Mededeling

Collapse
No announcement yet.

graszaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • graszaden

    Hallo iedereen,is er iemand die mij kan zeggen welke soorten graszaden geschikt zijn voor australische en afrikaanse prachtvinken?
    Of mag men ook gewoon een mengsel geven voor inlandse vinken?
    Dank bij voorbaat!

  • #2
    niemand die mij tips kan geven??
    Spijtig

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door benny
      Hallo iedereen,is er iemand die mij kan zeggen welke soorten graszaden geschikt zijn voor australische en afrikaanse prachtvinken?
      Of mag men ook gewoon een mengsel geven voor inlandse vinken?
      Dank bij voorbaat!
      Het enige graszaad wat ik weet is kattengras das niet giftig. Anders kun je wel kijken naar papyrus is ook niet giftig voor dieren. Een kennis gebruikt dat voor de sloper bij hem. Het gene wat je hem ook kan geven als je het voor eten wil laten bedoelen en niet om erop te lopen oid is golliwoog. Sommige dierenwinkels hebben dat al zijn het er maar weinig. Je zou het dan bij een tc kunnen halen maar dan eerst een maand buiten zetten of op een plek zetten waar de vinken niet bij kunnen want er wordt vaak glansmiddel op gespoten bij de tc.

      Hoop dat je hier wat aan hebt.

      Opmerking


      • #4
        Alle graszaden die je buiten tegenkomt zijn goed voedsel.
        Om te kopen vind ik pagima green de beste, samen met foniopaddy. Beide soorten worden erg graag gegeten hier.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Ha Ton koek is pagima green echt zo goed als ze zeggen, wilde het zelf ook gaan proberen voor de goulds.

          Groetjes Petra.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door benny
              Hallo iedereen,is er iemand die mij kan zeggen welke soorten graszaden geschikt zijn voor australische en afrikaanse prachtvinken?
              Of mag men ook gewoon een mengsel geven voor inlandse vinken?
              Dank bij voorbaat!
              Hoi Benny,

              zo heet ik ook haha,

              ik geef een graszaden mengeling zie www.oostermolen.nl

              ik zeg niet dat dit de beste is voordat iedereen gaat stijgeren ik zeg alleen dat ik dit wel een goed mengeling vind en het goed gegeten wordt, wat belangrijk is (denk ik) dat je niet alleen 1 soort zaad geeft maar een mengeling.
              er zijn veel mengelingen voor australische voor afrikaanse zijn deze meestal net te grote zaden die hebben liever ook andere kleinere graszaden.

              gr Benny
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                Hallo iedereen,bedankt voor de tips.
                Momenteel geef ik al foniopaddy,hetzij met mondjesmaat
                Ik zal eens op zoek gaan die pagima green en die andere bovengenoemde zaden! Als er iemand nog tips geeft laat het maar weten,alvast bedankt

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Wessellouw,

                  Nou je krijg inderdaad een mooi beetje vogeltjes als ik het zo lees
                  dat is niet opscheppen hoor, dat is gewoon een teken dat je het goed doet
                  met je vogels.

                  Maar kun je geen vijgenboom planten dan bij je zelf, is veel goedkoper dan ze gaan kopen he.

                  groetjes petra.

                  Opmerking


                  • #10
                    pagima green

                    heb gisteren in apeldoorn bij een handelaar pagima green gekocht, wel duur voor zo`n zak, maar naar het schijnt zijn de tropen er wel gek op, en daar doe je het voor he. alles voor je beestjes.....
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      De pagima eten ze hier ook, maar minder enthousiast dan de foniopaddy.

                      Of het nou echt nodig is, die speciale zaden? Nee, dat niet, maar ze vinden het heerlijk en de vogels doen het goed.
                      In voorjaar en zomer pluk ik grassen en onkruiden zelf, dat is erg goed voor ze en een erg leuk gezicht als ze in zo'n bos gras hangen.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                        heb gisteren in apeldoorn bij een handelaar pagima green gekocht, wel duur voor zo`n zak, maar naar het schijnt zijn de tropen er wel gek op, en daar doe je het voor he. alles voor je beestjes.....
                        Ton wij eten ook wel eens een biefstukje maar meestal een bal gehakt

                        maar er zijn nog andere graszaden die ook goed worden op genomen en het hele jaar verkrijgbaar

                        timothee graszaad
                        kropaar/knaulgras
                        engels raaigras
                        graszaad fijn
                        graszaad grof dirxi

                        gr dik

                        Opmerking


                        • #13
                          verkrijgbaar

                          maar waar is dat te koop ? in de winkel waar ik kom (maarssen) hebben ze een ruime sortering zaden, maar wat jij op noemt niet. en voor mij alleen zal hij dat niet bestellen vermoed ik.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            En Ton, zijn ze er gek op?

                            Ik heb ook ooit eens zo'n zak gekocht, maar geen enkel vogel raakte het aan, ook de australische prachtvinken niet.

                            was benieuwd of er bij jou van gegeten wordt.

                            Bij mij is de zak inmiddels verhuisd naar de kliko (vuilnisbak).

                            Zonde van het geld.
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #15
                              Bij deze Ton eten ze het wel, maar zoals gezegd, niet dol enthousiast.
                              Ik heb het nu maar door het zaadmengsel gedaan.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X