Mededeling

Collapse
No announcement yet.

registreren vogelbestand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • registreren vogelbestand

    Hallo,

    ik ben opzoek naar een programma voor het bijhouden van mijn vogelbestand,
    het programma zou dan eigenlijk moeten berekenen hoeveel % familie 2 vogels van elkaar zijn om te kijken of ze te koppelen zijn.

    gr Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    zooeasy

    Ik gebruik zooeasy en ben hier erg tevreden over. Je kunt stambomen bekijken en verwantschap berekenen. Tijdens de kweek kun je gebruik maken van de digitale kweekkaarten maar ook zelf een lege kweekkaart afdrukken. Ook zit er een gedeelte in het programma waar je een boekhouding kunt bijhouden.

    Er zijn nog vele mogelijkheden, zie ook de website http://www.zooeasy.com/nl/stamboom-s...ers/index.html

    Mijn mening: kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

    Er zijn meerdere van dit soort programma's trouwens. Wie er meer over weet mag het zeggen.
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

    Opmerking


    • #3
      Hallo Ben:

      Sinds 12/11/1994 gebruik ik een Australisch programma, genaamd Birdrec.
      Het enige nadeel voor veel mensen is misschien dat het in het engels is geschreven.

      Maar het heeft ook een aantal voordelen die niet in een ander programma terug te vinden zijn.
      Stambomen, afstammelingslijsten, dagboek, inkomsten/uitgaven, volledig register per vogel, fotoalbum, back-op naat HD, floppy of CD, enz. enz. zijn natuurlijk standaard beschikbaar.

      Je kunt echter binnen Birdrec eigen rapporten opstellen (User_Definded_Reports) en omdat ik nog wel eens een testje doe heb ik er daarvan ruim 120 in gebruik.
      Daarnaast is er ook nog wat ruimte beschikbaar (64.000 tekens per vogel) voor alle 999.999 vogels (ook verschillende soorten dooreen) die het systeem kan behappen.

      V.w.b. de verwantschap: u kunt aan een vogel manueel een bepaalde bloedlijn toekennen.
      Als voorbeeld: vogel ID 1 = 100 A; vogel ID 2 = 100 B. Het programma berekent dan desgewenst automatisch de bloedlijnen van jong ID 3 uit dit koppel.
      Nu is 50A50B voor ID 3 nog wel uit het hoofd uit te rekenen, maar voor jong ID 215 met 50%Y, 12,5%N, 12,5%Z , 12,5%U, 0,79%R, 0,79%T, 0,4%I, 0,4%J, 0,79%Q, 1,57%S, 1,57%I, 6,25%E wordt dat al wat lastiger.
      (Ik ben gewend om de ID nummers (Identeits nrs) te gebruiken. Ik onthoud gemakkelijker "ID 215" dan "NBvV/GP11/22 van 2008").

      Het moge duidelijk zijn dat alle gegevens aan zo'n ID nr wordt opgehangen: ring, jaar, sexe, uitkomst, in bestand, uit bestand, status, memoveld, kleur, diverse alfanumerieke codes naar wens in te vullen, enz. enz.

      Kijk eens op:
      www2.tpg.com.au/users/kyorke, klik vervolgens op
      Birdproducts en op
      Software.

      Wessel van der Veen.

      Opmerking


      • #4
        Hallo Alexd en Wessel,

        dank jullie wel voor jullie antwoorden.
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          ik gebruik ook zooeasy, ook zeer tevreden over, en ach de prijs, ik kan met dit programma jaren vooruit en wat is dan de kostenpost, tegenover het voer.( van het voer krijg je alleen wat stront voor terug )
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            Wij gebruiken ook ZooEasy, na eerst verschillende (gratis) software gebruikt te hebben. Wij vinden het zeer fijn en overzichteiljk werken.


            @naruch:
            Ik krijg ook altijd van die schillen terug
            en van de kippen krijgen we lekkere eitjes (als die domme dozen het niet laten vallen terwijl ze op hun stok zitten...... )
            Mijn Site

            Opmerking

            Working...
            X