Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Badwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Badwater

    Krijgen jullie vogels met deze weer badwater in de buitenvoliere??Of beter niet te doen.Ik heb al een tijdje niet gedaan omdat zo koud is maar ik weet dat de vogels dol op zijn.Kan ik ze nu wel of niet badwater gewen.?
    sigpic
    Excuses voor de tipefouten.

  • #2
    Geen probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door Roodmus
    Krijgen jullie vogels met deze weer badwater in de buitenvoliere??Of beter niet te doen.Ik heb al een tijdje niet gedaan omdat zo koud is maar ik weet dat de vogels dol op zijn.Kan ik ze nu wel of niet badwater gewen.?
    Hallo roodmus
    Dat lijkt mij geen probleem.
    Hier krijgen ze nog steeds elke dag (halve wege de ochtend) een lekker vers badje. Ik maak het water wel heel licht lauw en dat schijnen ze te waarderen.
    Na een uurtje of anderhalf uurtje haal ik het weer weg.
    Degene die het badmomentje gemist hebben gaan de dag erop direct lekker baderen. In de winter is het wel oppassen natuurlijk en let ik erg op de temperatuur buiten.
    Maar zelf in de winter nemen ze hier nog wel eens een badje als het weer het een beetje toelaat. Ook denk ik dat de vogels het zelf ook heel goed in kunnen schatten of het wel tijd is om een badje te nemen.
    In ieder geval ik doe het nog staads elke dag en de vogels genieten er nog steeds zichtbaar van.
    mvg Gerard 6

    Opmerking


    • #3
      Zeker nu nog veel vogels in de rui zijn is badwater bijzonder nuttig. Ik geef het het hele jaar door, zelfs de kleine tropen badderen ook in de winter.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        warmhoud plaatje

        Hallo Roodmus,

        Bij mijn krijgen de vogels de hele winter badwater in een geglazuurde schaal van rond 40 cm. Die ik op een speciaal warmhoudplaatje zet. Deze plaat is maar 15 watt en houdt dan het water vorstvrij in de 3 uren dat ik het water beschikbaar stel. En de vogels baderen iedere dag er lustig op los.

        Groeten Cindy

        Opmerking


        • #5
          Als de vogels zelf kunnen kiezen hebben ze het dus niet te koud.
          Wat anders zou het zijn als je gaat sproeien, dat is in de winter dus af te raden.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Zo vaak het kan.

            Als het vriest kunnen ze zowiezo niet wassen,dan ook niet badwater verstrekken,voor de rest hebben de vogels bij mij het hele jaar door buiten badwater.Zou het bevroren zijn dan nemen ze wel een bad in de sneeuw of zo gauw het even dooit zitten ze in de plasjes die dan ontstaan.Ga gewoon de natuur na en kijk om je heen zie je vaak de antwoorden al vrg Rob.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Zeker nu nog veel vogels in de rui zijn is badwater bijzonder nuttig. Ik geef het het hele jaar door, zelfs de kleine tropen badderen ook in de winter.
              maar... ik heb me laten vertellen dat je het er 's avonds wel beter uit kan halen , omdat je dan de kans hebt dat de vogels kou kunnen vaten, of is dit een fabeltje?

              Opmerking


              • #8
                Hallo. Bij mij hebben de vogels, zowel in de binnen als buiten vluchten, het hele jaar door badwater ter beschikking. Heb ik wel het geluk dat we hier geen vorst krijgen maar de temperatuur daalt wel tot een graad of 4-5. Mijn badwater wordt automatisch 4 x per dag ververst. De vogels kiezen dan zelf of ze, en wanneer ze baden. Vooral mijn roodkop papagaai amadines baden graag en meermalen per dag. Kan ik ze toch niet onthouden? ook in onze zachte winters niet. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

                Opmerking


                • #9
                  Elke dag krijgen de Spaanse Timbrado's badwater met een scheutje Gezasept.
                  Wordt tijdig weggehaald,zodat ze allen droog op stok gaan.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                    Hallo. Bij mij hebben de vogels, zowel in de binnen als buiten vluchten, het hele jaar door badwater ter beschikking. Heb ik wel het geluk dat we hier geen vorst krijgen maar de temperatuur daalt wel tot een graad of 4-5. Mijn badwater wordt automatisch 4 x per dag ververst. De vogels kiezen dan zelf of ze, en wanneer ze baden. Vooral mijn roodkop papagaai amadines baden graag en meermalen per dag. Kan ik ze toch niet onthouden? ook in onze zachte winters niet. Groet, Kees Nieuw Zeeland.
                    Hier ben ik ook reuze benieuwd naar.
                    Ik ben aan het zoeken naar een handige en mooie badder oplossing ?
                    Groetjes, Marian

                    Opmerking

                    Working...
                    X