Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TIP:Goede foto's maken van Je vogels buiten de Voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • TIP:Goede foto's maken van Je vogels buiten de Voliere

    Vaak zie je foto's van vogels waar je het gaas op ziet, dit is tevoorkomen als je de volgende tip leest

    Hier een tip voor iedereen die graag foto,s maakt van z,n vogels.
    als je een foto wil maken van een vogel die achter het gaas zit.
    hier de tip:
    stel je cameralens in op diafragma 2,8
    zet je cameralens voorzichtig tegen het gaas
    (pas op de de lens niet beschadigd)
    zoom in op de vogel tot hem beeldvullend in beeld hebt, stel scherp en maak je foto. je zult zien dat het gaas niet op de foto staat, dat komt door de scherptediepte die maar een heel klein bereik heeft (zie voorbeeld euro.sijs) sijs is scherp en de kop van de mex. roodmus is onscherp
    het gaas wordt helemaal weg gefilterd
    let wel op,dit kan alleen met camera,s die een diafragma instelling hebben

    Veel succes

    Een amateur fotograaf
    "De Vroege Vogel"
    Peter
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Goede tip!

    Hier ook een tip: denk aan de achtergrond. Een foto wordt mooier door een fraaie achtergrond.

    Nog een; gebruik een statief. Vaak moet je lang wachten tot een vogel op de plek zit die jij wil. Het is erg lastig om de camera dan nog stil te houden.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      amateurfotograaf

      Ben jij ook een amateurfotograaf?
      ik zelf fotografeer al van mijn 9e verjaardag af , ben met een simpel cameraatje begonnen.

      Groeten Peter

      Opmerking


      • #4
        Klopt, het is leuk om de twee hobby's te combineren.
        Dat vogels nooit stilzitten maakt het een extra uitdaging.

        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Hoe??

          Ton ,
          hoe zet jij die foto erop zodat je hem meteen kan zien?
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Diverse mogelijkheden

            Kijk hier maar ff in deze tread want daar gaat het er ook over.

            Er zijn meer wegen die uiteindelijk in Rome aankomen.

            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Dat vogels nooit stilzitten maakt het een extra uitdaging.
              Daarvoor gebruik ik een snelle sluitertijd, je bevriest dan het beeld als het ware.

              Henk
              vriendelijke groet
              Henk

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                Daarvoor gebruik ik een snelle sluitertijd, je bevriest dan het beeld als het ware.

                Henk
                Kan ook alleen maar als je genoeg licht hebt.
                En flitsen is niet altijd de oplossing ,omdat de vogel dan van schrik weg vliegt en een tweede foto maken er voorlopig niet in zit.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Kan ook alleen maar als je genoeg licht hebt.
                  En flitsen is niet altijd de oplossing ,omdat de vogel dan van schrik weg vliegt en een tweede foto maken er voorlopig niet in zit.
                  Met de belichting kan je een hoop regelen hoor , of het moet bijna donker zijn.
                  Flitser gebruik ik nooit.

                  Henk
                  vriendelijke groet
                  Henk

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                    Met de belichting kan je een hoop regelen hoor , of het moet bijna donker zijn.
                    Flitser gebruik ik nooit.

                    Henk
                    Ik flits ook bijna nooit maar heeft dit ook met de lichtgevoeligheid van je lens te maken?
                    mvg,
                    Kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                      Ik flits ook bijna nooit maar heeft dit ook met de lichtgevoeligheid van je lens te maken?
                      mvg,
                      Kingfisher
                      voor een goed contrast is het beter om te flitsen,de kleuren zijn beter en hindelijke shaduw weg te worden verzacht

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                        Met de belichting kan je een hoop regelen hoor , of het moet bijna donker zijn.
                        Flitser gebruik ik nooit.

                        Henk
                        De foto's worden beter van kwaliteit als je flits , kleuren en contrast zijn beter
                        maar gebruik geen full flits (Vol vermogen) maar een zogenaamde invulflits
                        ongeveer 1 kwart van het hele vermogen, dit voorkomt ook hindelijke shaduw

                        susces

                        "De Vroege vogel"

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                          De foto's worden beter van kwaliteit als je flits , kleuren en contrast zijn beter
                          maar gebruik geen full flits (Vol vermogen) maar een zogenaamde invulflits
                          ongeveer 1 kwart van het hele vermogen, dit voorkomt ook hindelijke shaduw

                          susces

                          "De Vroege vogel"
                          ik vind meestal echt natuur licht (dus van de zon zelf of lampen die het nabootsen) mooier dan de flits die op de camera zit om eerlijk te zeggen.
                          op 1 of andere manier maakt de flits de fotos "onnatuurlijk" vind ik...daarom probeer ik zoveel mogelijk zonder flits de foto te maken door instellingen te wijzigen.. maarja dit lukt niet altijd, soms helemaal niet zonder statief..

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rissotto
                            ik vind meestal echt natuur licht (dus van de zon zelf of lampen die het nabootsen) mooier dan de flits die op de camera zit om eerlijk te zeggen.
                            op 1 of andere manier maakt de flits de fotos "onnatuurlijk" vind ik...daarom probeer ik zoveel mogelijk zonder flits de foto te maken door instellingen te wijzigen.. maarja dit lukt niet altijd, soms helemaal niet zonder statief..
                            Jaaaa ...als je het zo bekijkt, oke over smaak valt niet te twisten, toch?
                            maar mijn onderwerp wijkt af van het geen waar ik over begonnen ben.
                            ik wou alleen een tip geven als je een foto wil maken door het gaas heen ,zonder dat je het gaas op de foto ziet , hoe klein de gaatjes vam het gaas ook zijn.
                            hier nog een keer die TIP


                            Vaak zie je foto's van vogels waar je het gaas op ziet, dit is tevoorkomen als je de volgende tip leest

                            Hier een tip voor iedereen die graag foto,s maakt van z,n vogels.
                            als je een foto wil maken van een vogel die achter het gaas zit.
                            hier de tip:
                            stel je cameralens in op diafragma 2,8
                            zet je cameralens voorzichtig tegen het gaas
                            (pas op de de lens niet beschadigd)
                            zoom in op de vogel tot hem beeldvullend in beeld hebt, stel scherp en maak je foto. je zult zien dat het gaas niet op de foto staat, dat komt door de scherptediepte die maar een heel klein bereik heeft (zie voorbeeld euro.sijs) sijs is scherp en de kop van de mex. roodmus is onscherp
                            het gaas wordt helemaal weg gefilterd
                            let wel op,dit kan alleen met camera,s die een diafragma instelling hebben

                            Veel succes

                            Een amateur fotograaf
                            "De Vroege Vogel"
                            Peter

                            Opmerking


                            • #15
                              Doorgaasfotomaken

                              Hoi Peter W.,

                              Jij praat denk ik over de duurdere soort camera, daar is niet iedereen bezitter van. Ik ook niet. Dus al die instellingen zeggen mij (voor mijn camera), niet zoveel. (Samsung Digimax Cyber 630). Daar zijn alle foto's die ik tot op heden hier geplaatst heb mee gemaakt. (Behalve een paar wat oudere exemplaren.)

                              Wil ik een foto door het gaas maken, dan hou ik de camera er gewoon zo dicht mogelijk tegenaan. Lukt prima.

                              Laat maar zien die foto's zou ik zeggen, ben benieuwd.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X