Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting in nachthok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verlichting in nachthok

    Jaaaaaa ...ik weet het, ik ben fanatiek,
    ik wil ook nog verlichting in mijn nachthok en later in de vlucht,natuurlijk wel met tijdklok
    wie kan mij vertellen of dat goed is of niet.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
    Jaaaaaa ...ik weet het, ik ben fanatiek,
    ik wil ook nog verlichting in mijn nachthok en later in de vlucht,natuurlijk wel met tijdklok
    wie kan mij vertellen of dat goed is of niet.
    In de vlucht moet geen licht.
    Alleen in het nachthok is voldoende ,,en dan wel zo met de tijdklok dat het heeeel langzaam uit gaat ,,,en dan leifst ook nog een heeeel zwak nacht lampje ,zodat de vogels bij verstoring s'nachts hun stok weer kunnen vinden.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
      In de vlucht moet geen licht.
      Alleen in het nachthok is voldoende ,,en dan wel zo met de tijdklok dat het heeeel langzaam uit gaat ,,,en dan leifst ook nog een heeeel zwak nacht lampje ,zodat de vogels bij verstoring s'nachts hun stok weer kunnen vinden.
      had al al begrepen van henk3
      maar toch bedankt
      Groeten uit Geldrop.
      Peter

      Opmerking


      • #4
        dit is natuurlijk ook wel leuk.

        RIMO dimmer voor gloeilampen 250 Watt € 59,00





        RIMO dimmer voor gloeilampen 250 Watt.
        Deze dimmer bootst zonsopgang en -ondergang natuurgetrouw na.
        Hiermee brengt u rust in uw dierenverblijf. Minder stress bevordert de algehele gezondheid van de dieren.

        De rimo 250 werkt in combinatie met een schakelklok.Zodra de dimmer stroom krijgt van de schakelklok, gaan de gloeilampen langzaam sterker branden. De lampen zijn na ca. 25 minuten op volle sterkte. Zodra de schakelklok uitschakelt, gaan de gloeilampen langzaam afdimmen. Indien gewenst kunt u de lampen tot een lage stand laten afdimmen.Hierdoor blijft gedurende de nacht een waakverlichting actief. "Dimtijd max. 25 minuten;" Dimt uitsluitend gloeilampen (max. 250 Watt), geen tl, halogeen of spaarlampen. Indien u deze lampen gebruikt, sluit ze dan aan op een tweede schakelklok.

        Wanneer u alles met 1 dimmer wilt regelen is de RIMO 2000 een optie.
        2 jaar garantie.

        of deze voor de vogelsliefhebbers met veel centjes.

        RIMO 2000 digitale dimmer gloeilampen + TL € 249,00

        RIMO 2000 digitale dimmer gloeilampen + TL.
        Deze dimmer bootst zonsopgang en -ondergang natuurgetrouw na.
        Hiermee brengt u rust in uw dierenverblijf.
        Minder stress bevordert de algehele gezondheid van de dieren. Dimt gloeilampen en schakelt tl's. Nederlands geprogrammeerd, zeer gemakkelijk in gebruik. Verlengen van dagen binnen enkele seconden geregeld. Voor max. 1000 Watt aan verlichting. Nauwkeurigheid 1 minuut. Bij stroomuitval loopt klok door. 5 jaar garantie.

        Opmerking


        • #5
          Leuk peter alleen een beetje duur, de 2e bedoel ik,die van mij kost 75 euro en schakelt ook tl's en dimt ook.
          Deze staat vaak op marktplaats en is van Bakker uit urk geloof ik me te herinneren en werkt prima.
          makkelijk in gebruik en bootst zonopgang na en schakelt dan de tl in en de gloeilamp gaat uit en 's avonds vice versa.

          maar daar is al en topic over iets met verlichting een tijdje terug.
          mvg,
          kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            type en merk?

            welk type heb jij , want de bovenste is volgens mij alleen voorgloeilampen
            en gloeilampen gaan eruit he? dus daar heb ik eigelijk niks aan

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
              welk type heb jij , want de bovenste is volgens mij alleen voorgloeilampen
              en gloeilampen gaan eruit he? dus daar heb ik eigelijk niks aan
              Ik heb als nachtlampje een lamp van 1 watt.
              Ziet er uit als een gloeilamp ,maar er zit een (of meerdere ) led's in.
              Geeft genoeg licht voor in de nacht ,,en kost dus bijna geen stroom.

              Opmerking


              • #8
                en dat is heeeeel belangrijk.

                We moeten allemaal aan het mileu denken ,
                en led dat is ook een goed idee.
                Ik hou het in mijn achterhoofd.
                bedankt voor de tip.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Ik heb als nachtlampje een lamp van 1 watt.
                  Ziet er uit als een gloeilamp ,maar er zit een (of meerdere ) led's in.
                  Geeft genoeg licht voor in de nacht ,,en kost dus bijna geen stroom.
                  Hallo Animal,
                  hierbij een aantal vragen:

                  laat je het lampje de hele nacht branden of zit deze ook op een tijdklok?
                  waar heb je dat lampje aangeschaft?

                  alvast bedankt voor je antwoord

                  Groeten John

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik laat het lampje van 1 watt de hele nacht branden . Dat is gemakkelijk als de vogels om de een of andere reden verschrikken ,dan kunnen ze toch hun stok weer terug vinden.
                    Het is een lamp van Philips ,kost ongeveer 6 euro ,en ziet er uit als een normale gloeilamp. Op de lamp staat de tekst "Philips Deco Led" (deco cool white led)
                    In een goede verlichting/elekro zaak zullen ze deze lamp vast wel hebben.
                    Ze zijn er wel in verschillende kleurentinten ,,en zelfs een die konstant van kleur wisseld ,,dus let op dat je wel de goede koopt ( warm wit ,of koel wit)

                    Opmerking


                    • #11
                      verlichting

                      bij mijn voliere buiten, daar staat in de tuin op een meter of 3, een lamp die s`avonds aan gaat en de hele nacht blijft branden, de vogels die opschrikken, kunnen dan wel de slaapplaats weer terug vinden. in het nachthok gaat er een lamp aan voor het duister word, en die gaat langzaam uit, als het donker is.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                        Leuk peter alleen een beetje duur, de 2e bedoel ik,die van mij kost 75 euro en schakelt ook tl's en dimt ook.
                        Deze staat vaak op marktplaats en is van Bakker uit urk geloof ik me te herinneren en werkt prima.
                        makkelijk in gebruik en bootst zonopgang na en schakelt dan de tl in en de gloeilamp gaat uit en 's avonds vice versa.

                        maar daar is al en topic over iets met verlichting een tijdje terug.
                        mvg,
                        kingfisher
                        weet jij ook of die geschikt is voor hallogeenlampen?

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                          weet jij ook of die geschikt is voor hallogeenlampen?

                          Je kunt beter in je nachthok geen halogeen lampen gebruiken .
                          Deze worden heel erg warm.,als er een veertje op valt kun je zelfs brand krijgen en zijn ook niet energie zuinig.
                          De beste verlichting is een tl buis(je)

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                            Je kunt beter in je nachthok geen halogeen lampen gebruiken .
                            Deze worden heel erg warm.,als er een veertje op valt kun je zelfs brand krijgen en zijn ook niet energie zuinig.
                            De beste verlichting is een tl buis(je)
                            Ja weet ik, maar ik il hem ook voor andere doeleinden gebruiken.

                            Opmerking


                            • #15
                              dimmer tijdklok

                              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                              In de vlucht moet geen licht.
                              Alleen in het nachthok is voldoende ,,en dan wel zo met de tijdklok dat het heeeel langzaam uit gaat ,,,en dan leifst ook nog een heeeel zwak nacht lampje ,zodat de vogels bij verstoring s'nachts hun stok weer kunnen vinden.
                              Hoe kom ik aan zo"n klok
                              wil hem als verrassing voor mijn man kopen
                              Cintha

                              Opmerking

                              Working...
                              X