Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nachthok geplaats

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nachthok geplaats

    Hele klus maar met een beetje hulp van m'n buurman was het zo gepiept
    als je een mening hebt over de inrichting van het nachthok, hoor ik het graag.
    ik ben niet kritiek gevoelig.
    en ben heel leergierig
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Complimenten

    Ziet er netjes uit, ik zou er maar geen vogels in doen. Die schijten alles er onder, zonde.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
      Ziet er netjes uit, ik zou er maar geen vogels in doen. Die schijten alles er onder, zonde.
      was een geintje zeker ""alei manneke"

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
        Hele klus maar met een beetje hulp van m'n buurman was het zo gepiept
        als je een mening hebt over de inrichting van het nachthok, hoor ik het graag.
        ik ben niet kritiek gevoelig.
        en ben heel leergierig
        mooi nachthok!
        ik doe het je neit na :P
        wat ga je nog met die voorkant doen? ga je die nog dicht maken? dat mag best dicht volgens mij.
        ga je er ook nog bodembedekking in leggen onderin?

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Rissotto
          mooi nachthok!
          ik doe het je neit na :P
          wat ga je nog met die voorkant doen? ga je die nog dicht maken? dat mag best dicht volgens mij.
          ga je er ook nog bodembedekking in leggen onderin?
          er komt nog een raamwerk in met gaas,en daarvoor een luik zo dat je het nachthok kan verduisteren en de kou buiten het nachthok houden.het is ook afneembaar als het niet meer zo koud is.dit ga ik ook ook zelf maken , maar m'n bovenfrees is kapot
          en wat bedoel je met een bodembedeking.
          er komt een laag houtsnippers of schelpenzand in,of bedoelde je dat niet.?

          Opmerking


          • #6
            Hok dicht

            Ik heb in een eerder bericht al gelezen dat het hok nog dicht gemaakt zal worden, en in de winter met een voorzetraam o.i.d. Pas er wel op dat als de zon erop schijnt dat het achter glas aardig heeft wordt. Dus teveel afsluiten lijkt mij ook niet zo'n succes met eventueel zon er op.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
              Ik heb in een eerder bericht al gelezen dat het hok nog dicht gemaakt zal worden, en in de winter met een voorzetraam o.i.d. Pas er wel op dat als de zon erop schijnt dat het achter glas aardig heeft wordt. Dus teveel afsluiten lijkt mij ook niet zo'n succes met eventueel zon er op.

              Henkie, er komt een raamwerk in met gaas,en daarvoor een dicht luik ,zodat ik het kan verduisteren en de kou buiten het nachthok houden.
              in de zomer laat ik het luik eraf,en kan het als broedhok gebruiken.
              nog een vraagje van mij: kan ik verlichting in het nachthok maken,
              of geeft dat problemen ,mischien dat ze van slag zullen raken?
              bedoel ik.

              Opmerking


              • #8
                verlichting

                Verlichting in je nachthok maken is helemaal geen enkel probleem. Zorg er gewoon voor dat je er een tijdschakelklok tussen hebt. Je kan ook kiezen voor een dimlamp voor en na de hoofdlamp. Dan kunnen ze nog even op stok voordat het licht definifief uitschakeld. Of alleen voordat de hoofdlamp uitgaat.

                Idemdito met verwarming in je hok, er zijn verschillende manieren voor. Een klein electrisch kacheltje met spiraal van b.v. 500 watt. Of een donkerstraler warmtelamp kan ook. Je moet wel zorgen dat de vogels er niet aan kunnen komen zodat ze zich verbranden. Van laatstgenoemde lampen zijn verschillende wattages te verkrijgen. Deze warmtelampen moeten wel in een porcelijnen fitting want anders zou de fitting de warmte niet aankunnen.

                Linkje als voorbeeld: http://www.terrariumenzo.nl/nl/dept_31.html

                Let op: ff zoeken op internet kan je veel geld schelen.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                  Verlichting in je nachthok maken is helemaal geen enkel probleem. Zorg er gewoon voor dat je er een tijdschakelklok tussen hebt. Je kan ook kiezen voor een dimlamp voor en na de hoofdlamp. Dan kunnen ze nog even op stok voordat het licht definifief uitschakeld. Of alleen voordat de hoofdlamp uitgaat.

                  Idemdito met verwarming in je hok, er zijn verschillende manieren voor. Een klein electrisch kacheltje met spiraal van b.v. 500 watt. Of een donkerstraler warmtelamp kan ook. Je moet wel zorgen dat de vogels er niet aan kunnen komen zodat ze zich verbranden. Van laatstgenoemde lampen zijn verschillende wattages te verkrijgen. Deze warmtelampen moeten wel in een porcelijnen fitting want anders zou de fitting de warmte niet aankunnen.

                  Linkje als voorbeeld: http://www.terrariumenzo.nl/nl/dept_31.html

                  Let op: ff zoeken op internet kan je veel geld schelen.

                  hoeveel WAT DONKERSTRALER moet ik nemen voor een hok van 2,5 vierkant meter
                  ruim geschat, beter een overcapaciteit dan ondercapaciteit

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoeveel watt?

                    Nou je kan beter een beetje over hebben. Overigens gaat het niet alleen om de m2 meters maar meer om de kubieke meters. De inhoud dus. Lengte x breedte x hoogte.

                    Het beste is om met een thermostaat te werken, dan heb je altijd gelijke temperatuur.

                    Overigens, de lamp eet alleen stroom als ie aan geschakeld is.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                      er komt nog een raamwerk in met gaas,en daarvoor een luik zo dat je het nachthok kan verduisteren en de kou buiten het nachthok houden.het is ook afneembaar als het niet meer zo koud is.dit ga ik ook ook zelf maken , maar m'n bovenfrees is kapot
                      en wat bedoel je met een bodembedeking.
                      er komt een laag houtsnippers of schelpenzand in,of bedoelde je dat niet.?
                      aaah daar is over na gedacht dat klinkt allemaal mooi.
                      dat is jammer dat bovenfress kapot is, hopen krijg je het nog allemaal af
                      jaa dat bedoel ik inderdaad met bodembedekking.
                      ik vind zelf houtsnippers altijd fijner, maarja iedereen denkt daar anders over.
                      ik vind dat schelpenzand zo erg opvliegt en alles minder goed opneemt.
                      ik geloof dat alles wel goed komt zo te horen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                        Ik wil zelf ook nog een soort raamwerk maken voor op de bodem, met horegaas en zodat je een kleine ruimt krijgt tussn de vaste bodem bovenkant van het horengaas , op het horegaas strooi ik dan een laagje housnippers.
                        aan de zijkant van het nachthok komt aan de buiten kant een roostertje ten hoogte van het bodemraamwerk, zo krijg je een goede ventlatie van onderuit,
                        vogels brassen met water,op deze manier heb je minder kans op schimmelvorming en je nachthok blijft droger.
                        helemaal geweldig

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi Ris.........
                          Jaa.... kloten dat ik niet verder kan, ik heb die frees nog nodig voor het raamwerk te maken. soortgelijk als het raamwerk in de voliere,profiel frezen, voor de mooiigheid, want het oog wil ook wat.
                          Ik wil zelf ook nog een soort raamwerk maken voor op de bodem, met horegaas en zodat je een kleine ruimte (van ongeveer 3 cm) krijgt tussn de vaste bodem bovenkant van het horengaas , op het horegaas strooi ik dan een laagje houtsnippers.
                          aan de zijkant van het nachthok komt aan de buiten kant een roostertje ten hoogte van het bodemraamwerk, zo krijg je een goede ventlatie van onderuit.
                          vogels brassen met water,op deze manier heb je minder kans op schimmelvorming en je nachthok blijft droger.maar schoonmaken van het nachthok ,daar kom je niet vanaf.

                          Opmerking

                          Working...
                          X