
    Mijn volgende vraag is moeten ze onder een warmte lamp
    want ze voelen nog gewoon warmpjes aan en zitten ook
    continu bij de hen en de haan onder de vleugels.

    Ik hoor het graag.

    Gr.Bianca

  • #2
    Ik weet niet precies wat sivo-start is ,maar je kunt ze ook net zo goed normaal kracht-ei voer geven.
    Daar zijn bij mij de kwartels goed groot van geworden.
    Als de jonge kwarteltjes gewoon bij de ouders zitten is ook een warmte lamp helemaal niet nodig. Het hennetje houd ze warm ,en zal dat best lang blijven doen.
    Pas wel goed op met de drinkbak ,,want zo'n klein hommeltje is zo verdronken.
    Bij mij is er zelfs een op de eerste dag verdronken in een ontbijtbordje water.
    Ik beb daarna metteen een laagje aquarium grind in dat bordje gedaan ,zodat de waterdiepte nog minder is.

    Opmerking


    • #3
      tip

      je kunt ze ook kuikevoer geven gaat ook heel goed.
      Als je een drink schaaltje hebt dan kun je de bodem ook bedekken met knikkers zodat ze niet verdrinken.
      Ik weet niet hoe groot de mazen zijn van je gaas,want in het begin hebben ze niet veel ruimte nodig op er tussenuit te piepen.
      Het zou heel jammer zijn want het is erg leuk om die kleintjes in de voliere te hebben.
      Succes
      Met vriendelijke vogelgroeten, Richard
      website: http://members.home.nl/vogeltrek/

      Opmerking


      • #4
        Chinese dwergkwartel kuikens

        Bedankt voor de tips
        Ik heb eergister 1 kuiken dood aangetroffen en gister
        nu lopen er nog drie rond in de voliere en dat nog steeds zonder
        warmtelamp.
        Het enige wat ik heb gedaan is de voliere aan de achterkant en zijkanten
        met flexiglas dicht gemaakt en aan de voorkant voor de helft met bubbelplastick.
        Dus ik ben benieuwd of de kuikentjes het overleven want ik neem aan
        dat als ze nu zonderlamp kunnen overleven vanaf zaterdag dat ze het nu ook wel zullen halen.

        Gr.Bianca

        Opmerking


        • #5
          Zolang ze nog onder de hen kruipen zullen ze het best redden.
          Ligt er een jong op de grond, denk dan niet te snel dat hij dood is.
          Neem hem dan in je handen en rustig blazen. Hiermee worden ze weer warmen en heb je nog een kans dat hij het verder red.

          Houden de ouders ze niet genoeg warm zet dan de jongen apart met een warmte lamp, een bakje sivo start en wat water. (geen zandbodem).
          Groeten,

          Arjan

          Opmerking


          • #6
            Ik vond vanochtend ook 4 jonge kuikens in de buitenvoliere, heb ze samen met de moeder apart gezet. Nadat ik 2 uurtjes later weer eens ging kijken lagen er 2 dood, tenminste dat dacht ik. Nadat ik ze naar binnen heb gebracht en met pipet wat water heb gegeven knapte ze aardig op. Heb moeder en de andere 2 jongen ook maar binnen gehaald en ze doen het nu alle vier goed. Prachtig gezicht die kleintjes onder moeder.

            Gr. Erik

            Opmerking


            • #7
              Warmtelamp

              Hallo

              Ik heb inmiddels van de 5 kuikens nog 2 over.
              Ik heb ze nog steeds in buiten in de voliere zitten zonder
              warmtelamp(dit omdat ik er geen heb)
              Nu gaat het volgens de voorspellingen deze week vriezen,maarik neem aan
              dat ik nu geen warmte lamp meer hoef te halen of zo het nog wel verstandig zijn.
              De 2 kukentjes die over zijn zie je al pennen krijgen bij de
              vleugels,maarja had die laaste die dood ging ook en dacht daarvoor nog oooh
              het komt wel goed met deze laatste drie.
              Zou iemand mij dat even willen laten weten wat betreft die lamp of het nog nut heeft.

              Gr.Bianca

              Opmerking


              • #8
                noodoplossing

                Eventueel zou je een klein (majonaise) emmertje kunnen nemen en daarin een gaatje in de bodem maken waar een fitting in kan. Dikke fitting er in en een goede snoer met stekker er aan doen. Lampje er in en hang het vervolgens een centimeter of 10 ongeveer boven de bodem van je hok. Dit geeft warmte genoeg af voor iets bijverwarming aan die paar kuikentjes. Nadeel is dat het ook licht afgeeft. Maar je kan wel iets donkers om het emmertje doen. Zorg wel dat het niet in de fik kan vliegen door aanraking met de lamp.

                Een warmtelamp is uiteraard beter maar dit kan als noodoplossing wel voldoen.
                Zo heb ik ze ook wel eens groot gekregen.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Warmtelamp

                  Moet zo'n warmte lamp of een andere soort lamp (noodoplossing)
                  dan de hele dag aan staan of is dat allen voor s'nachts ?
                  Ik zelf zou denken een hele dag.
                  En kan dat geen kwaad voor de kanarie's die erin zitten,want het is maar een verrijdbare voliere ?
                  Sorry voor al deze vragen hoor,maar is voor mij de 1ste keer,
                  en vindt het zo sneu als het er geen overleeft van de kuikentjes.

                  Gr.Bianca

                  Opmerking


                  • #10
                    lamp aan

                    Ja dan zou ik hem de hele dag en ook nacht aan doen.

                    Een 25 watt lampje er in zal al wel voldoende zijn. Je andere vogels zullen er niet zoveel hinder van hebben denk ik want die zitten meer naar boven. Daarom opperde ik ook om het emmertje wat donker te maken.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Je hebt het over een "verrijdbare volliere"
                      Dan is hij ook niet zo erg groot.
                      Zulke kooien zijn ook meestal bedoeld om binnen te zetten (denk ik)
                      Als hij niet zo groot is ,dan moet het ook mogelijk zijn om langs de onderkant ,aan de buitenkant een strook doorzichtig plastic te spannen ,zodat ze ook al meer beschutting hebben.

                      Opmerking


                      • #12
                        zet ook een hokje neer op de grond van de volliere

                        Opmerking


                        • #13
                          temperatuur

                          Hallo

                          Hoe warm mag de temperatuur uiterlijk zijn en
                          hoe hoog moet de lamp van de grond afhangen ?
                          Wat een vragen heb ik toch allemaal.

                          Gr.Bianca

                          Opmerking


                          • #14
                            hmhm

                            zo laat nog op het jaar. zitten die dan met een vloer verwarming.??? heb veel bedenkingen met je vraag ze. als dat waar is ??? zitten ze in een serre. kweek al meer dan 46 jaar vogels ze, zo koud , en natuur broedt van een kwartel. ???????

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo Bianca om te beginnen blijf sivo start geven er is niets beters voor kwartels.
                              en die kanaries kunnen er wel tegen hoor.
                              En kun je die verrijdbare voilierre niet binnen zetten?

                              En anders echt een warmtelamp gaan halen hoor, het wordt echt te koud voor ze, ze hebben nog geen vet genoeg om te overleven hoor.

                              en als jij natuurbroed heb zul je dit vaker mee maken.
                              probeer nu de eitjes weg te halen als ze er weer leggen.

                              wat die lamp betreft je moet hem zo hoog hangen dat ze er onder blijven.
                              gaan ze er onder uit hang hij te laag.

                              je heb ook lampen met 2 standen erop is ook erg handig.

                              en als je nog vragen heb, gewoon doen hoor geef niets om elkaar op deze manier te kunnen helpen.

                              heb zelf ook natuur broed en ook ik leg ze onder de lamp omdat mijn voilierre
                              te groot is om helemaal dicht te maken.

                              is zo'n 35 vierkante meter dus je snap wel onder de lamp is goedkoper he
                              dan allles dicht maken.

                              groetjes petra.

                              Opmerking

                              Working...
                              X