Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N' Dagien Oet In Drenthe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • N' Dagien Oet In Drenthe

    Op 25 oktober wordt er voor de 3de maal een Open Eendaagse Tentoonstelling georganiseerd voor Europese Cultuurvogels, Hybriden (1 van de ouders moet Europees zijn) en aanverwante soorten in Geesbrug (Drenthe) in het dorpshuis De Tiphof, Lindelaan 2.

    Deze dag is samen met de clubdag van de SEC. Tijdens de keuring van de vogels verzorgt Piet Onderdelinden een diapresentatie van Europese Cultuur Vogels, zeker de moeite waard.

    U kunt nog inschrijven, wij verwachten over de 275 vogels.

    Deze dag mag u niet missen.


    Er zijn boodschappenmanden te winnen met een waarde van € 50,00 voor de beste:
    - Zaadeter
    - Insekteneter
    - Mutant
    - hybride
    - Aanverwante soort
    - mooiste showkooi

    U bent van harte welkom namens de organistatie,

    Gespreksgroep Groningen, Drenthe en kop van Overijssel

    Voor inlichtingen kunt u bellen of mailen naar:
    Telefoon: 06-30834142
    Mail: williekuijpens@hotmail.com

  • #2
    Heb er ff een kijkje genomen

    Piet leuke presentatie voor zover ik het heb kunnen zien.

    Helaas had ik geen tijd om de vogels op de show even te bekijken. Jammer.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Leuk dat je er was Henk. Er zaten fraaie vogels in een mooie sortering. Ik vond het erg gezellig in Drente.
      mvrgr

      Piet

      Opmerking


      • #4
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Ja, het is een regio met een hoog niveau. Van de 5 algemeen kampioenen van de landelijke shows van de SEC die ik liet zien zaten er 4 in de zaal. Werk aan de winkel dus voor de andere regio's. Van fotograferen is het niet gekomen. Komt straks wel weer in Rosmalen. Jammer want er zaten fraaie vogels!
          "t was voor ons een leuk Dagien Oet in Drente.
          mvrgr

          Piet

          Opmerking


          • #6
            Onze gespreksgroep had vorig jaar ook het gespreksgroepsklassement gewonnen op de SEC show te Rosmalen, wij gaan dit jaar daar weer onze best voor doen. We zullen eens laten zien dat ze boven de rivieren ook mooie Europese Cultuur Vogels kunnen kweken.

            Ik wil de inzenders, bezoekers, vrijwilligers, sponsers, SEC bestuur, BEC bestuur, keurmeesters en Piet bedanken voor deze geslaagde dag. Volgend jaar wordt ie gehouden op zaterdag 24 oktober 2009, zet die datum maar vast in jullie agenda.

            Opmerking


            • #7
              Dat de leden van de gespreksgroep Groningen, Drenthe en de kop van Overijssel mooie Europese Cultuur Vogels en Hybride kunnen kweken hebben we weer bewezen op de Nationale Cultuurvogelshow 2008 te Rijssen, georganiseerd door de Cultuurvogelclub A.N.B.v.V en regio 2 S.E.C. N.B.v.V.

              Winnaar Klassement 5 beste vogels: Rene Schonewille 460 punten
              Beste Stam+Stel+Enkeling: Rene Schonewille 650 punten
              Mooiste Wildkleur: Rene Kleine, Kleine Barmsijs 93 pnt + Bondsmedaille
              Mooiste Mutant: Willie Kuijpens, Kleine Barmsijs Bruin Donkerfactorig 93 pnt
              + Bondsmedaille
              Mooiste Hybride: Theo Groen, Putter x kanarie 92 pnt + Bondsmedaille
              Derby Kampioen: Geiko Reder, Grote Goudvink Wildkleur Man 93 pnt

              Dit beloofd wat voor de S.E.C. show te Rosmalen.

              Heren, gefeliciteerd.

              Opmerking

              Working...
              X