Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer bijverwarmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wanneer bijverwarmen

    Hier is een hele discussie aan de gang met de vraag wanneer moet je kanaries bij verwarmen. De rede is: Een kennis van ons heeft vorig jaar met de winter de kanaries wel buiten gahad in de voliere maar niet bijverwarmd en ze leven nog altijd. Mijn vader zit al elke keer de verwarming aan te zetten en ik trek elke keer de verwarming eruit de rede ik vind het nog niet koud genoeg. Dus met hoeveel graden moet je een eigenlijk dichte voliere bijverwarmen in de winter is dat met een paar graden vorst of moeten we het al met 5 graden boven 0 wie kan me hiermee helpen want begin deze discussie zo langzamerhand zat te worden na bijna 7 jaar.

  • #2
    bijverwarmen

    Hoi, Bondje
    volgens mij is bijverwarmen niet nodig , zeker niet als je een goed nachthok hebt wat tochtvrij is,of je kanarie's moeten niet winterhard zijn.dan is het ff oppassen.Ik begrijp je vader wel ,bezorgd voor zijn dieren, zou ik ook zij.
    maar in principe is dat niet nodig in dit geval , zeker niet als het niet gaat vriezen.en dat is in dit landje lang geleden dat het hard gevroren heeft ,het klimaat veranderd nogal in dit land
    over 10 jaar groeien hier plambomen,hahahaha
    Groeten, Peter

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
      Hoi, Bondje
      volgens mij is bijverwarmen niet nodig , zeker niet als je een goed nachthok hebt wat tochtvrij is,of je kanarie's moeten niet winterhard zijn.dan is het ff oppassen.Ik begrijp je vader wel ,bezorgd voor zijn dieren, zou ik ook zij.
      maar in principe is dat niet nodig in dit geval , zeker niet als het niet gaat vriezen.en dat is in dit landje lang geleden dat het hard gevroren heeft ,het klimaat veranderd nogal in dit land
      over 10 jaar groeien hier plambomen,hahahaha
      Groeten, Peter

      Dus met andere woorden zolang het hier geen 10 a 15 graden vriest kan je ze gewoon onverwarmd laten zitten?? Of begrijp ik dat verkeerd??

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bondje01
        Dus met andere woorden zolang het hier geen 10 a 15 graden vriest kan je ze gewoon onverwarmd laten zitten?? Of begrijp ik dat verkeerd??
        Klopt , en als je kanarie's winterhard zijn, dus altijd buiten gehuisvest, en natuurlijk een tochtvrij nachthok of voliere

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
          Klopt , en als je kanarie's winterhard zijn, dus altijd buiten gehuisvest, en natuurlijk een tochtvrij nachthok of voliere
          Ja ze zijn al 3 jaar buiten zo ie zo als het al niet langer is weet eig. niet sinds wanneer we de voliere hebben, maar goed hopelijk komt deze discussie hier ten einde tuis. Thnx voor de info

          Opmerking


          • #6
            My pleasure
            maar een discussie is altijd leuk

            Opmerking


            • #7
              Hallo Bondje,

              Een kanarie kan "vorst verdragen" tot een temperatuur van ongeveer
              -5 graden.
              komt de temperatuur daaronder zou ik toch echt wel beginnen met bijverwarmen ondanks een tochtvrij nachthok.
              hou er wel rekening mee dat het water in je hok niet bevriest.
              dat is eigenlijk voor mij de enige reden dat ik bijverwarm.

              Groeten John

              Opmerking


              • #8
                kan wel hoeft niet

                Hallo

                Als de vogels vrij kunnen beschikken over het nachthok en het is tochtvrij hoef je in principe niet bij te verwarmen. De kanarie's van tegenwoordig zijn aardig tot goed winterhard.
                Je kunt natuurlijk als het wel hard gaat vriezen (wat ik niet meer zie gebeuren tegenwoordig) altijd tot net boven nul verwarmen.
                Toen ik nog kanarie's had ging er soms is een keer 1 naar binnen als het koud was, maar de meesten niet.
                Tot nu is het nachthok hier zo goed als overbodig want ze maken er tot nu toe bijna geen gebruik van. Op het snoepen van spinnetjes na dan die binnen zitten, maar dan houdt het ook hard op hier.
                mvg Gerard 6

                Opmerking


                • #9
                  Bij verwarmen doe je eerder voor jezelf dan voor de vogels.
                  Het is natuurlijk wel prettig als je in je vogel nachthok komt en het is er niet te koud.
                  Het is eigenlijk alleen maar nodig om het water vorstvrij te houden.
                  Het hok mag gerust rond het vriespunt zijn.
                  Het wordt anders als het weken aan een stuk 10 graden zouw vriezen ,maar dat komt hier tegenwoordig nooit meer voor.

                  Opmerking


                  • #10
                    Bijverwarmen

                    Ik heb mijn waterslagers altijd buiten zitten,vorst of geen vorst.
                    Zelfs bij vorst zitten er altijd een aantal buiten te slapen,ze kunnen wel naar binnen als ze dat willen
                    Dit nachtverblijf is niet verwarmd,alleen de flessen met water worden bij vorst verwarmd.
                    Zodra de temperatuur boven nul is krijgen ze ook gewoon badwater in de ochtend.
                    Wel hang ik er een extra fles raapzaad in en een stukje ongezouten varkensspek.

                    De sterkste zullen het halen, een natuurlijke selectie dus.
                    Tot nu toe is er nog nooit 1 uitgevallen.

                    Zie fotos van mijn voliere: http://waterslagerzangkanarie.web-log.nl/mijn_weblog/
                    http://waterslagerzangkanarie.web-log.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      varkensspek

                      Wel hang ik er een extra fles raapzaad in en een stukje ongezouten varkensspek.

                      dit vraagt om opheldering, een fles raapzaad, dan denk ik aan een voederfles met daarin alleen raapzaad ? maar die ongezouten varkensspek, wil je mij eens vertellen waarom je dat doet ?
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                        Wel hang ik er een extra fles raapzaad in en een stukje ongezouten varkensspek.

                        dit vraagt om opheldering, een fles raapzaad, dan denk ik aan een voederfles met daarin alleen raapzaad ? maar die ongezouten varkensspek, wil je mij eens vertellen waarom je dat doet ?

                        Waarschijnlijk zodat de vogels wat extra vet worden en zo beter tegen de kouw bestand zijn.
                        Vroeger werd er ook een beetje levertraan door het voer gedaan ,en vetbollen in de volliere gehangen (die je ook aan de vogels in het wild geeft)

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb mijn kanaries nog nooit bijverwarmd. Je moet ze natuurlijk niet zo
                          van binnen naar buiten doen als het koud is. Als het vriest wat druivensuiker
                          in het drinkwater. Wat extra raapzaad. Wat AD druppels. Geen groente of
                          fruit. Geen badwater .Bij strenge tot zeer strenge vorst hang ik jute zakken voor het nachthok.
                          Nou ja met de vorst valt het de laatste jaren wel mee.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            vraagje

                            Hoi,vogelfraeks

                            Ik heb een vraagje, in mijn nachthok.zit een gat van ongeveer 30X20
                            dat gat is voor , dat ze kunnen overvliegen van voliere naar het nachthok en terug natuurlijk.
                            nu kom ik tot de conclusie, dat dat gat wat groot is , komt toch nog veel kou naar binnen toe.
                            en het luikje s'nachts sluiten als het flink vriest , lijkt me niet slim.weet jij een oplossing.ik heb zelf wel een ideetje maar weet niet of dat voldoet

                            Opmerking


                            • #15
                              Er moet natuurlijk wel altijd frisse lucht kunnen blijven komen in het nachthok.

                              Opmerking

                              Working...
                              X